Kawasaki GPZ 500 S Rijders Deel 7

Kawasaki GPZ 500 S Rijders Deel 8 TS

  • Aliss

    Stemmen: 6 42,9%
  • Envy/Yuki

    Stemmen: 8 57,1%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Status
Niet open voor verdere reacties.

bewtjuh

MF veteraan
14 okt 2005
1.547
0
Groningen
Kawasaki GPZ 500 S Rijders Deel 7

Opsporing verzocht
Kawasaki GPZ 500S, bouwjaar 1993, kenteken MR-39-RN. Laatste signalement: je lag in de kreukels na onze aanrijding met die fokking fietser. Ik heb je achtergelaten bij Motoport Leek. Ik zag op de site van het RDW dat je weer beter bent. Laat me weten hoe het met je gaat en of er goed voor je gezorgd wordt. (Bewtjuh)


Animation.gif


Topics

Om maar even te starten met deel 1 tot en met 6:

Kawasaki GPZ 500S Rijders
Kawasaki GPZ 500S Rijders II
Kawasaki GPZ 500S rijders deel III
Kawasaki GPZ 500S rijders deel 4
Kawasaki GPZ 500 S rijders deel alweer 5!
Kawasaki GPZ 500 S rijders *deel 6*



Meetings

En natuurlijk hebben we ook meetings gehad:

Meeting ! 17 mei bij Caddy's in Purmerend
GPZ meeting!!!!
GPZ meeting deel 2
GPZ 500 S & co - meeting
GPZ meeting deel 3 2007!
GPZ meeting editie 6 2008"



Kawasaki GPZ 500 S informatie + rijtest + bandenspanning

Informatie over de GPZ vind je hier: 1992 Kawasaki GPZ 500 S

En een rijtest uitgevoerd door de motormuizen vind je hier:
Pagina niet gevonden – Motorrijden een gezonde levensstijl

Enthousiast geraakt door de rijtest en wil je zo'n supah dupah GPZ kopuh (of een andere KAWASAKI), check dan ff dit documentje met handige tips.
http://home.versatel.nl/bert.meijeringh/Motorinspectie_voor_Dummiesv20.doc

En omdat een GPZ sleutelaar niet zonder een werkplaatshandboek kan, vind je het door Wuf beschikbaar gestelde WPHB hier:
http://wuffen.nl/wphb/GPZ500/

Omdat er in elk topic iemand vragen heeft over de bandenspanning, vermelden we ze hieronder nog even voor je:

Dunlop voor 2.3 en achter 2.5
Bridgestone BT45 voor 2.5 en achter 2.7



Leden

En dit zijn de leden op alfabetische volgorde:

Aliss - Den Haag
Aliss.jpg


Bassman - Velserbroek

Oud

bassman.jpg


Nieuw

Bassman2.jpg


Berzerker - Leeuwarden
Berzerker.jpg



Bewtjuh - Groningen

Oud

Bewtjuh2.jpg


Bewtjuh3.jpg


Bewtjuh4.jpg


Nieuw

636-1.jpg


636-2.jpg



Diablo85 - Breukelen
Diablo85.jpg


Dron - Haarlem
Dron.jpg


Envy - Eindhoven
Envy.jpg


Gekel - Stompwijk
Scheids.jpg


Gerrit PZ - ?
Gerrit.jpg


Gewoonkevin - Alkmaar
Gewoonkevin1.jpg


Gewoonkevin2.jpg


Hansss - Alkmaar
Hansss.jpg


Hatsjie - Omgeving Rotterdam
Hatsjie.jpg


Hlk - Nijmegen
Hlk.jpg


HondaCBF - Hellevoetsluis
HondaCBF.jpg


Hyorocker - Gieten
Hyorocker.jpg


KooSy - Delft
KooSy.jpg


Kubuksa - Boxtel
Kubuska.jpg


Luus - Pekel
Luus1.jpg


Luus2.jpg


Mariangela - Anna Paulowna
mariangela.jpg


Michiel - Goor
Michiel.jpg


Mighty Moose - Beverwijk
MightyMoose1.jpg


MightyMoose2.jpg


Mryap - Den Haag
Mryap.jpg


Nance26 - Maarssen
nance26.jpg


NCM - Assen
Ncm.jpg


Nwijk - Noordwijk
Nwijk.jpg


Pinty - Leidschendam
Pinty1.jpg


Pinty2.jpg


Racekees87 - Delft
Racekees87.jpg


R.V. - Uden
R.V.jpg


Raceeend - ?

Sanne - Duiven
sanne.jpg


SeanFerdi - Apeldoorn
SeanFerdi.jpg


SKF6000 - Zeist
Fastlady.jpg


Snowtiger34 - Westervoort
Snowtiger34.jpg


Spacey - Apeldoorn

Teejoo - Flevoland
teejoo.jpg


Thompson - Den Haag
Thompson1.jpg


Thompson2.jpg


Tommie86 - Veldhoven
Tommie1.jpg


Tommie2.jpg


Vage - Delft
Vage.jpg


Wendy - Castricum
wendy1.jpg


wendy2.jpg


Willemlammie - Voorburg
Willemlammie.jpg


Wuf - Utrecht
Wuf.jpg



En dit is onze mascotte YUKI voorzien van kawagroene accenten

Foto-CKT6WSFV.jpg




Zo dat was iedereen volgens mij wel...sta je er niet bij, of wil je graag een andere foto?
Geen probleem, mail me maar of zet je verzoek ff in dit topic.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit Bewtjuh!
Zo, daar gaan we weer dan!

Mis alleen het MF-stickertjes op die mooie kentekenplaat ;)
 
Laatst bewerkt:
En dan kunnen we natuurlijk ook maar direct een poll opstarten over de volgende meeting!
 
Laatst bewerkt:
die vorige heeft nog lang geen 2500 posts, tot dan gaat deze op slot.
 
Nou Dudes, ik heb de laatste dagen ook alweer wat km'tjes gemaakt met Sidney...;)
Donderdagochtend teruggekomen uit Kreta, was ultimate chillen daaro 8-)

Affijn...vrijdag ff lekker scheuren met de SV...ben ik ongeveer een uurtje onderweg, reed in Zoetermeer....bupppupupuupbupbupbupbopbopbop...uit...&**(%))% :(
Wat is dit nou weer dan, volledige spanning kwijt...anwb gebeld, SV open getrokken, was het draadje dat van de dynamo naar de spanningsregelaar loopt volledig doorgebrand. Het plastic onhulsel volledig gesmolten en dat 'blote' draadje hing dus tegen m'n frame aan en dus liep m'n accu leeg...leeuuk...
De maaster-anwb-monteur heeft alles weer ff safe ingebonden en van de week moet ik wel ff een nieuw stukje draad erin zetten.
Zaterdag lekker ritje gemaakt met gezellig vrouwelijk gezelschap. 's Avonds om 23uur met de SV ff Hét Plein in Den Haag op blazen, altijd goed voor een mannetje of 70 wat even omkijkt... 8-)
En vandaag nog ff met een mattie 3x door de tunnels op de N14 bij Leidsendam gebulderd...jah Aliss, volgende keer kom ik een bakkie doen...;)
Maar ohh boy ohh boy, wat blijven die tunnels een lust voor open uitlaten... *O* :] :9~

:W
 
Tja, nieuw deel, eerste pagina...moet je eigenlijk toch op staan...

:+
 
Sure...je hoort er ook bij!

Mensen, bedankt allemaal voor jullie opbeurende reacties. :)
De getuigen zijn marktkooplui die hun bloemenstalletje hier voor mijn huis hebben en hun identiteitsbewijs is ook door de agenten bekeken. Hoop echt dat ie niet getotalled is.
Kweetnie precies hoe dat verder allemaal in zijn werk gaat. Maarreh...het gaat me vast zelf geld kosten....

Ik krijg de schuld --> mijn allrisk treedt in werking, schade-expert gaat schadebedrag bepalen, schade hoger dan dagwaarde --> total-loss, en dan?

Hij krijgt de schuld --> hij moet mijn schade vergoeden, schade-expert gaat schadebedrag bepalen, hoe verder?

Help me ff met het afmaken van het scenario...ik heb meer verstand van IT dan van verzekeren
 
Wat voor jou als eerste uitmaakt is welke verzekering de troep moet gaan vergoeden :Y .

In beide gevallen zal het er om spannen of het schadebedrag niet hoger is dan de dagwaarde. Dat maakt niet uit.
 
kijk in elk geval of je hier niet via via al wat onderdeeltjes kan regelen om het te repareren (als de expert geweest is)
 
Misschien dat ik dan wel akkoord ga met de dagwaarde....ik heb geen zin om ergens voor te betalen wat gebeurt is buiten mijn schuld. Ga hem wel aansprakelijk stellen. Stond al een voorbeeldbriefje op een verzkerings-site.
 
Nou Dudes, ik heb de laatste dagen ook alweer wat km'tjes gemaakt met Sidney...;)
Donderdagochtend teruggekomen uit Kreta, was ultimate chillen daaro 8-)

Affijn...vrijdag ff lekker scheuren met de SV...ben ik ongeveer een uurtje onderweg, reed in Zoetermeer....bupppupupuupbupbupbupbopbopbop...uit...&**(%))% :(
Wat is dit nou weer dan, volledige spanning kwijt...anwb gebeld, SV open getrokken, was het draadje dat van de dynamo naar de spanningsregelaar loopt volledig doorgebrand. Het plastic onhulsel volledig gesmolten en dat 'blote' draadje hing dus tegen m'n frame aan en dus liep m'n accu leeg...leeuuk...
De maaster-anwb-monteur heeft alles weer ff safe ingebonden en van de week moet ik wel ff een nieuw stukje draad erin zetten.
Zaterdag lekker ritje gemaakt met gezellig vrouwelijk gezelschap. 's Avonds om 23uur met de SV ff Hét Plein in Den Haag op blazen, altijd goed voor een mannetje of 70 wat even omkijkt... 8-)
En vandaag nog ff met een mattie 3x door de tunnels op de N14 bij Leidsendam gebulderd...jah Aliss, volgende keer kom ik een bakkie doen...;)
Maar ohh boy ohh boy, wat blijven die tunnels een lust voor open uitlaten... *O* :] :9~

:W

Mooi dat je weer wat van je laat horen Thompson..
 
ha deeltje 7 alweer (eindelijk)
@ Thompson: als je toch langs rijdt, ken je gelijk ff aanwippen :P en dan door de tunnels naar aliss :]
@ Berwtjuh: bij een totall verklaring kunnen motorbedrijven bieden op jouw "wrak", het hoogste bedrag geboden daar word weer afgetrokken van de door de verzekering uit te betalen dagwaarde. Je hoeft hem niet af te staan ofzo, je krijgt alleen minder geld van de verzekering.


duidelijk???
 
Dit maakt het voor mij wel wat duidelijker: Thanx Aliss en Pinty

Jouw motor is dus economisch total loss verklaard door de expert (anders dan technisch total loss wanneer de kentekendelen door de politie in beslag worden genomen en de motor niet meer de weg op mag). Biedingen zijn puur om de bijdrage in de uitkering van de verzekeraar te bepalen. De dagwaarde staat vast (gesteld door de expert). Hoe hoger het aandeel van de biedingen door de opkopers (op het restant (lees:de beschadigde motor) des te lager het aandeel in de schadeuitkering van de verzekeraar. Het staat je vrij om de de restanten (lees: de beschadigde motor) zelf te houden. Je krijgt dan alleen dat deel dat de verzekeraar uitkeert. Samen met de waarde van de restanten kom je weer aan de vastgestelde dagwaarde. Snap je het nog?

Dagwaarde: waarde van een soortgelijk voertuig op het moment van de schade zónder rekening te houden met de winstmarge van de verkoper. Met andere woorden, je krijgt er altijd minder voor terug dan de uiteindelijke verkoopprijs als je een vergelijkend exemplaar koopt. Daar zit namelijk een stukje winst in en een vergoeding voor bijvoorbeeld verleende garantie. Dat valt niet onder de dagwaarde en wordt dus niet vergoed. Zoeken naar vergelijkende dure exemplaren heeft geen zin, er zijn ook altijd goedkopere versies te vinden. Dat wordt dus een discussie zonder eind. Wél kan je een verhoogde dagwaarde onderbouwen door bijvoorbeeld een onderhoudshistorie aan te tonen. Nota's van onderhoudsbeurten bijvoorbeeld. En foto's van toen de motor nog onbeschadigd was. Een mooie en goed onderhouden motor heeft nou eenmaal een hogere dagwaarde dan een beschadigde niet onderhouden motor. Zo heeft een lage kilometerstand ook een positieve invloed op de dagwaarde. Deze zaken kan je in je verweer meenemen als de expert in jouw ogen een te lage dagwaarde vaststelt. Erg veel verdien je er niet mee maar alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen.

Ohh ja, expert zijn 'mannetjes'. Zij delen de 'hoofdprijs' uit en zo zien ze zichzelf ook. Zoals op de achterzijde van het schadeformulier staat, blijf hoffelijk en kalm en probeer je stelling (dat de dagwaarde in jouw ogen toch echt véél te laag is) op een normale manier duidelijk te maken voor het beste resultaat.

Groeten,
Erik
 
@ bertjuu mooie site heel mooi
ene toen mijn motor die vorige toto was bepaalde de expert dat de dag waarde 1800 euro was en de schade was 2300 euro dus toto.

er werd geboden door handelaaren en het eind bedragwas 600 die trokken ze af van die 1800 dus kreeg ik 1200 van de verzekering van tegenpartij en 600 kon ik ophalen bij die motorzaak

had ook die 1200 kunnen nemen en me motor! snap je het

ik heb voor die totaal gekozen en er iets bij gelegd en het nieuwer type gekocht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan