Kawasaki GPX 750 R -> naked

motorossi

Die hard MF'er
21 apr 2010
337
104
Hoi,

Ik heb pasgeleden een kawasaki gekocht. Een oudje uit 1987. De vorige eigenaar heeft al wat werk gedaan om hem een naked/streetfighter look te geven.
Zo heb ik hem gekocht:
ScreenHunter_03%20Jul.%2018%2013.04.jpg


Ik heb zelf wat aanpassingen gedaan. De zijplaatjes weggehaald, het windschermpje matzwart gemaakt en wat plekjes bijgewerkt. Ziet er nu zo uit:
motormuis%20louis%20007.JPG


motormuis%20louis%20010.JPG


motormuis%20louis%20023.JPG

Op bovenstaande foto brand maar 1 van beide lampjes, ik heb nu beide tegelijk branden, vind ik mooier lijken. Het zijn halogeen spotjes. Komt dus niet erg veel licht vanaf.

Ik ben nog aan het bedenken of ik het rode gedeelte zwart zal spuiten. Zoals in onderstaande fotoshop:
motormuis%20louis%20zwart%20wit.jpg

Ik ben er nog niet uit, wat vinden jullie?

Iemand nog andere suggesties? Ik heb zelf ook na zitten te denken over een grote ronde chromen koplamp en chromen spiegels. Maar vind het huidige kuipje eigenlijk best wel stoer staan.
 
oke, doe je dat palletje dan door de D ringen van je helmstrap? Zit ie wel tegen de uitlaat aan trouwens.
 
Onderdelen gemonteerd. Ziet er nu zo uit:
motorenmoos002.jpg


motorenmoos003.jpg


motorenmoos011.jpg


Ben wel blij met het resultaat!
 
Laatst bewerkt:
Onderdelen gemonteerd. Ziet er nu zo uit:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben wel blij met het resultaat!
Leuke motor :Y nieuwe koplamp staat hem veel beter dan dat brommerdingetje met die 2 mini lampjes erin.

Wat vind je van een dubbele (dikke) koplamp zoals bij Triumph ?
Staat goed op meerdere motoren, zoals deze Hornet van MF-er Hornix:

full


Ik heb een zwarte GPX750R gereden, leuke bike - alleen geen wintermotor door de carbs die snel bevriezen (daar is later een modificatie voor gekomen).

Veel succes met pimpen ! 8-)
 
wow die hornet is ook mooi!

Dubbele koplampen heb ik wel aan gedacht. Maar vond ze wat te duur.
@maikeymike, zag je bericht ook in een ander topic. Heb jij hem zo opgebouwd zoals ik hem gekocht heb? Wat is er allemaal gedaan?
Zitten ook 4 losse filters op, maakte dat veel verschil? Ken het met origineel filter natuurlijk niet qua vermogen en geluid.
 
Hoi, wil je 't echt weten? De motor is eigenlijk een bij elkaar geraapt zooitje.
Ik heb m een jaar of 3 geleden verkocht, als je goed kijkt is het een gpx model
Met een gpz blok en kappen. Ik heb de motor niet lopend gekocht een lekke benz kraan was het probleem
Heb er verder zelf niet veel aan gedaan als de motor lopend te
Voor scherm zat er niet op de cockpit werkte maar half, naar omdat. Ik meerdere
Motoren had heb, kon ik m goed is ie weer gegaan.
 
Laatst bewerkt:
GPZ blok? weet je zo welke? Wel handig als ik er iets voor nodig heb. Blok loopt wel erg lekker.
Waarschijnlijk is ie voor dat ie bij diegene is geweest waarvan ik hem gekocht had, nog bij iemand anders geweest. Vorige eigenaar heeft hem ongeveer een jaar gehad.
 
Kan kloppen ik heb m verkocht aan iemand bij etten leur in de buurt.
Hij heeft me nog ooit gebeld over een storing in het elec. Circuit.
Een 87er gpx 750 bestaat niet bij mijn weten.
Maar een gpz heeft een zichtbaarframè.
dus het blok is van een 750 gpz met hyd. koppeling denk van een jonger type.
 
87er GPX
zijn wel gemaakt. van '86 tot '90. Kan dus wel GPX motorblok zijn.
Zaten die K&N filters er al op toen jij de motor kocht?
 
Kan kloppen ik heb m verkocht aan iemand bij etten leur in de buurt.
Hij heeft me nog ooit gebeld over een storing in het elec. Circuit.
Een 87er gpx 750 bestaat niet bij mijn weten.
Maar een gpz heeft een zichtbaarframè.
dus het blok is van een 750 gpz met hyd. koppeling denk van een jonger type.
 
Zoals Motorossi zelf al heeft uitgevonden bestaat er weldegelijk een '87 GPX 750 R, ze zijn tussen '87 en '91 gebouwd namelijk. Deze motor is inderdaad een GPX 750 as ik naar het overgebleven bodywork kijk. Tipje van ikke als je nog twijfelt, schrijf je framenummer op en het nummer dat in je blok staat en neem dat mee naar een Kawa dealer, die kan het vast wel natrekken voor je.
Er zou namelijk (als het blok inderdaad gewisseld is) ook nog een GPZ 750 R blok in kunnen hangen, het kleine broertje van de GPZ 900 R, die hebben ook bestaan maar kom je nog minder tegen als de GPX.

Veel plezier met de motor, ziet er al leuk uit

Groet Dennis
 
voorjaarsbeurtje laten uitvoeren. 2 nieuwe banden, bridgestone bt45 (waren al erg versleten) en nieuwe remblokjes achter. Verder alles ok.
Het eerste ritje gemaakt van dit jaar. Liep weer erg lekker. Ben van plan om flink te toeren dit jaar. :]
Ben alleen nog niet zo tevreden over mijn spiegels. ben van plan om deze te monteren.
 
Zo, spiegeltjes erop. Vind ik toch weer wat mooier geworden.
kawasaki%20toeren%20046.JPG


kawasaki%20toeren%20047.JPG


Alleen moest ik zaterdag nog een nieuwe v riem monteren, de oude was geknapt. Wel een prutswerkje zonder de tank en de carbs te demonteren, maar het is gelukt. Zondag lekker wezen toeren!
 
Laatst bewerkt:
en weer wat aanpassingen:

streetfighter%252520750R%252520015.JPG


streetfighter%252520750R%252520020.JPG


bellypan, koelvloeistof overloop en andere einddempers.

en later nog een superbike stuurtje. En dat stuurt echt super _O-

superbike%252520002.JPG


superbike%252520001.JPG


In de planning zit nog een andere koplamp, een iets grotere ronde. De huidige is van kunststof en is aan het smelten :) Denk iets te sterk lampje erin gedaan :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan