kawasaki gpx 600......700 euries

browski

Die hard MF'er
26 mrt 2006
496
0
heerenveen
te koop kawasaki gpx 600 van 88
kettting +tandwielen en banden zijn goed ..motor loopt en rijd ook goed ...verder heeft hij wel wat gebruikssporen
 
Laatst bewerkt:
en even een foto
full
 
't Kan aan mij liggen, maar is dit geen GPZ?

Niet dat 't iets uitmaakt :)

Dat ligt dus aan jou ja.

;)

Heb de mijne net aan poeier gereden dus ben op zoek naar n nieuwe.
Moet nog ff afwachten wat de verzekering zegt, maar als ze minder geven daqn ik hoop dan kom ik cker bij je terug.......
 
't Kan aan mij liggen, maar is dit geen GPZ?

Niet dat 't iets uitmaakt :)

Nou " niet uit maakt... " Er zijn meer GPX dan GPZ-en volgens mij....
Ik denk dat het ook een Z is (dus GPZ...) vooral door het ontbreken van de plastic knie stukken (schuin achter/onder de tank...)

Zie vergelijkingsplaatjes... Geel is een gpZ.... Groen is GPX.....



just my 2 cents... (misschien is dit wel een super-zeldzame GPX in GPZ kleren....
full
 
Laatst bewerkt:
De Z heeft losse knipperlichten achter en bij ed X zijn ze geintergreerd in de kont o.a.
Dit is een Z.
Zo te zien een nette prijs.
 
De Z heeft losse knipperlichten achter en bij ed X zijn ze geintergreerd in de kont o.a.
Dit is een Z.
Zo te zien een nette prijs.

Helaas heb je hierin niet helemaal gelijk: je hebt van de GPX twee uitvoeringen, een Amerikaanse en een Europese. Ik heb zelf een Amerikaanse gehad die ik heb omgebouwd naar een Europese. De Amerikaan heeft o.a. knipperlichten op steeltjes voor en achter en een bizar systeem om ontsnapte benzinedampen via allerlei leidingen weer terug in de tank te krijgen.

De Europese heeft dit systeem uiteraard niet, daarnaast zijn de knipperlichten achter geintegreerd in het kuipwerk.
 
Helaas heb je hierin niet helemaal gelijk: je hebt van de GPX twee uitvoeringen, een Amerikaanse en een Europese. Ik heb zelf een Amerikaanse gehad die ik heb omgebouwd naar een Europese. De Amerikaan heeft o.a. knipperlichten op steeltjes voor en achter en een bizar systeem om ontsnapte benzinedampen via allerlei leidingen weer terug in de tank te krijgen.

De Europese heeft dit systeem uiteraard niet, daarnaast zijn de knipperlichten achter geintegreerd in het kuipwerk.
Zou maar zo kunnen, maar dit is een GPZ :Y , ook de amerikaanse GPX heeft niet die lijn doorgetrokken naar de radiateur :N :N . Dan bedoel ik die soort losse framebuis die tussen de onder- en de top-kuip inzit.

Neemt niet weg dattie er voor die prijs leuk bijstaat. :Y :Y

Grtz Eagle. *D
 
Ik kom nog maar net om de hoek kijken met mijn motor in dit land, maar die van mij is toch echt n GPZ... Kijk anders maar ns bij Sport > Kawasaki GPZ 500 S

En een ding is zeker... Deze motor is GEEN GPZ...en ook geen andere versie van n GPZ, kijk maar naar de vorm van de tank, het spatbord voor, de vorm van t zadel, die 'hendel achterop. Als ik naar deze motor kijk zie ik totaal iets anders dan een GPZ. Ook de plaats van t motorblok komt niet overeen met die van n GPZ, tis echt GEEN GPZ.


