Kawasaki GPZ 500

The Vanman

Rookie
9 jun 2004
1
0
Ranst
Hallo iedereen, ik ben een groentje wat betreft motoren, maar ergens kriebelt het wel en een vriend verkoopt de zijne; een Kawa gpz 500 van '89, voor 550 Euro. (volledig in orde gebracht na een val, helaas is de oude bestuurder niet meer zeker van z'n stuk op de motor en daarom verkoopt hij het, hij heeft zelfs z'n rijbewijs niet behaald..)
Ik heb via dit forum al gelezen dat het een vrij goeie lesmotor is (wegens rijbewijsloos hé), maar hoe zit het juist met het onderhoud van de motor? (De vorige eigenaar heeft ongeveer 1000 km gedaan dus onderhoud heeft hij er niet aan gehad/ waarop moet ik letten, wanneer kan ik maar beter eens langs de mecanicien passeren?) Ik weet ook dat de Kawa loodhoudende benzine nodig heeft, en ik heb het vervangingsmiddel ook al gezien, moet je dan gewoon bij iedere tankbeurt de voorgeschreven ml bij doen en ff schudden met de tank? (Ik heb ook gehoord dat je na enkele tankbeurten een keer geen vervanging moet bijdoen, om de motor even te reinigen? klopt dit?)
Nog zoiets, de eigenaar twijfelde nog even, klopt het dat deze motor een tank heeft voor 120 mijl?
Alvast bedankt voor de antwoorden! :]
 
Heb zelf ook een gpz500s gehad. Had al 70 dkm gelopen. Liep nog prima. Elke 10000 km heeft hij een beurtje nodig. Let wel op. De gpz heeft een paar kwaaltjes waarvan het breken van het vliegwiel een is.
Voor de rest een heerlijke betrouwbare motor met redelijk veel vermogen.
Als je rustig rijdt haal je ruim 1:20 en kun je over de 300 km met een tank rijden.
 
Ik heb zelf ook gpz prima motor! enne mijne is uit 87 maar rijdt prima op loodvrije benzine hoor!!!!! En deze heeft ook absoluut geen lood nodig! Verder haalt hij idd de 1:18 tot 1:20!!!!
 
Volgens mij is eens in de 15000 á 20000 voldoende om kleppen te stellen. Die van mij heeft iets meer gelopen dan 20000 en moet wel binnen kort even na gekeken worden.
Het is echt een prima motor en een lekkere tourfiets. Ik doe ca 230 km op een tank, en dan rij ik volgens mij niet echt bruut.
Als hij motorisch verder in orde is zou ik het zeker doen.
 
collega van my had een gpz 500(maar dan dat offroad model,kan zo snel even niet op de naam komen) heeft 108000 duizend kilometer met deze fiets gedraaid, t blok is NOOIT open geweest,aleen het normale onderhoud en af en toe een koppeling.

goede fiets dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan