The Vanman
Rookie
Hallo iedereen, ik ben een groentje wat betreft motoren, maar ergens kriebelt het wel en een vriend verkoopt de zijne; een Kawa gpz 500 van '89, voor 550 Euro. (volledig in orde gebracht na een val, helaas is de oude bestuurder niet meer zeker van z'n stuk op de motor en daarom verkoopt hij het, hij heeft zelfs z'n rijbewijs niet behaald..)
Ik heb via dit forum al gelezen dat het een vrij goeie lesmotor is (wegens rijbewijsloos hé), maar hoe zit het juist met het onderhoud van de motor? (De vorige eigenaar heeft ongeveer 1000 km gedaan dus onderhoud heeft hij er niet aan gehad/ waarop moet ik letten, wanneer kan ik maar beter eens langs de mecanicien passeren?) Ik weet ook dat de Kawa loodhoudende benzine nodig heeft, en ik heb het vervangingsmiddel ook al gezien, moet je dan gewoon bij iedere tankbeurt de voorgeschreven ml bij doen en ff schudden met de tank? (Ik heb ook gehoord dat je na enkele tankbeurten een keer geen vervanging moet bijdoen, om de motor even te reinigen? klopt dit?)
Nog zoiets, de eigenaar twijfelde nog even, klopt het dat deze motor een tank heeft voor 120 mijl?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ik heb via dit forum al gelezen dat het een vrij goeie lesmotor is (wegens rijbewijsloos hé), maar hoe zit het juist met het onderhoud van de motor? (De vorige eigenaar heeft ongeveer 1000 km gedaan dus onderhoud heeft hij er niet aan gehad/ waarop moet ik letten, wanneer kan ik maar beter eens langs de mecanicien passeren?) Ik weet ook dat de Kawa loodhoudende benzine nodig heeft, en ik heb het vervangingsmiddel ook al gezien, moet je dan gewoon bij iedere tankbeurt de voorgeschreven ml bij doen en ff schudden met de tank? (Ik heb ook gehoord dat je na enkele tankbeurten een keer geen vervanging moet bijdoen, om de motor even te reinigen? klopt dit?)
Nog zoiets, de eigenaar twijfelde nog even, klopt het dat deze motor een tank heeft voor 120 mijl?
Alvast bedankt voor de antwoorden!