kawasaki GPZ 500S - deel 9, herrie in de pijpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi Rembrand,

Zwaar klote dat je fiest is gevallen :-(.
Misschien moet je eens bellen met vincentsmotorhuis (http://www.vincentsmotorhuis.eu) . misshien hebben die nog onderdelen liggen voor een schappelijke prijs. Ik weet niet waar je vandaan moet komen maar ze zitten in Oude Leede (tussen delft en pijnakker in.)
Succes

Stefan
 
Hi Rembrand,

Zwaar klote dat je fiest is gevallen :-(.
Misschien moet je eens bellen met vincentsmotorhuis (http://www.vincentsmotorhuis.eu) . misshien hebben die nog onderdelen liggen voor een schappelijke prijs. Ik weet niet waar je vandaan moet komen maar ze zitten in Oude Leede (tussen delft en pijnakker in.)
Succes

Stefan


Dat is vlakbij, ik woon aan de andere kant van delft. :)
komt goed hoor ik maak me nog geen zorgen maar tnx voor de tip.
 
Dat is me met de auto dus een keer overkomen. Iemand anders had erin gereden en in de versnelling geparkeerd. Met rijles was mij nooit geleerd om de koppeling in te trappen met starten, dus hoppa. Jong en onervaren... :) Daarom nu altijd de koppeling in met starten!

Succes met het herstel. In Ureterp (Drachten) zit ook een heel grote motorsloper (Boonstra), maar das niet echt praktisch voor jou :+
 
Dat is me met de auto dus een keer overkomen. Iemand anders had erin gereden en in de versnelling geparkeerd. Met rijles was mij nooit geleerd om de koppeling in te trappen met starten, dus hoppa. Jong en onervaren... :) Daarom nu altijd de koppeling in met starten!

Succes met het herstel. In Ureterp (Drachten) zit ook een heel grote motorsloper (Boonstra), maar das niet echt praktisch voor jou :+


Ik heb al een en ander besteld, ook via het net.
Dan wordt het thuis bezorgt, Ja ik ben nogal makkelijk met deze fiets. Maar het blijft gewoon dom.
Heb ook me 600 Ninja nog maar daar zit wel een beveiliging op de standaard :)
 
Hi Iedereen,

Mijn veer zit erop. en mijn GPZ rijdt weer als een trein. Het is echt een groot verschil met de situatie ervoor. Vooral als je ergen overheen rijd dan voel je dat alleen maar in plaats dat je een krak hoorde. Verder stuurt hij een stuk lekkerder omdat hij minder zwabbert.
Gelijk ook mijn ketting gespannen (daar was ik 2 weken geleden mee begonnen toe de veer ellende bovenwater kwam) en ook gelijk 1/3 van mijn radiator fgeplakt met een kartonnetje. Kan haast niet wachten om morgen naar mijn werk te rijden :-)

groet
Stefan
 
Hi Iedereen,

Mijn veer zit erop. en mijn GPZ rijdt weer als een trein. Het is echt een groot verschil met de situatie ervoor. Vooral als je ergen overheen rijd dan voel je dat alleen maar in plaats dat je een krak hoorde. Verder stuurt hij een stuk lekkerder omdat hij minder zwabbert.
Gelijk ook mijn ketting gespannen (daar was ik 2 weken geleden mee begonnen toe de veer ellende bovenwater kwam) en ook gelijk 1/3 van mijn radiator fgeplakt met een kartonnetje. Kan haast niet wachten om morgen naar mijn werk te rijden :-)

groet
Stefan


Goeie zaak :).
Fijn dat het zo'n verschil maakt.

Is er iemand iets bekend over een systeem op de gpz welke voorkomt dat je in zijn 1 start zonder de koppeling te gebruiken.?
 
@rembrand -O- wat doe jij nou :X toch gewoon zonde :/


Vandaag de mijne over de 25k heen gedraaid *D gekoopt met 11k in september O-) :]
 
Rembrand, nee geen idee. Misschien kun je iets met de jiffy-blokkering?

H8ter: Ik heb nog geen banden hoeven vervangen. Ik heb er Pirelli's onderliggen. Zelf heb ik er nu zo'n 8000 mee gereden. Ze zaten er al onder bij aanschaf, dus weet niet hoeveel km deze nu gereden hebben. Ik wil hierna eigenlijk DC-banden, iemand een idee?
 
iemand een ideetje voor een setje banden. Moet er namelijk binnenkort nieuwe onder doen :9

Ik rij al 2 jaar met veel plezier op de bt45. Goed bandje hoor :) 11k gedaan met me eerste voorband en de tweede ligt er nu onder, achter gaat wel harder maar das logisch :]
 
dunlops arrowmax mooi dik profiel goede grip ook bij nat wegdek
full
 
@rembrand -O- wat doe jij nou :X toch gewoon zonde :/


Vandaag de mijne over de 25k heen gedraaid *D gekoopt met 11k in september O-) :]

Ja, balen inderdaad.
Heb al wat onderdelen besteld.
En hij had toch al schade aan die kant dus ja. Domme pech noem ik het maar.

Betreffende Kleppenstellen.
Mijn motor moet ook gebeuren incl. olieverversing en carb sync.

Misschien leuke zaterdag klus om samen te doen.

Alleen kleppenstellen had ik nog nooit zelf gedaan, maar ga dit nu wel zelf doen.
Met een schroevendraaier stel je ze bij. Ik moet alleen even wat gereedschap erbij zoeken nog en aanschaffen.
 
Alleen kleppenstellen had ik nog nooit zelf gedaan, maar ga dit nu wel zelf doen.
Met een schroevendraaier stel je ze bij. Ik moet alleen even wat gereedschap erbij zoeken nog en aanschaffen.

Hi Rembrand,

Ik heb nu 2 keer mijn kleppen gesteld en het is inderdaad geen moeilijke klus. Het kost alleen een hoop tijd. Je moet eerst je koelvloeistof en de gehele Tuppereware aan de voorkant weghalen en dan kan je pas beginnen met je deksel te verwijderen.

pas bij het verwijderen van je deksel wel op de 2 busjes die in het deksel zitten als die eruit vallen (in het blok) ben je verder van huis.

Je hebt buiten de juiste doppen set en schroevenrdaaier set alleen een voelermaatje en een bougie sleutel nodig.

je bent bekent met de video handleiding op internet??
Als je hem nodig hebt zal ik hem ff opzoeken.
succes

Stefan
 
Ik heb de fiets ook gestript om de kleppen te stellen.
Carbu's gelijk ff opengehaald en doorgeblazen. Wat een K dingen die membraans! Lijken wel boterhamzakken als je de deksels terug wil plaatsen, is trouwens wel gelukt mbv het handboek.
Nu nog klepjes stellen en dan de carbu's laten synchen. Weet iemand in de regio hengelo/enschede nog een leuke kleine werkplaats om dat te laten doen??? Heb niet zo veel zin in Motoport, mij te groot.
 
Trouwens, Stefan. Hoe voorkom je dat die busjes in je blok vallen. Die waarschuwing staat ook in het handboek maar hoe staat er niet bij. Hoe goed blijven die busjes hangen? Waar zitten ze precies? Het deksel zal waarschijnlijk met een schok los komen en dat lijkt me gelijk het moment dat die busjes wegvallen zonder dat ik er voor mijn gevoel dan iets aan kan doen. Of moet je als het deksel los is er een plaatje tussen schuiven voordat je het deksel helemaal optilt. Op die manier vallen die busjes op de plaat en niet in het blok.
 
Hi Appie,

Je kan er inderdaad bij het eraf halen niet veel aan doen. Bij mij bleven ze alle keren aan de dekselkant zitten. Als je er bij het afhalen er voor probeert te zorgen dat je geen " harde" tikken tegen het deksel geeft zal het geen probleem worden.
Je kan bij het terug plaatsen er wel voor zorgen dat de busjes in het blok zit ipv je deksel. Dat is volgens mij het " gevaarlijkste moment voor de busjes. Ik zou er niet iets tussen plaatsen omdat je dan misschien een busje los tikt.

Het was bij mij nog wel ff wrikken om de deksel er tussenuit te halen. vergeet niet om je bobines aan de zijkanten niet weg te halen. dat geeft je namelijk net ff de extra ruimte.

succes

Stefan
 
@ rembrandvdb
Hij komt uit 2001, heb hem gekocht bij motorport in assen.
motor heeft net 6000 op de teller staan en bij de dealer nog een beurt gekregen.
aanstaande dinsdag is het zo ver:D nu maar hopen dat ik slaag.

Gr Reint
 
Ik rij al 2 jaar met veel plezier op de bt45. Goed bandje hoor :) 11k gedaan met me eerste voorband en de tweede ligt er nu onder, achter gaat wel harder maar das logisch :]
nu 14k gedaan met de set die eronder zat. Maar alleen snelweg natuurlijk dus zo plat als wat gereden die dingen :X



Ja, balen inderdaad.
Heb al wat onderdelen besteld.
En hij had toch al schade aan die kant dus ja. Domme pech noem ik het maar.

Betreffende Kleppenstellen.
Mijn motor moet ook gebeuren incl. olieverversing en carb sync.

Misschien leuke zaterdag klus om samen te doen.

Alleen kleppenstellen had ik nog nooit zelf gedaan, maar ga dit nu wel zelf doen.
Met een schroevendraaier stel je ze bij. Ik moet alleen even wat gereedschap erbij zoeken nog en aanschaffen.
zeg maar wanner je de jouwe gaat doen dan kom ik wel ff langs om te "helpen" :Y




Hi Rembrand,

Ik heb nu 2 keer mijn kleppen gesteld en het is inderdaad geen moeilijke klus. Het kost alleen een hoop tijd. Je moet eerst je koelvloeistof en de gehele Tuppereware aan de voorkant weghalen en dan kan je pas beginnen met je deksel te verwijderen.

pas bij het verwijderen van je deksel wel op de 2 busjes die in het deksel zitten als die eruit vallen (in het blok) ben je verder van huis.

Je hebt buiten de juiste doppen set en schroevenrdaaier set alleen een voelermaatje en een bougie sleutel nodig.

je bent bekent met de video handleiding op internet??
Als je hem nodig hebt zal ik hem ff opzoeken.
succes

Stefan
filmpje O-) :P




dunlops arrowmax mooi dik profiel goede grip ook bij nat wegdek[afbeelding]
thnx voor je bijdrage :)



:W fackers
 
@ rembrandvdb
Hij komt uit 2001, heb hem gekocht bij motorport in assen.
motor heeft net 6000 op de teller staan en bij de dealer nog een beurt gekregen.
aanstaande dinsdag is het zo ver:D nu maar hopen dat ik slaag.

Gr Reint
Is het die GPZ van je avatar? Die heb ik in Assen zien staan een tijdje terug! Ik vond hem wel prijzig.. :X
Maar wel een mooie bike! :+ Misschien kunnen we de rest toch nog eens overhalen om een GPZ-tocht in Noord-Nederland te rijden! 8-)
 
Is het die GPZ van je avatar? Die heb ik in Assen zien staan een tijdje terug! Ik vond hem wel prijzig.. :X
Maar wel een mooie bike! :+ Misschien kunnen we de rest toch nog eens overhalen om een GPZ-tocht in Noord-Nederland te rijden! 8-)


Ik schaam me altijd een beetje voor de staat van mijn gpz :X en dan bedoel ik vooral het plaat en kuipwerk wat er niet zo netjes bij staat / beschadigd is.
Maar ik kan me ook wel aansluiten bij zo'n tochtje, waarom niet :]
 
Laatst bewerkt:
Ik schaam me altijd een beetje voor de staat van mijn gpz :X en dan bedoel ik vooral het plaat en kuipwerk wat er niet zo netjes bij staat / beschadigd is.
Maar ik kan me ook wel aansluiten bij zo'n tochtje, waarom niet :]
Nou, omdat veel mede GPZ-rijders uit het westen komen en dan is het toch gauw 200km enkele reis om alleen al naar Groningen te komen. Maar dan kunnen we bijvoorbeeld wel dit rijden! *O* *O* :9~
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan