Kawasaki GPX600r met ontsteking problemen

Dentell

Rookie
17 sep 2004
1
0
alkmaar
Beste mede motor rijders, ik heb een kawa gpx600r '93 met problemen met ik denk de ontsteking.
soms gaat hij op 3 poten draaien en dan moet ik alles los maken en kom ik er achter dat hij het weer doet zonder maar ook iets te veranderen.
het is telkens de rechter cilinder, ik heb een andere bombine een nieuw kabeltje meerdere NIEUWE geen oude bougies geprobeert een stuk tuinslang om de kabel maar telkens komt het probleem terug vooral als hij een paar dagen stil heeft gestaan.
ik vraag de kenner om zijn hulp!!!!!
ik wil graag weer kunnen rijden zonder dat mensen mij aankijken als of ik het niet kan om dat hij hokt en bokt met die storing.
alvast bedankt voor jullie tijd.
 
Wanneer doet tie het weer? als je alles losgemaakt hebt?(wat is alles losmaken)
krijg de desbetreffende cilinder wel benzine? hoe is de compressie staan je kleppen goed?
 
Als je bougie een mooie blauwe vonk produceerd ben je met de ontsteking klaar. Het ontstekingstijdstip is niet eens af te stellen, want is elektronisch. En aangezien je het voornaamste al hebt vernieuwd denk ik in de richting van je carburateur.
Die zul je moeten demonteren en de carburateur voor cilinder 4 controleren op, verstopte/versleten hoofdsproeier, benzine nivo in vlotterkamer en een gescheurd diafragma (slecht voor je vacuum)
Hier zou ik eens mee beginnen ;)

O ja, als je een werkplaatshandboek hebt scheelt dit een hoop ellende.

succes!
 
Ik dacht dat bij compressie verlies de problemen constant aanwezig zouden zijn, en niet zoals hij het omschreef.
Of zie ik dit verkeerd?

niet dat Dentell hier mee geholpen is, meer voor mezelf :P
Als de compressiedruk laag is, ontsteekt het mengsel (vooral bij koude motor) maar moeilijk, als de motor op 3 pitten start, en de 4e niet wil lopen, gaat de topicstarter a/h werk, tijdens zijn werk kan de betreffende cyl iets verder opwarmen, en dat kan genoeg zijn om het mengsel wel te ontsteken, zonder dat hij dan iets essentieels gevonden heeft.
 
Als de compressiedruk laag is, ontsteekt het mengsel (vooral bij koude motor) maar moeilijk, als de motor op 3 pitten start, en de 4e niet wil lopen, gaat de topicstarter a/h werk, tijdens zijn werk kan de betreffende cyl iets verder opwarmen, en dat kan genoeg zijn om het mengsel wel te ontsteken, zonder dat hij dan iets essentieels gevonden heeft.

Ik snap 't, weer wat geleerd
 
onsteking is lastig te testen voor een dhzer, maar het is te doen. als je de ingangen en de uitgangen van de onstekingsUnit omdraait, moet het probleem ook omdraaien.
tis een lastig werk, alles netjes uitvoeren, maar het is doenlijk. heb het zelf ook gedaan, en daarmee de oorzaak gevonden.
 
krijgt je rechter cilinder wel benzine?? heb dit eens gehad bij een motor, de benzine ging binnen in de eerste carbu, en via onderling everbinding ging deze tot de 4de. maar er was een leiding verstopt en de 4de carbu kreeg geen benzine...
volgens mij zal je je meer naar die kant moeten richten!

mvg,

Matthieu
 
Terug
Bovenaan Onderaan