Kawasaki GPZ 500 S Rijders Deel 7

Kawasaki GPZ 500 S Rijders Deel 8 TS

  • Aliss

    Stemmen: 6 42,9%
  • Envy/Yuki

    Stemmen: 8 57,1%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Status
Niet open voor verdere reacties.
alleen heeft de mijne nog steeds het uit de 2e versnelling schieten wanneer je hem van boven de 6000 toeren terug laat lopen. Rond 3500 toeren schiet hij dan geheid in neutraal.

Niemand dit probleem? en weet iemand hoe ik dit kan tackelen? Het is namelijk nogal storend als ik net voor een bocht zit en me klaar maak om daarna eens flink uit te accelereren, om vervolgens de motor rechtop te voelen komen omdat ik geen tractie meer heb.
 
Ik heb zelf iets soortgelijks met mij gpz. Alhoewel iedereen hier beweert dat ie makkelijk de 200 zou moeten halen heb ik hem nog nooit verder op kunnen jagen dan 155 / 160 km/u... Vijfde of zesde versnelling maakt niet veel uit, in 5 komt ie iets verder maar niet zo veel.
de mijne deed ook meer...
haalde 190 op de teller , en had nog over... eentje ui 1993...





btw jullie zitten vol, een nieuw topic graag *D
 
alleen heeft de mijne nog steeds het uit de 2e versnelling schieten wanneer je hem van boven de 6000 toeren terug laat lopen. Rond 3500 toeren schiet hij dan geheid in neutraal.

Niemand dit probleem? en weet iemand hoe ik dit kan tackelen? Het is namelijk nogal storend als ik net voor een bocht zit en me klaar maak om daarna eens flink uit te accelereren, om vervolgens de motor rechtop te voelen komen omdat ik geen tractie meer heb.
dat lijkt me niet heel erg handig :N
 
Envy bij deze ben je de TS van deel 8.
De foto's van de beginpost zijn een verwijzing naar mijn persoonlijke homepage. Gezien het feit dat ik bezig ben met verhuizen en daarom mijn versatel heb opgezegd, kan je daar niet meer naar verwijzen. (eind oktober ben ik offline). Ik kan je de foto's etc wel even mailen. Stuur me maar een mailtje naar bewtjuh@hotmail.com.
 
als jullie het niet erg vinden regel ik dat morgen op mijn gemakkie, nu slapen, ja ik weet, het is zaterdag, maar heb al een paar zware dagen achter de rug ;)
 
ben erweer en nogsteeds geen nieuw topic :X leuk weekendje gehad, veel gezopen, mooie vrouwen gekeken en prachtig weer gehad.
maar wat me wel opviel in lisabon: speciale parkeerplekken voor motoren en scooters langs de weg met paaltjes ervoor, zodat koekblikkers ze niet kunnen rammen :}

spot ik daar maar 1 gpz, blijkt het nog een nederlander te zijn ook (wel zonder sticker)


maarehhh envy, hoe staat het met het nieuwe topic??

al +5
 
Teeeering Pinty....dat had wel anders kunnen aflopen met die gasten zo stoned als een garnaal!
Gelukkig mankeer je niets ! (wel een wonder overigens als je toch zo'n stuk vooruit wordt getikt!)

Weten jullie nog dat die dwaas in koekblik tegen de deur van mijn koekblik reed terwijl ik er achter stond om mijn zoon in de stoel vast te maken? Nou, nu dacht onlangs een vrachtwagen dat er nog wel wat meer schade bij kon op diezelfde deur en reed er zo een flink gat in! zucht....

Maar na een behoorlijk drukke (en soms vervelende) periode ben ik weer terug....ik kom dat knipperlicht echt nog bij je ophalen Raceeend!
 
Zit te denken aan de 9e om mee te gaan, moet ik er nog wel even door krijgen bij de directie O-) Waar wordt er gereden en hoelang??

misschien tot dan, dan :W


Ik ga niet mee :N We hebben bij ons brandweerkorps ook een ritje door NH gepland.





Dus als je mee wil Moose (als aankomend brandweerman)..................das niet zo ver rijden
 
Er wordt gereden vanaf de McDonalds bij Veenendaal als ik het me nog goed herinner. Wat betreft de route: Bewtjuh: jij was daar toch mee bezig? Rijd je zelf ook mee? (Heb nog geen data van jou gezien)

Het lijstje tot nog toe:

  • zondag 9 november
  • Anonimoes
  • Pinty
  • (vage)
  • (R.V.)
  • (MightyMoose)

  • zondag 16 november
  • Anonimoes
  • Vage
  • R.V.
  • Michiel

  • zondag 23 november
  • Pinty
  • (vage)
  • R.V.
  • Michiel
  • zondag 30 november
  • Anonimoes
  • Pinty
  • (vage)
  • R.V.
  • Michiel

Envy: wordt er nog een nieuw topic gemaakt? :)
 
Laatst bewerkt:
Het volgende: Als ik 130 rijd in 6 (ongeveer 6500 rpm) en ik geef gas, dan kost het echt pijn en moeite om te versnellen. Zodra ik de 8000 rpm gepasseerd ben, geeft ie als het ware een eindschot en merk je gewoon dat ie sneller accellereert.
Bij 130 in de 6 trekt die van mij toch wel redelijk lekker door. De dip zit bij mij eerder tussen 6000 en 7000, misschien wordt dat beter als ik binnenkort de carbs sync en de kleppen stel. Na de 7000 trekt ie echt lekker door.

Tenminste, voordat de balanspijp het definitief begaf.

Ik heb zelf iets soortgelijks met mij gpz. Alhoewel iedereen hier beweert dat ie makkelijk de 200 zou moeten halen heb ik hem nog nooit verder op kunnen jagen dan 155 / 160 km/u... Vijfde of zesde versnelling maakt niet veel uit, in 5 komt ie iets verder maar niet zo veel.
Das nie goed. Je mist een hoop paarden. Weet je zeker dat ie niet begrensd is ofzo?
Die van mij haalt 200 op de teller, vast nog wel ietsje harder als ik m'n best doe en achter het ruitje kruip. Kom anders een keer proefrijden op die van mij om te vergelijken.

Hoewel...die van mij niet helemaal meer rijdt als een GPZ500s, meer als een hooliganfactorverhogende lowbudget met-ductape-bij-elkaar-gehouden mini-toerbuffel. De GPZ is leuk, maar goeie vering en een breed stuurtje is het gewoon hi-la-risch. Na grofweg 7 maanden en 10.000km krijg ik nog steeds instant goeie zin als ik m'n been over het zadel zwaai.

[me="HLK"]krijgt morgen z'n nieuwe uitlaatbochten, woohoo![/me] :} :]
 
Das nie goed. Je mist een hoop paarden. Weet je zeker dat ie niet begrensd is ofzo?
Die van mij haalt 200 op de teller, vast nog wel ietsje harder als ik m'n best doe en achter het ruitje kruip. Kom anders een keer proefrijden op die van mij om te vergelijken.
[me="HLK"]krijgt morgen z'n nieuwe uitlaatbochten, woohoo![/me] :} :]

Dat idee heb ik inderdaad ook, er mist gewoon paardekracht die er wel zou moeten zijn. Ik vind het lijken alsof ie op 25kW begrenst is. De vorige eigenaar zegt zeker te weten dat dit niet het geval is maar ergens moet er toch iets ontbreken volgens mij... Ik ga in elk geval bij de eerste grote beurt aan de garage vragen om na te gaan of ie begrenst is.

Wat betreft je aanbod: Je bent echt bereid om mij op jouw motor te laten rijden? (De meesten zullen dat niet zo gauw doen zegmaar...) Zo ja dan zou jij natuurlijk tegellijkertijd ook eens op die van mij kunnen rijden om te zien wat jij van de PK's zegt!
 
Wat betreft je aanbod: Je bent echt bereid om mij op jouw motor te laten rijden? (De meesten zullen dat niet zo gauw doen zegmaar...) Zo ja dan zou jij natuurlijk tegellijkertijd ook eens op die van mij kunnen rijden om te zien wat jij van de PK's zegt!

He, volgens mij is er binnenkort een meeting, de perfecte gelegenheid zou ik zeggen.. :+
Als je het aandurft, mag je trouwens ook wel op dat wrak van mij rijden. :Y
 
Wat betreft je aanbod: Je bent echt bereid om mij op jouw motor te laten rijden? (De meesten zullen dat niet zo gauw doen zegmaar...) Zo ja dan zou jij natuurlijk tegellijkertijd ook eens op die van mij kunnen rijden om te zien wat jij van de PK's zegt!

Mwah....je kunt vast wel een beetje rijden en als je em laat stuiteren kom ik 's nachts een keer je kuipwerk "lenen", ik hou wel van rood }) ;) Ik moet wel ff de nieuwe uitlaat erop schroeven, de kleppen stellen en de carbs synchroniseren want mijn kudde paarden is ook een beetje uitgedund. Meeting is idd ook een prima plek om zoiets te vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Welkom Wijnand,

Ik denk dat je zelf een tijdje moet rondstruinen op dit forum. Als je een leuk topic vind, ff opslaan onder je faforieten (het middelste icoontje, onder "selecteer forum, rechts boven) dan kan je het weer terug vinden. O-)

Voor de rest: ga je rijbewijs halen. Altijd handig in een motor-forum :+
 
Mwah....je kunt vast wel een beetje rijden en als je em laat stuiteren kom ik 's nachts een keer je kuipwerk "lenen", ik hou wel van rood }) ;) Ik moet wel ff de nieuwe uitlaat erop schroeven, de kleppen stellen en de carbs synchroniseren want mijn kudde paarden is ook een beetje uitgedund. Meeting is idd ook een prima plek om zoiets te vergelijken.

Haha, ik kan inderdaad wel een 'beetje rijden' ;) Heb zelf in elk geval nog geen schade gereden behalve dan tijdens de VRO-1 curusus waar ik over een band heen moest rijden wat me mijn voorspatbord kostte... Maar ik heb wel altijd de glimmende kant boven gehouden :P

Waar woon jij eigenlijk ergens? (Zelf woon ik in Nijmegen) Afhankelijk van waar jij woont kan het wel eens handiger zijn om tijdens de meet te vergelijken inderdaad.

Het klinkt overigens alsof je nog wel even bezig bent met de motor :) Succes daarmee in elk geval!

@Wijnand: Welkom! Wat wil je allemaal weten? Het beste is het om inderdaad zelf wat rond te kijken hier denk ik. Wat betreft nettiquette kan ik je in elk geval wel vertellen dat groeten in een forum vrij ongebruikelijk is, gewoon typen wat je wil zeggen is voldoende.
 
he lang geleden heb ik een bericht geplaats over mijn rotor probleem. Nu het vervolg

Elke keer rij ik een tijdje lekker met de motor. Dan staat die wer een tijd stil, omdat er steeds weer iets is. Nu hebben we de rotor moeten afzagen en de rotor vinden voor een schappelijke prijs is gewoon niet te doen. Overal is het min 100E

Ik denk erover om te kijken of ik een rotor van een andere motor type er op kan zetten bijv er5. Lukt het niet dan is er een schade motor te koop.

Weet een van jullie iets over een rotor van een ander type motor?

ps bertje heb je die route van mij al eens gereden? hoe vond je het? ik heb er nooit meer iets over gehoord.
 
fototje mij en motor

full
 
persoonlijk zou ik niet gaan beknibbelen op de rotor. je moet niet vergeten dattie wel met een 10.000 toeren ronddraaid.

motoren met hetzelfde blok:

kle500
ltd 500
er5


eeeehhh envy: +21 :+
 
beste leden,

ik ga mijn gpz500s (eigenlijk ex500) verkopen. Voorlaatste blok vastgelopen, laatste blok ook... Er zitten net nieuwe banden onder. Ik heb geen fut meer om hem op te lappen. Als iemand interesse of suggesties heeft, hoor ik het graag!

Gr. Tjerk
full
 
ok, laat ik me dan maar even uitspreken: Dit schiet niet op
duss envy, als je dit leest, zie je het zitten om deel 8 te openen of niet.
Anders werp ik me wel op als vrijwilliger. (ik weet nu hoe het niet moet en wel moet _O- )

Ik krijg zelfs het idee dat niemand hier meer iets durft te posten vanwege de 2500 + :?


zo, de ouwe lul heeft weer even zijn gal lopen spugen O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan