Kawasaki GPX 750 R uit 1988

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clank

MF veter aan
25 okt 2016
8.595
6.760
Helmond
Het verhaal:
Ongeveer 1,5 jaar geleden ben ik voor het eerst een echt project gestart. Ik ging daarvoor op zoek naar een motor die al een tijdje stil stond met het idee om die weer netjes rijdend te krijgen.
Uiteindelijk via Marktplaats een Kawasaki tegen gekomen die op dat moment al 11 jaar stil stond. Ding was niet al te duur en stond bijna om de hoek. De deal was dus snel rond en het project gestart.
Thuisgekomen natuurlijk meteen aan de sleutel. Kappen eraf, kleppendeksel eraf en kijken hoe het er daar uit ziet. Vervolgens bougies eraf, camera naar binnen en daar leek het ook in orde. Olie in de cilinders en een nachtje wachten. Warempel was het blok los, de kleppen gesteld en kwamen er geen rare geluiden uit. Het project kon dus echt beginnen.
Ik heb vervolgens in de loop van een half jaar alles aangepakt wat je normaal gesproken aan onderhoud doet in 11 jaar, met nog een beetje meer zoals het koelsysteem flushen, een keer vaker de olie wisselen en staalomvlochten leidingen.
Toen de motor eenmaal klaar was besloten om hem te houden en mijn motor die ik toen als dagelijks gebruikte (thundercat) eruit doen. Zo'n Kawasaki rijdt natuurlijk veel leuker.

Ondertussen heb ik de motor een jaar lang gebruikt voor woon-werk verkeer, tripjes en avondritjes, maar er is weer wat anders op mijn pad gekomen. Daarom mag de Kawasaki eruit.

Voor nu zit er wel weer onderhoud aan te komen, maar de onderdelen daarvoor liggen klaar zodat hij sowieso netjes naar de nieuwe eigenaar gaat (Update: onderhoud is gedaan, dus: kopen en een behoorlijke tijd probleemloos rijden!). Verder ziet de motor er erg goed uit, maar is nog steeds 32 jaar oud. Er zitten dus gebruikssporen op.

Even wat specificaties:
Type motor:
Kawasaki GPX 750 R
Bouwjaar: 1988
Kilometerstand: 43500km
Maximaal vermogen: 106pk
Speciale motor-forum prijs: €1000
Locatie: Helmond
Vragen? PM!

WhatsApp Image 2020-08-31 at 19.52.43 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-08-31 at 19.52.43.jpeg

WhatsApp Image 2020-08-31 at 19.52.42 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-08-31 at 19.52.42 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-08-31 at 19.52.42.jpeg

WhatsApp Image 2020-08-31 at 19.52.41 (3).jpeg

WhatsApp Image 2020-08-31 at 19.52.41 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-08-31 at 19.52.41 (1).jpeg
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-08-31 at 19.52.43 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-08-31 at 19.52.43 (1).jpeg
    226,2 KB · Weergaven: 70
  • WhatsApp Image 2020-08-31 at 19.52.41 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-08-31 at 19.52.41 (1).jpeg
    235,3 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Dit mooie exemplaar staat nog in de garage (meestal dan, onder het mom wat staat, vergaat rij ik er nog gewoon mee) te wachten op een nieuw baasje.

Omhoog schuppen dus.
 
Is dat ding nog niet verkocht?
Wie wil er nou niet een motor die technisch helemaal in orde is voor maar €1000.8)7
Hij was bij jou in ieder geval in goede handen.
Ik heb t al aardig vol staan, dus een gratis schopje.
 
Is dat ding nog niet verkocht?
Wie wil er nou niet een motor die technisch helemaal in orde is voor maar €1000.8)7
Hij was bij jou in ieder geval in goede handen.
Ik heb t al aardig vol staan, dus een gratis schopje.
Uberhaupt voor een motor die rijdt is 1000 euro een schijntje. Alles er bovenop is leuk meegenomen.

Maargoed, hij is al deze tijd nog steeds bij mij in goede handen. Ding staat netjes in het rijtje, en zolang deze er staat betekend het dat ik toch geen volgend projectje kan gaan kopen. Scheelt ook een hoop geld :Y
 
Je verkoopt hem te vroeg, over tien jaar is de waarde x5.5. ;)
 
Je verkoopt hem te vroeg, over tien jaar is de waarde x5.5. ;)
Ik denk over 8 jaar al. Dan hoef je geen belasting meer te betalen.

Maargoed, je mag hem natuurlijk ook gewoon kopen als investering.. hoewel ik liever heb dat je er mee rijdt.
 
Ik denk over 8 jaar al. Dan hoef je geen belasting meer te betalen.

Maargoed, je mag hem natuurlijk ook gewoon kopen als investering.. hoewel ik liever heb dat je er mee rijdt.
Ik vind hem wel lekker oldskool, en toch modern genoeg om een dagje Zandvoort mee te pakken op het circuit. :9 Maar ik heb er ook al drie en plek voor twee. :')
 
Hij ziet er inderdaad érg goed uit :Y !

Mijn vriendin vind het ook een prachtig model, maar zij is nog bezig met lessen. Mocht de motor nog beschikbaar zijn als ze haar rijbewijs heeft gehaald kan het goed zijn dat ik je even een bericht stuur. :t

Ik vind hem wel lekker oldskool, en toch modern genoeg om een dagje Zandvoort mee te pakken op het circuit. :9 Maar ik heb er ook al drie en plek voor twee. :')

Hier heb ik er eindelijk plek voor 2 nadat ik afgelopen zomer een huisje heb gebouwd voor de fietsen en het tuingereedschap...:'):')
 
Ik vind hem wel lekker oldskool, en toch modern genoeg om een dagje Zandvoort mee te pakken op het circuit. :9 Maar ik heb er ook al drie en plek voor twee. :')
Ja precies. Het is niet echt superoude oldtimer oud, maar wel lekker vierkant. Dan krijg je ook al gewoon een relatief modern motorblok met 16 kleppen die gewoon meer dan goed meekomt. En toch blijft iedereen even kijken om te zien wat voor motor het precies is.

Hij ziet er inderdaad érg goed uit :Y !

Mijn vriendin vind het ook een prachtig model, maar zij is nog bezig met lessen. Mocht de motor nog beschikbaar zijn als ze haar rijbewijs heeft gehaald kan het goed zijn dat ik je even een bericht stuur. :t



Hier heb ik er eindelijk plek voor 2 nadat ik afgelopen zomer een huisje heb gebouwd voor de fietsen en het tuingereedschap...:'):')
Je bent altijd welkom. Ik vermoed dat hij er nog wel even staat. Dit is niet de ideale tijd om een motor te verkopen.

Overigens; mijn vriendin vind het ook een prachtig ding, die verklaart me voor gek dat ik hem eruit doe. Alleen als zij klaar is met lessen moet ze 35kw gaan rijden. En deze valt daar op z'n zachtst gezegt een klein beetje buiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan