Kawasaki gpx 600 R brik

Rs_Nera_GS

Die hard MF'er
11 jul 2008
426
0
Zandbergen
Eindelijk nog eens een motor.

Mijn nonkel heeft deze destijds nieuw gekocht in 1996, toen ik klein was en bij hem op bezoek was ging ik er altijd op zitten en probeerde toen aan de gas te raken

Gisteren, helemaal onverwachts, was ik op bezoek bij hem en vroeg of hij die motor nog had. Waarop hij dus vroeg: als je wil mag je hem meenemen hoor, ik rijd er toch niet meer op, hij staat al lang stil. Niet twijfelen dus!

De moto staat nu nog bij mijn oma gezien ik thuis nog geen plaats heb

Maar ik ben vandaag de schade gaan opmeten en dit is het resultaat:
- uitlaat demper eraf gescheurd.
- onderhoudje mag wel

en dat is het zowat. Leuk mini-projectje om tijdens de zomer maanden op te knappen.

hier een plaatje:

Foto-LQPEHTD4.jpg


lekker hip :P

34652_1555258921165_1225951473_31587484_5632000_n.jpg


34652_1555258961166_1225951473_31587485_187851_n.jpg


Momenteel ben ik de uitlaat aan het opknappen, verder ziet het er allemaal heel mooi uit.

Enkel nog een brandstoflek...

groetjes,

Ken
 
Natuurlijk niet twijfelen. Opknappen en rijden! Veel plezier, en houd ons op de hoogte van de vorderingen.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
kek kleurtje ook, het lijkt wel of ze toen wat te veel pilletjes slikten bij kawa(de mijne ('98) is zwart met paars en groen)
Veel plezier er mee.
 
uitlaatje is gespoten, maar ik heb een ander probleem:

de gpx lekt benzine uit een overloop slang, ik zal even zoeken vanwaar die slang komt, ik vermoed van aan de carbu's... vlotters die blijven hangen?
 
zou kunnen.

Wat ook kan, maar me onlogisch lijkt is dat je teveel bezine getankt hebt en het daar uitlekt? Ik geef alleen ff alle opties
 
de tank is halfvol en zit roest in, moet dus eens gespoeld worden, dat dus morgen als ik tijd heb.

1 foutje gemaakt met het monteren van de uitlaat, 1 tapeind afgebroken.

desalniettemin draait hij terug lekker :)

34663_1562287856884_1225951473_31605399_911572_n.jpg


34663_1562287896885_1225951473_31605400_7457638_n.jpg


er was dus het probleem dat de motor niet wou doortrekken bij volgas, dit is nu nietmeer en dus trekt ie als een beer door. Jezus dat gaat hard...
 
Laatst bewerkt:
er is wat raars aan de hand...

symptoom:
-benzine lekken bij benzinekraan op "on", uit een overloopslang.

dus als ik nu rijd zet ik de kraan half open, dat werkt prima. Maar toch het hoort zo niet te zijn...weet iemand wat dit kan zijn??? :/
 
pfoe een paar fouten van gisteren eruit gehaald :?

geen makkie om gemotiveerd te blijven in deze hitte... -O-

maar goed:

-de dempers hingen verkeerd, dus vandaag maar eens goed gehangen
-centersectie vergeten verbinden, dus ook maar gedaan
-tapeind vervangen
-benzinelek is definitief verleden tijd, er stond verdorie zelfs benzine in de luchtfilterdoos.

minder goed:
-uitlaat maakt veel te veel herrie, ik had de dichtingen dus mee moeten vervangen. dus dat moet nog eens.


vraagje, hoe ontlucht je het koelvloeistofsysteem? :/
 
ik heb het laten leeglopen en toen terug gevuld met dezelfde kvs(wel door een koffiefilter laten lopen) maar er ging bijlange niet evenveel terug in. Dus ik vermoed ergens een luchtbel
 
even je dop aan rechterzijde achter je kuip loshalen, zit de koelvloeistof tot daar?
dit klinkt voor de hand liggend maar even met je motor "schudden" even links scheef houden even rechts scheef houden, even in de voorrem duwen etc.etc. :+
wat ook werkt is even in de slangen van het koelsysteem knijpen.
Bovenstaande kan ook met de dop nog dicht maar nu zie je meteen resultaat( of het nivo daalt, zo ja wel bijvullen natuurlijk)
verder daarna dop er weer op overstroomtankje vullen en nogmaals de slangen masseren }) :+
Als het goed is hoor je niks borrelen borreld het nog wel er mee doorgaan tot het op houd.
motor starten en even rustig laten lopen en even koelvloeistof nivo in de gaten houden(overstroomtankje).
als je nu in de slangen knijpt zullen ze harder aanvoelen dit omdat het systeem onder overdruk werkt(hoger kookpunt koelvloeistof ed)

1 ding begrijp ik niet waarom de oude koelvloeistof weer gebruiken? dat spul kost bijna niks,zeker niet als je het zelf even mengt volgens de dosering in het wph
 
Laatst bewerkt:
even je dop aan rechterzijde achter je kuip loshalen, zit de koelvloeistof tot daar?
dit klinkt voor de hand liggend maar even met je motor "schudden" even links scheef houden even rechts scheef houden, even in de voorrem duwen etc.etc. :+
wat ook werkt is even in de slangen van het koelsysteem knijpen.
Bovenstaande kan ook met de dop nog dicht maar nu zie je meteen resultaat( of het nivo daalt, zo ja wel bijvullen natuurlijk)
verder daarna dop er weer op overstroomtankje vullen en nogmaals de slangen masseren }) :+
Als het goed is hoor je niks borrelen borreld het nog wel er mee doorgaan tot het op houd.
motor starten en even rustig laten lopen en even koelvloeistof nivo in de gaten houden(overstroomtankje).
als je nu in de slangen knijpt zullen ze harder aanvoelen dit omdat het systeem onder overdruk werkt(hoger kookpunt koelvloeistof ed)


1 ding begrijp ik niet waarom de oude koelvloeistof weer gebruiken? dat spul kost bijna niks,zeker niet als je het zelf even mengt volgens de dosering in het wph


ik had niets anders bij de hand :P

bedankt voor de tips :}
 
Hoi,

Ik ben in het bezit van een gpx 600 r uit 1994.
Lees net dat je benzine lekt uit overloop slangetje, waarbij ook benzine in het luchtfilterhuis stond.
Mijn fiets heeft dat ook. Flinke lekkage overigens. ben erg benieuwd wat de oplossing hiervoor is. Ik las wel dat de lekkage is verholpen maar niet wat er aan gedaan is.

Hartelijke groet,

Tom
 
Terug
Bovenaan Onderaan