Ik spam niet graag in een verkooptopic, maar de verkoper heeft toch duidelijk gelijk en om de twisten over het GPX-GPZ zijn de wereld uit te helpen voeg ik een foto van m'n gpz toe...

full



Tevens een subtiele kick voor dit groene monstertje :P

edit: dat motorblok weet ik toch niet zeker... Maar het is ABSOLUUT geen GPZ, en ook geen omgebouwde


Nu ja, ik heb inmiddels de reacties gelezen... ik houd m'n mond maar in het vervolg... maar ik zou toch zweren dat... :X :X :X :X :X :X :X :X
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit me toch bij Sabelhout en Eaglebrink aan.
Ik heb een amerikaanse GPX600-R (uit 1990) met knipperlichtjes op steeltjes.....

Kenmerkend aan die GPX serie is die 'flap' die van de tank naar de kuip loopt. In het oog springend van de GPZ is het frame dat doorloopt onder de topkuip langs het motorblok naar achter. De motor die te koop staat heeft een GPZ frame. Tevens heeft de GPX voor zover ik weet nooit ronde tellers gehad. De cockpit is een soort vierkante partij. De GPZ heeft (mooiere) ronde tellersn (zoals op de foto).

De GPZ die skf5000 plaatst is een GPZ500-S en dat is een twin. De GPZ600-R (die volgens mij te koop staat) is een viercilinder.
Was destijds heel modern. Geloof ik een van de eerste 600-cc 'supersport' motoren en de eerste in zijn prijsklasse met alu-frame (dacht ik).

Verschil tussen de GPZ en GPX is het frame en het vermogen (scheelt iets van 10PK). Beide zijn verder een vloeistofgekoelde viercilinder, 16 klepper met DOHC.

Trouwens wél erg leuke motoren. En 700,- is geen geld voor zo'n kawa-groen scheurijzer.
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit me toch bij Sabelhout en Eaglebrink aan.
Ik heb een amerikaanse GPX600-R (uit 1990) met knipperlichtjes op steeltjes.....

Kenmerkend aan die GPX serie is die 'flap' die van de tank naar de kuip loopt. In het oog springend van de GPZ is het frame dat doorloopt onder de topkuip langs het motorblok naar achter. De motor die te koop staat heeft een GPZ frame. Tevens heeft de GPX voor zover ik weet nooit ronde tellers gehad. De cockpit is een soort vierkante partij. De GPZ heeft (mooiere) ronde tellersn (zoals op de foto).

De GPZ die skf5000 plaatst is een GPZ500-S en dat is een twin. De GPZ600-R (die volgens mij te koop staat) is een viercilinder.
Was destijds heel modern. Geloof ik een van de eerste 600-cc 'supersport' motoren en de eerste in zijn prijsklasse met alu-frame (dacht ik).

Verschil tussen de GPZ en GPX is het frame en het vermogen (scheelt iets van 10PK). Beide zijn verder een vloeistofgekoelde viercilinder, 16 klepper met DOHC.

Trouwens wél erg leuke motoren. En 700,- is geen geld voor zo'n kawa-groen scheurijzer.

En hier sluit ik me weer volledig bij aan :) en om het voor SKF6000 helemaal verwarrend te maken: er bestaat ook een GPZ250R:

Kawasaki%20GPZ250R%2087.jpg


Een GPZ400R:

Kawasaki%20GPZ400R%2085%20%201.jpg


Zo bestaan er ook nog een GPZ750R en een GPZ900R, maar ik mag hopen dat je het inmiddels wel gelooft ;)
 
Laatst bewerkt:
de 900 is de basis voor de GPZ 1000 RX, waaruit later de ZX 10 kwam, waaruit weer de ZZR 1100 is ontstaan.
Desalniettemin is de 900 zeer herkenbaar :)

Ook niet verwarren met de GPz 750,1100i, 550,400 :+

leuk fietsje.. had leuk voor drbijgeweest

maarreeh.. wat staat er op je kentekenbewijs ?:+
 
Laatst bewerkt:
Hoi Browski,

Heb je de motor nog?

ben ook naar http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/motoren-kawasaki/160723822-kawasaki-gpz-600-r.html%3Fxref%3D1 (deze) maar die staat erg ver weg en is niet zo mooi groen :)

zou graag eens komen kijken/kopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan