kawasaki GPZ 500S - deel 9, herrie in de pijpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt ze beter maar oprijden, want ze brengen idd niets meer op, heb de mijne nu 5 jaar met 45000 km,bij 13000 gekocht,inmiddels wiellagers vervangen, balhoofdlager, rvs voorpijpen geplaatst,ketttingset, koppelingskabel, mra flipupruit heerlijk uit de wind,remblokken slijten ook als een gek alweer de zoveelste set geplaatst, nee ik rijd hem door tot er een ton op staat haha


Die van mij gaat ook niet meer weg.
Kocht hem 2 jaar geleden met 13000 Miles.
Staat nu op de 21000 miles.
Ik heb helaas voor schade aan mijn kuip ontstaan na een blokkerend voorwiel bij een noodstop. Anders had ik achter op een auto geklapt.
Maar technisch is die prima in orde.
Rij er korte eindjes mee en dat blijf ik doen tot die er mee stopt :]
 
heb nu in 4,5 maandjes 10,5k ermee gereden staat nu op 22k ongeveer dus helemaal niet zo veel. Maar zoals ik zeg ik ga hem lang niet gebruiken dus heb ik er nix aan.
Want ik heb nog wat anders ook en dan ga ik niet voor de lol op de GPZ rijden :N leuke motor hoor maar daar heb ik hem niet voor :P
 
Afplakken schijnen meer mensen te doen. Mijn motor komt zelfs in de zomer niet op temperatuur, tenzij ik in de stad rij. Anders blijft 'ie' net onder het midden van de optimale temperatuur steken.
Persoonlijk vind ik dat niet zo'n ramp. Warm wordt hij toch wel. Ik zou zeggen, probeer het eens en kijk of hij dan eerder op temperatuur komt.

jij hebt toch hetnwe model? die komt bij mij gewoon op temp? alleen de modellen voor 1994 komen slecht op temp en dan krijg je sludgeolie, bagger dus. als hij niet op temp komt dan kartonnetje plaatsen
 
heb nu in 4,5 maandjes 10,5k ermee gereden staat nu op 22k ongeveer dus helemaal niet zo veel. Maar zoals ik zeg ik ga hem lang niet gebruiken dus heb ik er nix aan.
Want ik heb nog wat anders ook en dan ga ik niet voor de lol op de GPZ rijden :N leuke motor hoor maar daar heb ik hem niet voor :P

niet voor de lol op een gpz rijden? Ik geniet elke minuut op dat ding, waar wil je dan voor de lol op rijden?
 
Die van mij gaat ook niet meer weg.
Kocht hem 2 jaar geleden met 13000 Miles.
Staat nu op de 21000 miles.
Ik heb helaas voor schade aan mijn kuip ontstaan na een blokkerend voorwiel bij een noodstop. Anders had ik achter op een auto geklapt.
Maar technisch is die prima in orde.
Rij er korte eindjes mee en dat blijf ik doen tot die er mee stopt :]

veel schade? Vaak zijn dat soort reparaties duurder dan een ander exemplaar aanschaffen, gewoon oprijden dat ding
 
veel schade? Vaak zijn dat soort reparaties duurder dan een ander exemplaar aanschaffen, gewoon oprijden dat ding

Ruit was kapot en de linker kant beschadigt van de topkuip zeg maar.
Bijkomend gevolg is dat het frame waar de kuip aanzit ook krom is.
Rijd verders prima.
Nokkenasskettingspannervervangen afgelopen jaar en voorvorkkeringen vervangen.
Verders niet super veel problemen.
Ketting tandwielen wel al gedaan en uitteraard banden versleten maar das normaal.
Ding doet het perfect.
Wel het bekende slush verhaal helaas maar goed dat mag de pret niet drukken.
 
ja ok daar heb ik geen antwoord op dat is duidelijk, daar wil ik ook wel eens :ik durf het bijna niet te vragen , is superbike!!


Inderdaad ook een superbike :).

IK ben ook heel gelukkig met mijn zx6r maar zou mijn gpz voor geen gulden willen missen.
Een ZX7R zou ik er graag bij hebben, maar dat krijg ik er niet doorheen denk :P
 
Inderdaad ook een superbike :).

IK ben ook heel gelukkig met mijn zx6r maar zou mijn gpz voor geen gulden willen missen.
Een ZX7R zou ik er graag bij hebben, maar dat krijg ik er niet doorheen denk :P

jij ook al niet? Ben bang dat ik het eeuwig moet blijven doen met de gpz, rijdt goed hoor maar je bent toch nieuwsgierig naar zo'n zx7r dat is gewoon van ik durf het bijna niet te....
 
jij ook al niet? Ben bang dat ik het eeuwig moet blijven doen met de gpz, rijdt goed hoor maar je bent toch nieuwsgierig naar zo'n zx7r dat is gewoon van ik durf het bijna niet te....


Nou, ik kan je zeggen mijn zx6r is ook weinig vergevings gezind. Echt een monster machine.
Kan niet wachten om weer te rijdne, misschien doe ik vanmiddag nog wel een rondje.
 
rol nu al weer meer dan een week op me GPZ naar me werk *O* wat leuk is dat toch.

Krijg alleen bij wat langer iets van 7k draaien tintelende voetjes -O- das wel jammer maar ik wil 's midags graag naar huis :P
 
pas op bij rotondes spekkieglad geef niet te veel gas in een bocht, ben al bijna een paar keer ... bijna voelde wiel wegglijden maar door lage gewicht kun je bijtijds corriggeren
 
rol nu al weer meer dan een week op me GPZ naar me werk *O* wat leuk is dat toch.

Krijg alleen bij wat langer iets van 7k draaien tintelende voetjes -O- das wel jammer maar ik wil 's midags graag naar huis :P

Ik denk ik zie jou wel op de foto staan bij de A13 in de file aan de voorkant voor die brandende vrachtauto, maar je stond er niet :P
 
Ik denk ik zie jou wel op de foto staan bij de A13 in de file aan de voorkant voor die brandende vrachtauto, maar je stond er niet :P
als er op dat bord staat A13 dicht ga ik er niet overheen nee :P lekker rechtdoor langs je huis geknalt :Y
Doe ik nu eigelijk standaard al, veel leuker rijden dan die stink A13 :]
 
vandaag ook zo blij dat ik met de motor was :Y
Stond mooi de ring A10 vast door een ongeval :X ik mooi overal tussendoor *O* en dat nog in het zonnetje ook :P
 
hallo :)

ik mag over een maandje afrijden en ben maar eens begonnen met het orienteren op wat mijn eerste fiets gaat worden. *O*

Om maar met de deur in huis te vallen: Budget is 1250 euro en ik heb een 25kw fiets nodig.
Ik wil de motor vooral gaan gebruiken voor weekendritjes, maar ook af en toe naar school en (liefst deze zomer al) een flinke motorvakantie.

Aangezien ik niet zo'n fan ben van 4-in-lijn motoren, kwam ik toch bij de tweecilinders uit en dus bij de GPZ500.

Is dit een geschikte fiets voor wat ik er mee wil doen? Wat kost een 25kw omzetting en hoe rijdt de fiets met begrenzing?
Zijn ze betrouwbaar.. mankementen..? Alle info is welkom :Y

Oja, ligt het aan mij of zijn de prijzen van het nieuwe model best wel buitensporig hoog? Voor de helft van het geld van een 'nieuwe' koop je een oude met 2 keer minder kilometers op de teller? :?
 
hoe is met je gpz? alles soepel? Ik blijf soppen na elke rit ziet ie er niet uit die pekel is nog lang nie weg nie


Ehm, ik was hem eigenlijk nooit :$.
En als het gebeurt is het echt heel sporadisch ff afspuiten met de hoge druk.
Hij doet het daarentegen perfect. Start knop wil wel is beetje happeren, dan moet ik 2 of 3 keer drukken voor die reageert. Maar heb eerder het idee dat dat ehm niet in de start knop zit. Verder over maandje als de temp weer stijgt motoclean erin en daarna nieuwe olie en filter. Dat doe ik ieder jaar.

Van de week wel weer met mijn zx6r op stap geweest naar de zxr club borrel en een week eerder nog even gereden toen het zulk lekker weer was.
Maar die afgelopen zondag wel even gesopt en afgespoten.

Maar pekel ? Weinig last van eigenlijk hier.
Normaal dan zie ik de pekel voor mijn wiel uit wegspringen als ik rij. En moet ik me vizier dichtdoen anders krijg ik het in me gezicht.
Maar de laatste weken helemaal geen last van.
 
hallo :)

ik mag over een maandje afrijden en ben maar eens begonnen met het orienteren op wat mijn eerste fiets gaat worden. *O*

Om maar met de deur in huis te vallen: Budget is 1250 euro en ik heb een 25kw fiets nodig.
Ik wil de motor vooral gaan gebruiken voor weekendritjes, maar ook af en toe naar school en (liefst deze zomer al) een flinke motorvakantie.

Aangezien ik niet zo'n fan ben van 4-in-lijn motoren, kwam ik toch bij de tweecilinders uit en dus bij de GPZ500.

Is dit een geschikte fiets voor wat ik er mee wil doen? Wat kost een 25kw omzetting en hoe rijdt de fiets met begrenzing?
Zijn ze betrouwbaar.. mankementen..? Alle info is welkom :Y

Oja, ligt het aan mij of zijn de prijzen van het nieuwe model best wel buitensporig hoog? Voor de helft van het geld van een 'nieuwe' koop je een oude met 2 keer minder kilometers op de teller? :?

H8TER verkoopt zijn gpz binnenkort, dat is het nieuwe model.
Verder moet ik je zeggen dat het een fijn apparaat is om je motor avontuur me te beginnen.
Stuurt lekker en je kan er overal mee komen.
25kw versies ervan kan ik helaas geen uitspraak over doen.
Ik heb nooit anders dan vol vermogen gereden
Ik had die van mij in Mei 2008 gekocht en ben er toen 3 weken later meteen mee naar bremen gereden. En dat alles zonder problemen.
En gelijk een bak ervaring erbij omdat ik mijn rijbewijs ook pas in mei 2008 gehaald heb.

Het zijn sterkte fietsen mits je ze goed onderhoud.
Wat ik je wel aanraad is het nieuwe model.
Het oude model had/heeft nogal veel last van SLUSH vorming in het blok zeker als de motor alleen gebruikt wordt voor kortere ritjes.
 
Voor wie interesse heeft. Zoals een aantal misschien wel weten ben ik bezig met mijn GPZ compleet om te bouwen en op dit moment heb ik een set baluwe Samco slangen bestelt hiervoor. Omdat hiervoor geen slangen beschikbaar waren heeft de fabrikant besloten een aantal sets te maken. Mocht er iemand zijn die hier belangstelling voor heeft kun je mij altijd een mailtje sturen.
Ik heb alleen nog geen prijs die is met ongeveer 14 dagen bekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan