Kawasaki GPX 600 R opknapper

Rs_Nera_GS

Die hard MF'er
11 jul 2008
426
0
Zandbergen
I'm back

na een afwezigheid van enkele jaren ben ik terug,

GS 1100 opknapper

dit was mijn eerste topic hier, en man heb ik spijt dat die motor ooit verkocht heb.

Soit,

Dit is de "nieuwe" meer brik als klassieker:

37858_1571151918480_1225951473_31628140_2769388_n.jpg

37858_1571151998482_1225951473_31628142_2429362_n.jpg

37858_1571151878479_1225951473_31628139_7591910_n.jpg


Deze heeft wat aandacht nodig na 10 jaar stilstand...

voorlopig is het lijstje:
-uitlaatdichtingen vervangen(blaast aan de voorbocht/cilinderkop)
-oliewissel(en filter)
-luchtfilter
-bougies
-accu
-remvloeistof
-koelvloeistof
-banden
-remblokken
-...

...is voor als jullie nog tips hebben... ;)

Nu zit ik onmiddelijk met een probleem, die uitlaat, jezus ik krijg dat ding niet afgedicht, ik heb vorig jaar al eens een poging ondernomen met nieuwe dichtingen maar helaas het kreng wil maar niet stil zijn. Dat is verdraaid irritant, zo klinkt dat hok nu dus;


kan je nog meer doen dan enkel die halve cirkels(dichtingen) vervangen om het geluid een pak minder te krijgen? Ik kan zo echt niet rijden, hij maakt gewoon teveel lawaai. B|

hulp aub! -O-
 
wel ik denk het gevonden te hebben, de halve manen zaten niet correct. Het probleem is dat ik nu reeds 2 uitlaatbeugels gebroken heb door ze te proberen vastzetten. Vrijdag heb ik nieuwe, maar ik zoek dus echt bevestiging of een how to, dit zou echt niet zo moeilijk mogen zijn.

Ohja, 1 van de draadeinden pakt niet meer in de cilinderkop, ook leuk. hopelijk is nieuwe draadtappen te doen.
 
jongens jongens, ik heb echt wat hulp nodig...

de luchtfilter is vervangen, de accu idem, bougies nog niet omdat ik de juiste sleutel nog niet heb.
5951089040_333507bb88_b.jpg

Maar ik word gek van die uitlaat;

alles nieuw gehaald, tapeinden, pakkingen etc en NOG problemen;


verder durf ik ze niet vastfdraaien, volgens mij klopt dat toch niet.
5951090196_fd7a58df2b_b.jpg

toen hem even starte voelde ik ze niet blazen, geluid kan ik niets overzeggen want 2 cilinders zitten nog zonder uitlaatpijp omdat de draad in de cilinderkop van 1 van de tapeinden het begeven heeft.

dus das pech denk je dan, en nu komt het.

Op de 3de cilinder was ik de uitlaatflens aan het monteren en plots voel ik de moeren dol draaien op de tapeinden, terwijl ik er niets eens kracht opzette en ze toch mooi gelijk aan het aandraaien was. De helft van den draad is dus weg...ZUCHT

Met mijn gofl 2 gti heb nooit zulke onozele miserie gehad, dus wat doe ik verkeerd?
 
vandaag de bougiesleutel besteld die ik nodig had. Nieuwe draad getapt in de cilinderkop en nen v-coil ingedraaid, past gewoon allemaal. De motor moest er wel ff voor los, morgen dus alles weer aansluiten, de motor zit weeral op zen plek wel. Straks misschien nog ffkes gaan verder doen.

Ik schat zo dat hij tegen vrijdag/zaterdag compleet klaar zal zijn.
 
ik praat hier precies tegen mezelf, kan iemand mij nu eens zeggen of dit:
5951090196_fd7a58df2b_b.jpg

normaal is of niet? de uitlaat raakt niet verder in de cilinderkop.
 
Da's normaal. Was(is) bij mijn GS500 ook zo. Zit alweer jaren dicht.

Marc

PS dat draad dol etc is ook normaal. Bij mijn GS500 braken accuut 2 bouten af toen ik ze probeerde los te draaien......
 
dank u, ik heb intussen de andere zijde van de uitlaat gemonteerde kregen en nu zit alles zoals het hoort en de uitlaat blaast niet meer, hij is dus al een pak stiller.

Enkel krijg ik nu de luchtfilterbox niet meer op de carbu's, de 2 middelste kelken zijn los gekomen bij oprammen van de carbu's. Volgens de werkplaatshandboek kun je de luchtbox er zo uitnemen door de achterste steun van de tank los te halen, echter bij mijn motor zit deze vast door een puntlas op het frame. Ik moet dus een andere oplossing zoeken.
 
Laatst bewerkt:
de motor draait terug vlotjes, hij rookt enkel wat maar het mindert steeds.

Hij lekt nu wel benzine langs de vlotterbak van carbu 1, die ik had losgehaald, en dus moeten de carbs er terug af. Hoe dicht je die vlotterbak het best af? Beetje olie op de dichting? of wat vloeibare pakking?
 
Laatst bewerkt:
de motor draait terug vlotjes, hij rookt enkel wat maar het mindert steeds.

Hij lekt nu wel benzine langs de vlotterbak van carbu 1, die ik had losgehaald, en dus moeten de carbs er terug af. Hoe dicht je die vlotterbak het best af? Beetje olie op de dichting? of wat vloeibare pakking?

Vloeibare pakking bij benzine is meestal niet aan te raden. Even kijken hoe de o-ring van de vlotterbak eruit ziet. Wellicht even loshalen en schoonmaken, mogelijk drupje olie erop. Mocht het dan blijven lekken dan de o-ring vervangen.

Edit: weet je zeker dat het de pakking van de vlotterbak is? Kan het ook mogelijk de vlotternaald zijn die niet goed afsluit?
 
Laatst bewerkt:
Om problemen in de toekomst te vermijden best de boutjes van je uitlaat vast zetten met kopervet of iets dergelijks.
 
Vloeibare pakking bij benzine is meestal niet aan te raden. Even kijken hoe de o-ring van de vlotterbak eruit ziet. Wellicht even loshalen en schoonmaken, mogelijk drupje olie erop. Mocht het dan blijven lekken dan de o-ring vervangen.

Edit: weet je zeker dat het de pakking van de vlotterbak is? Kan het ook mogelijk de vlotternaald zijn die niet goed afsluit?

hij lekt vantussen de vlotterbak en het huis dus ik denket wel
 
hij is bijna klaar zie, ik mis nog wel 2 vijsjes(gewoon kwijt geraakt) voor de onderkuip.

het benzinelek is opgelost, de luchtfilter aangesloten, de kuipen zitten er terug op, de ketting is gesmeerd en de koelvloeistof is ontlucht. Alles nagecheckt (functies) en het werkt allemaal.

Maandag verderdoen met verse olie en filter, en de missende vijsjes zoeken of nieuwe nemen.

hier alvast wat foto'kes:
5963829349_f313895a90_b.jpg


5963828127_c7db3b5933_b.jpg


5963825283_5431e7940a_b.jpg

5964379720_c73a817891_b.jpg

hij bolt allezins terug heel goed :+

poetsbeurt houden we voor het laatste :D
 
Laatst bewerkt:
Deze ken ik van apriliaforum, van je oom gekregen toch die hem nieuw gekocht had toendertijd? Een foto van jou op dat ding zou leuk zijn (toen je nog een kleine snotter was bedoel ik he) Verbazingwekkend eigenlijk hoe mooi deze nog is, de roestige inbusjes aan het stuur nog vervangen voor rvs/inox exemplaren en dan is hij weer zgan ofniet? Lakwerk ziet er werkelijk nog als nieuw uit :}
 
Deze ken ik van apriliaforum, van je oom gekregen toch die hem nieuw gekocht had toendertijd? Een foto van jou op dat ding zou leuk zijn (toen je nog een kleine snotter was bedoel ik he) Verbazingwekkend eigenlijk hoe mooi deze nog is, de roestige inbusjes aan het stuur nog vervangen voor rvs/inox exemplaren en dan is hij weer zgan ofniet? Lakwerk ziet er werkelijk nog als nieuw uit :}

klopt inderdaad. :Y
ik denk niet dat er zulke foto's bestaan ;(

er is een blutsje in de tank(bovenaan, iets naar achteren van de tankdop) en er zijn een paar kleine krasjes op, idem op de uitlaatdemper rechts en er zit een scheurtje in de topkuip net onder de tank. :N

Maar vooral de stuurgewichtjes ga ik eens een beurt geven, deze zijn aan het roesten. Verder is de motor roestvrij. Lakwerk ga ik eens polieren. Maar inderdaad hij ziet er nog heel goed uit, en heel slechts 35000km op de klok. Alles werkt en nu is hij een pak stiller dan vorig jaar, wel onvoorstelbaar hoeveel condens en water er uit de uitlaat komt. :9

Nu is het nog een kwestie van remblokjes, enkele boutjes, die stuurgewichtjes, en banden. O-)

Hopelijk blijkt het dan een goede motor. :Y
 
Laatst bewerkt:
vandaag de laatste dingetjes aan de motor gedaan, paar vijsjes vervangen, olie en filter vervangen, rubbertje gemonteerd, bandjes opgepompt, ketting gesteld en testritje gemaakt.

Hij rijdt wel erg goed voor zen leeftijd.

Ook is de verzekering aangevraagd en morgen volgt mijn laatste rijles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan