kawasaki GPZ 500S - deel 9, herrie in de pijpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alleen begrijp ik niet dat je dan kiest voor een origineel systeem :?
Aftermarket is wel een stukkie goedkoper lijkt me (zeker als je het bij het juiste adres besteld O-) )
Deze is ook niet origineel :+ Deze kostte slechts €100,- ! Maar dan past het voor 95% en die andere 5% moet je dan zelf pas zien te maken. Nadeel van deze imitatie is dat de uitlaatpijpen 'iets' anders lopen. De originele gaan parallel langs de motor om aan het einde een knikje te maken naar buiten voor de dempers. Deze lopen kaarsrecht naar de dempers, waardoor het onderkuipje tegen de uitlaatbochten aankomt.
Door het middenstukje van het onderkuipje door te zagen past het nu wel weer.

En dat geluid, ik vind het aardig in de buurt komen. Een filmpje op youtube laat toch nooit het echte geluid horen.
 
zo, ik ben zojuist geslaagd voor m'n AVB dus we gaan er een beetje vaart achter zetten :D
Wil eigenlijk op mijn eigen GPZ kunnen stappen zodra het pasje binnen is haha!
 
zondag getankt en dat was 1op24,3 vandaag getank na 2 dagen rustig gereden te hebben en die was 1op26,7 :o niet slecht dus *O*
Wel alleen snelweg 2dagen heen en weer R'dam A'dam :]
 
Laatst bewerkt:
zondag getankt en dat was 1op24,3 vandaag getank na 2 dagen rustig gereden te hebben en die was 1op26,7 :o niet slecht dus *O*
Wel alleen snelweg 2dagen heen en weer R'dam A'dam :]


Dat red die van mij niet hoor, ben een keer naar duitsland gereden bremen en terug.
Toen zat ik op de 1 op 20. Maar echt veel zuiniger wordt toch moeilijk.
Maar het zou gewoon kunnen dat het nieuwere model wat zuiniger is.

Snel doorschakelen naar zijn 6 kan meest geen kwaad
en 100 blijven rijden ipv 120 is ook al een wereld van verschil denk
 
Gefeliciteerd Kevin! Al concreet een motor op het oog?

De mijne haalt juist op de snelweg niet meer dan 1:20. Als ik onder de 100 blijf, dan is 1:24 mogelijk.
 
Dat red die van mij niet hoor, ben een keer naar duitsland gereden bremen en terug.
Toen zat ik op de 1 op 20. Maar echt veel zuiniger wordt toch moeilijk.
Maar het zou gewoon kunnen dat het nieuwere model wat zuiniger is.

Snel doorschakelen naar zijn 6 kan meest geen kwaad
en 100 blijven rijden ipv 120 is ook al een wereld van verschil denk
vandaag en gisteren ongeveer 110 gerolt. En dan niet volgas wegrijden of door trekken in de RPM :P

En met rustig rolen bedoel ik schakelen bij ongeveer 4,5K :Y
 
vandaag en gisteren ongeveer 110 gerolt. En dan niet volgas wegrijden of door trekken in de RPM :P

En met rustig rolen bedoel ik schakelen bij ongeveer 4,5K :Y


Als ik 130 rij ofzo dan maakt die 7k toeren dacht ik.
Moet is kijken wat die doet daaronder.

Heeft iemand trouwens ook last van het feit dat als het echt heel hard waait en je rond de 4 5 k qua toeren rijd dat die dan af en toe bij een forse windvlaag inzakt.
Als ik iets hoger qua toeren ga rijden dan heb ik er nagenoeg geen last van.
 
idd wel wat last van wind op de GPZ ja :Y
@ rembrand wil je niet nog een X-tje op een GPZ kleppen stellen oefenen???

:W fackers
 
idd wel wat last van wind op de GPZ ja :Y
@ rembrand wil je niet nog een X-tje op een GPZ kleppen stellen oefenen???

:W fackers


Dat zijn gewoon schroeven waarmee je stelt, das wel relax.

Net even gekeken qua snelheid en toeren.
Volgens mij doe ik 60 M/H op 5000 toeren.
Dat zou ongeveer 96 KM/H moeten zijn.

Nieuwere model is zeker net ff anders qua vertanding?
 
Dat zijn gewoon schroeven waarmee je stelt, das wel relax.

Net even gekeken qua snelheid en toeren.
Volgens mij doe ik 60 M/H op 5000 toeren.
Dat zou ongeveer 96 KM/H moeten zijn.

Nieuwere model is zeker net ff anders qua vertanding?
hoor ik hier een ja O-)
zou het wel zelf willen doen maar heb het nooit gedaan en dan heb ik liever iemand die het eerder heeft gedaan erbij vandaar :P

als ik met 5k toeren rol rij ik iets van 100 dus dat klopt ongeveer wel :Y
 
Net even gekeken qua snelheid en toeren.
Volgens mij doe ik 60 M/H op 5000 toeren.
Dat zou ongeveer 96 KM/H moeten zijn.

Mijn GPZ doet 120km/u bij 6000rpm (als hij weer rijdt :( ).
morgen maar de oude veer er onder vandaan halen en even bekijken. Een nieuwe achter veer kost 350-380 euro. is bijna een kwart van de aanscahf prijs. Ik ga dus maar op zoek naarn een vering met ervaring.

ps. Kevin nog gefeliciteerd

groet,
stefan
 
Heeft iemand trouwens ook last van het feit dat als het echt heel hard waait en je rond de 4 5 k qua toeren rijd dat die dan af en toe bij een forse windvlaag inzakt.
Als ik iets hoger qua toeren ga rijden dan heb ik er nagenoeg geen last van.


De reden daarvoor is, (andere motoren hebben hier ook last van, o.a. de KLE van m'n ex had dat ook) dat er door de wind een soort van vacuum ontstaat waardoor er onvoldoende lucht het filterhuis kan worden ingezogen.
Als het goed is ontstaat dit ook memstal als de wind van een bepaalde kant komt 8-)
 
De reden daarvoor is, (andere motoren hebben hier ook last van, o.a. de KLE van m'n ex had dat ook) dat er door de wind een soort van vacuum ontstaat waardoor er onvoldoende lucht het filterhuis kan worden ingezogen.
Als het goed is ontstaat dit ook memstal als de wind van een bepaalde kant komt 8-)

Met de wind in me rug heb ik er inderdaad geen last van, maar met de wind tegen of vanuit de zij dan wel.
Zwaar irritant, maar als ik dan wat hoger in toeren ga rijden heb ik er minder last van.

Ik noem dat wel een nadeel van de GPZ naast het slechte warm worden issue.
 
Mijn GPZ doet 120km/u bij 6000rpm (als hij weer rijdt :( ).
morgen maar de oude veer er onder vandaan halen en even bekijken. Een nieuwe achter veer kost 350-380 euro. is bijna een kwart van de aanscahf prijs. Ik ga dus maar op zoek naarn een vering met ervaring.

ps. Kevin nog gefeliciteerd

groet,
stefan

Ik moet ook een nieuwe veer in me gpz. Altans het is de demper die totaal niet meer doet wat die moet doen. Ik kijk alleen ook op tegen de aanschaf prijs.
 
Vandaag mijn achterveer verwijderd. Deze kwam in losse onderdelen onder de motor vandaan ;( en was dus echt aan vervanging toe.
Het verwijderen was niet moeilijk en kwam goed overeen met de instructies van de manual.
Morgen de nieuwe veer ophalen en weer monteren kan ik maandag weer met de motor naar het werk.

Stefan
 
Vandaag mijn achterveer verwijderd. Deze kwam in losse onderdelen onder de motor vandaan ;( en was dus echt aan vervanging toe.
Het verwijderen was niet moeilijk en kwam goed overeen met de instructies van de manual.
Morgen de nieuwe veer ophalen en weer monteren kan ik maandag weer met de motor naar het werk.

Stefan


Ben benieuwd of zo'n nieuwe veer het rijgedrag van de motor stukken verbeterd.
Neem aan dat je een gloednieuwe gekocht hebt?
 
Ben benieuwd of zo'n nieuwe veer het rijgedrag van de motor stukken verbeterd.
Neem aan dat je een gloednieuwe gekocht hebt?

Hi Rembrand,
Nee het is een vering met ervaring geworden. Een nieuwe kost 350-380 Euro en daar kreeg ik thuis niet de handen voor op elkaar. (is meer daneen kwart van de aanschafprijs). Ik heb hem gekocht bij Vincent motoren in " oude Leede".

Ik heb hem vandaag opgehaald en hij ziet er goed uit (kon ook niet anders). Omdat ik zo laat was kon ik hem er nog niet onderzetten dat wordt een klusje voor morgen. Ik zal je het resultaat laten weten.

Groet
Stefan
 
Hi Rembrand,
Nee het is een vering met ervaring geworden. Een nieuwe kost 350-380 Euro en daar kreeg ik thuis niet de handen voor op elkaar. (is meer daneen kwart van de aanschafprijs). Ik heb hem gekocht bij Vincent motoren in " oude Leede".

Ik heb hem vandaag opgehaald en hij ziet er goed uit (kon ook niet anders). Omdat ik zo laat was kon ik hem er nog niet onderzetten dat wordt een klusje voor morgen. Ik zal je het resultaat laten weten.

Groet
Stefan

En wat is het resultaat :)
 
Hi Rembrand,

De veer paste voor 95%. Ik heb hem weer terug gebracht en ik krijg dinsdag een 100% passende. Ze deden niet moeilijk bij het omruilen ;). Dus dinsdag avnd nog een keer proberen.
De gaten voor de bouten waren ca 1,5 mm te klein. Nu kon ik wel kleinere bouten kopen maar dan krijg je speling in de ophanging en dat lijkt me ook niet wenselijk.
Dinsdag dus nieuwe ronden nieuwe kansen.
Ik hou je wel op de hoogte.

Groet
Stefan
 
Ook ik mag me nu een gelukkig gpz500 bezitter noemen, Moet helaas nog wel even wachten tot 15 februari... pas dan kan ik eingelijk afrijden. Kan ook niet wachten om er lekker op te rijden, straks met het mooie weer enzo:D
 
Ook ik mag me nu een gelukkig gpz500 bezitter noemen, Moet helaas nog wel even wachten tot 15 februari... pas dan kan ik eingelijk afrijden. Kan ook niet wachten om er lekker op te rijden, straks met het mooie weer enzo:D

Goeie keuze om een gpz aan te schaffen, uit welk bouwjaar komt die?

Prima fiets om mee te beginnen :)
 
Hi Rembrand,

De veer paste voor 95%. Ik heb hem weer terug gebracht en ik krijg dinsdag een 100% passende. Ze deden niet moeilijk bij het omruilen ;). Dus dinsdag avnd nog een keer proberen.
De gaten voor de bouten waren ca 1,5 mm te klein. Nu kon ik wel kleinere bouten kopen maar dan krijg je speling in de ophanging en dat lijkt me ook niet wenselijk.
Dinsdag dus nieuwe ronden nieuwe kansen.
Ik hou je wel op de hoogte.

Groet
Stefan


Oke :) nou dan hoor ik het wel van je. :]
 
Zojuist me gpz gestart terwijl ik ernaast stond (rechts)
Helaas stond die in zijn 1 en lag die binnen de seconde op zijn linker zijkant op straat.

Resultaat,

Linker spiegel afgebroken
Shoke hendeltje gebroken en de unit voor groot licht knipperlichten en toeter beschadigt.

Me rechter spiegel was ook al niet zo best, nu is het verlang lijst je als volgt:

- Linker elektrische console (toeter knipper groot licht en shoke hendel)
- Linker en rechter spiegel
- Koppelings hendel

Wie heeft nog t een en ander liggen, zonder spiegel links rijden is niks en zonder shoke starten is al helemaal kut.
Nu kan ik wel een nieuw hendeltje los bestellen maar koop graag alles bij elkaar in 1 keer.

Ik hoor het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan