kawasaki GPZ 500S - deel 9, herrie in de pijpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yes, eerste ritjes dit jaar weer gemaakt!! Na de vlotterbakjes leeg te laten lopen was het starten en lopen. Na 90 km begon hij ineens wat te stotteren. Nieuwe benzine erin gedaan (98 maar...) en daarna was het geen probleem meer.
Heerlijk sturen weer. Kevin, koop maar een GPZ!
 
ik zal eens naar het kenteken vragen
als ie dan van jou blijkt te zijn geweest dan weet ik gelijk wat meer van de onderhoudshistorie! haha *D

Ik ging er nog net niet mee naar bed.
Altijd keurig netjes onderhouden door Motoport.

Hoop toch zo dat ik mijn ouwe meisje nog eens kan traceren.
 
Ik kwam deze marktplaatsadvertentie tegen, misschien is er hier iemand die belangstelling heeft (ik heb hetzelfde boek, heb er veel aan gehad)?

Ik dat boek ook gehad (toen m'n ex nog KLE reed) perfect boek, paar jaar geleden verkocht, maar ik heb van de destijds vergaarde kennis nu nog plezier met het sleutelen aan de GPZ.
(vandaar dat ik ook voor de GPZ heb gekozen, als 1e motor voor 'm'n vriendin en niet voor een CB500 of GS500 )
 
nou, de kogel is door de kerk. Na een proefzitje te hebben gemaakt op een GPZ ben ik tot de conclusie gekomen dat het de juiste fiets voor mij is.

Ben stiekem al wat aan het klooien geweest op de computer, met dit als uitkomst.
Als origineel natuurlijk een zwart-grijze genomen, wel zo makkelijk voor het fotoshoppen. Maar in het echt lijkt het me makkelijker om een blauw-witte te nemen, hoef je alleen het blauwe zwart te laten spuiten :)

jl5g8z.png


of met ook nog eens de velgen zwart laten coaten en een stukkie tape erop :9~
24dodbb.png


Maar goed, da's nog een toekomstdroom. Eerst een goede GPZ vinden en genieten :]
 
Laatst bewerkt:
nou, de kogel is door de kerk. Na een proefritje te hebben gemaakt op een GPZ ben ik tot de conclusie gekomen dat het de juiste fiets voor mij is. Jammer genoeg was de bewuste GPZ van de bezichtiging niet in de staat die de verkoper had vermeld. Ik ga dan ook op zoek naar een andere.

Ben stiekem al wat aan het klooien geweest op de computer, met dit als uitkomst.
Als origineel natuurlijk een zwart-grijze genomen, wel zo makkelijk voor het fotoshoppen. Maar in het echt lijkt het me makkelijker om een blauw-witte te nemen, hoef je alleen het blauwe zwart te laten spuiten :)

[afbeelding]

of met ook nog eens de velgen zwart laten coaten en een stukkie tape erop :9~
[afbeelding]

Maar goed, da's nog een toekomstdroom. Eerst een goede GPZ vinden en genieten :]
als je hem dagelijks ga gebruiken krijg je spijt van witte wielen geloof mij!
maar het staat wel een stuk mooier dat wel :Y
 
Heb ik nog een blauw witte staan hier op het forum...pbtje sturen? ;)
Heb hem zien staan inderdaad, maar heb al een andere gezien met een stuk minder kilometers op de klok. Ik houd hem wel in gedachten natuurlijk :Y


als je hem dagelijks ga gebruiken krijg je spijt van witte wielen geloof mij!
maar het staat wel een stuk mooier dat wel :Y
haha ja 2 keer remmen en ze zijn zwart :P
Ziet er wel lekker fris uit als ie schoon is, maar ik geloof ook dat zwarte wielen een stuk praktischer zijn :P
 
als je hem dagelijks ga gebruiken krijg je spijt van witte wielen geloof mij!
maar het staat wel een stuk mooier dat wel :Y


Die van mij heeft witte wielen alleen is het meer grijs / zwart nu.
Maar dat komt misschien omdat ik hem ongeveer 2 keer per jaar afspuit en verder weinig aan schoonmaak werk doe aan me GPZ.

Witte wielen raad ik je dus af. Ik vind zoiezo dat de velgen door zijn vorm zoiezo moeilijk zijn te cleanen.
 
Km's zeggen niet alles. Ik heb de mijne vorige jaar gekocht met bijna 34.000 km. Ding komt uit 94, dus toen 16 jaar oud. Dat is gemiddeld iets meer dan 2000 per jaar... :') Ik heb nu in een half jaar tijd 7500 gereden, wat is beter voor een motor?
 
Nog iets, de mijne houdt in bij koud weer... '( Vlak na het starten als hij nog echt koud is, moet ik rustig aan optrekken etc. Na een paar kilometer is het probleem geheel weg. Komt misschien omdat 'ie drie maanden stil heeft gestaan, maar het is niet zoals het hoort.
Iemand ervaring hiermee? Om hem nou helemaal uit elkaar te halen heb ik ook niet zo heel veel zin in. :X
 
Km's zeggen niet alles. Ik heb de mijne vorige jaar gekocht met bijna 34.000 km. Ding komt uit 94, dus toen 16 jaar oud. Dat is gemiddeld iets meer dan 2000 per jaar... :') Ik heb nu in een half jaar tijd 7500 gereden, wat is beter voor een motor?
Kocht mijn in september vorig jaar met 11k erop :X
Nu 28K + :P :] :Y
Idd beter meer rollen voor zo ding hoor :Y
 
Hi Motor-Meester,

Kan het zijn dat door de koude lucht je last heb van vriespuntdaling in je carb? Hierdoor 'bevriest" je sproeier. Ik heb daar wel vaker over gelezen bij GPZ's.

Zou het anders niet iets van een vuile bougie kunnen zijn??

Meer ideeen heb ik niet ;)

Voor wat betreft het meer of minder rijden: Ik heb de mijne ("92) gekocht met 30k op de tellen staat nu op 42k in iets meer dan een jaar. Het enige wat me opvalt is dat als je veel km's maakt je meer onderhoud hebt ;).

groet,
Stefan
 
Nee hoor, niet meer. Dat onderhoud volgt elkaar alleen sneller op en daardoor lijkt het meer ;)
Bougies zijn trouwens nog bijna nieuw, ligt het niet aan. Inhouden heeft 'ie vandaag trouwens niet gedaan. Heeft misschien toch iets met de temperatuur te maken.
 
Hi Motor-Meester,

Kan het zijn dat door de koude lucht je last heb van vriespuntdaling in je carb? Hierdoor 'bevriest" je sproeier. Ik heb daar wel vaker over gelezen bij GPZ's.

Zou het anders niet iets van een vuile bougie kunnen zijn??

Meer ideeen heb ik niet ;)

Voor wat betreft het meer of minder rijden: Ik heb de mijne ("92) gekocht met 30k op de tellen staat nu op 42k in iets meer dan een jaar. Het enige wat me opvalt is dat als je veel km's maakt je meer onderhoud hebt ;).

groet,
Stefan


Ik kocht die van mij met 13k (Miles) op de klok, staat nu bijna op de 22k (miles).
Rij heel veel hier in de buurt.
Langste rit was naar Bremen in 2008, toen ik hem goed en wel 2 weken had :P.

Maar tegenwoordig als ik meer als een uur moet rijden pak ik de 6 die ligt toch een stuk beter op de weg op de hogere snelheden.
 
nou, de kogel is door de kerk. Na een proefritje te hebben gemaakt op een GPZ ben ik tot de conclusie gekomen dat het de juiste fiets voor mij is. Jammer genoeg was de bewuste GPZ van de bezichtiging niet in de staat die de verkoper had vermeld. Ik ga dan ook op zoek naar een andere.
......
Eerst een goede GPZ vinden en genieten :]
Waar woon je? Heb namelijk in Assen mijn GPZ ('91) staan en die mag ook weg. Enorm veel plezier van gehad, dealer onderhouden en zeker perfect als eerste motor.

full


Je zult de prijs zeker wel willen weten: €250 (is veel te laag, maar ben blij er een nieuwe GPZ-liefhebber gelukkig mee te maken)
 
Waar woon je? Heb namelijk in Assen mijn GPZ ('91) staan en die mag ook weg. Enorm veel plezier van gehad, dealer onderhouden en zeker perfect als eerste motor.

[afbeelding]

Je zult de prijs zeker wel willen weten: €250 (is veel te laag, maar ben blij er een nieuwe GPZ-liefhebber gelukkig mee te maken)


Voor zo'n bedrag maak je iedereen wel geinterreseerd :]
mij anders wel. :)
Mocht VTWIN Kevin niet geïntereseerd zijn dan ben ik dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Voor zo'n bedrag maak je iedereen wel geinterreseerd :]
mij anders wel. :)
Mocht VTWIN Kevin niet geïntereseerd zijn dan ben ik dat wel.

Je bent van harte welkom om te komen kijken/rijden!

Motorisch perfect en dealer-onderhouden
Wel door vorige eigenaresse wat kuipschade doordat ze de motor heeft laten omvallen (stilstand)
Puntjes van onderhoud: nieuwe voorband en uitlaat-bevestiging vastlassen (zit nu wel vast hoor)
 
Laatst bewerkt:
uitlaat-bevestiging vastlassen
???? Gebruik een goede klem, bij teveel ruimte eerst opvullen met aluminiumplaktape, lassen risicovol gaatje zit er zo in, of je moet mig lassen op rvs, mijn collector is rvs, aan onderzijde autouitlaatklem gebruikt kun je aan twee kanten vastdraaien
 
uitlaat-bevestiging vastlassen
???? Gebruik een goede klem, bij teveel ruimte eerst opvullen met aluminiumplaktape, lassen risicovol gaatje zit er zo in, of je moet mig lassen op rvs, mijn collector is rvs, aan onderzijde autouitlaatklem gebruikt kun je aan twee kanten vastdraaien
het komt er op neer dat Laser is losgetrild (oudere- MF-ers weten wel hoe dit komt...). Zit nu goed vast met 2 slangklemmen, maar is natuurlijk niet zoals het hoort. Leek me in ieder geval netjes om vooraf te melden.

Maar goed, wie het eerst komt , het eerst maalt. €250,- vaste prijs en heb ook nog wat reserve kuipdelen liggen.

Weet dat ik te weinig vraag, maar hoop op een liefhebber!
 
het komt er op neer dat Laser is losgetrild (oudere- MF-ers weten wel hoe dit komt...). Zit nu goed vast met 2 slangklemmen, maar is natuurlijk niet zoals het hoort. Leek me in ieder geval netjes om vooraf te melden.

Maar goed, wie het eerst komt , het eerst maalt. €250,- vaste prijs en heb ook nog wat reserve kuipdelen liggen.

Weet dat ik te weinig vraag, maar hoop op een liefhebber!

Wil graag komen kijken NCM klinkt als een goede deal, hoeveel km heeft die gelopen?
en hoe kan ik je bereiken, je PB staat namelijk uit. Wil hem wel komen ophalen.
IK hoor het wel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan