kawasaki gpx600r 1988

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter verleg

Rookie
29 apr 2020
2
2
vraagje, mijn kawa loopt best goed alleen volgens mij krijgt hij te weinig benzine.
Kan je dat afstellen en zo ja hoe ?
 
als je een topic opent staat daar een stuk tekst die je helpt om voldoende info te geven om een redelijk antwoord terug te krijgen.
de opmerking hij loopt best goed rijmt niet met te weinig benzine krijgen.
erg veel benzine toevoer problemen komen door verstopping in de carburateurs, dus een opmerking dat hij beter rijd met de choke erop kan al
een indicatie zijn dat de motor op bepaalde momenten of bij bepaalde toerentallen niet voldoende brandstof krijgt.
Dan is het een kwestie van reinigen, niet van afstellen.
 
als je een topic opent staat daar een stuk tekst die je helpt om voldoende info te geven om een redelijk antwoord terug te krijgen.
.
De standaard template die getoond werd heb ik weer weggehaald.

Dagelijks werden er meerdere "lege" topics geopend, dat werkt dus ook niet ;(
Wel heb ik nu de standaard text in het onderwerp veld aangepast.
 
Excuus dat ik niet op de hoogte ben van de recente ontwikkelingen 👻
Houd dit dan ook weer in dat er gewoon gebasht kan worden en de oplossing in het ventieldopje zit ?

Peter, heb je misschien iets meer info over wat de motor doet waardoor je het idee krijgt dat hij net niet helemaal prima loopt ?
 
Het monteren van de carburateurs en daarna vooral het luchtfilterhuis op de carburateurs monteren is een takkenbak.
Het luchtfilterhuis moet eerst geïnstalleerd zijn inclusief.de 4 excentrische manchetten .
Ook de inlaatrubbers moeten op de cilinders gemonteerd zijn.Draai de slangklemmen aan de zijde van de cilinders vast.
Monteer de gaskabels eerst op de carburateurs alvorens deze via de linkerkant van de motor tussen de inlaatrubbers en de manchetten van het luchtfilterhuis te schuiven.
Spuiten vantevoren de rubberen met WD40 of een andere olie.
Het is een heel frotwerk.Ook de 2 overloopslangetjes moeten van tevoren gemonteerd zijn.
Druk de carburateurs in de 4 inlaatrubbers. Voorzichtig zodat ze niet scheuren.
En dan komt het moeilijkste.
Het luchtfilterhuis naar voren schuiven en de 4 manchetten op de achterzijde van de carburateurs schuiven.
Het helpt op de manchetten goed in te oliën en de Carterontluchtingslang aan de onderzijde van het luchtfilterhuis ff los van het motorblok te halen.
Let op,de manchetten zijn excentrisch,dus moet je ze alle 4 in de goede positie draaien zodat ze recht voor de carburateurs zitten .
En als het dan eindelijk na een paar uur gelukt is,de ronde veer-ringen op het einde van manchetten plaatsen.
Iets voor funne lange vingers.
Maar het blijft een takkewerk.
 
Het monteren van de carburateurs en daarna vooral het luchtfilterhuis op de carburateurs monteren is een takkenbak.
Het luchtfilterhuis moet eerst geïnstalleerd zijn inclusief.de 4 excentrische manchetten .
Ook de inlaatrubbers moeten op de cilinders gemonteerd zijn.Draai de slangklemmen aan de zijde van de cilinders vast.
Monteer de gaskabels eerst op de carburateurs alvorens deze via de linkerkant van de motor tussen de inlaatrubbers en de manchetten van het luchtfilterhuis te schuiven.
Spuiten vantevoren de rubberen met WD40 of een andere olie.
Het is een heel frotwerk.Ook de 2 overloopslangetjes moeten van tevoren gemonteerd zijn.
Druk de carburateurs in de 4 inlaatrubbers. Voorzichtig zodat ze niet scheuren.
En dan komt het moeilijkste.
Het luchtfilterhuis naar voren schuiven en de 4 manchetten op de achterzijde van de carburateurs schuiven.
Het helpt op de manchetten goed in te oliën en de Carterontluchtingslang aan de onderzijde van het luchtfilterhuis ff los van het motorblok te halen.
Let op,de manchetten zijn excentrisch,dus moet je ze alle 4 in de goede positie draaien zodat ze recht voor de carburateurs zitten .
En als het dan eindelijk na een paar uur gelukt is,de ronde veer-ringen op het einde van manchetten plaatsen.
Iets voor funne lange vingers.
Maar het blijft een takkewerk.

Reply je toevallig in het verkeerde topic? Deze is namelijk al een jaar oud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan