kawasaki GPZ 500S - deel 9, herrie in de pijpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
je moet ff een account aanmaken bij EX-500.com.

Mocht het niet lukken dan heb ik ook de PDF versie ervan. Dit zin screenshots uit de film met uitleg en aangeven van wat er los gedraaid moet worden.

Ik weet niet of ik hier een PDF kan uploaden??

Groet
Stefan
 
donderdag middag nieuwe rubbertjes eronder :Y pilot activ gaat het worden :]
Ben een michelin man vandaar deze keuze :P ben benieuwt
 
Haha, ik heb nog geen nieuwe nodig gehad maar ik zit niet vast aan een bepaald merk. Laat maar even weten hoe het stuurt, deze zomer komen er bij mij ook weer nieuwe bandjes op!
 
je moet ff een account aanmaken bij EX-500.com.

Mocht het niet lukken dan heb ik ook de PDF versie ervan. Dit zin screenshots uit de film met uitleg en aangeven van wat er los gedraaid moet worden.

Ik weet niet of ik hier een PDF kan uploaden??

Groet
Stefan


Account heb ik ook ff aangemaakt, is niet zoveel werk.
Baal wel dat je overal accounts voor moet aanmaken.
 
Nieuwe spiegels
Topkuip frame
Shoke hendeltje en linker elektra unit.

Zijn binnen :D :D
Morgen ff knutselen.
 
nou ze zitten eronder Alleen maar het stukje naar huis gereden dus kan nog niks zeggen over hoe ze zijn. Behalve dat ze een stuk ronder zijn dan de vorige set :P
 
Vandaag mijn remblokken voor vervangen *D . was na 11000 plus de afstand die de vorige eigenaar ermee gereden wel hard nodig. Op het laatst remde mijn GPZ hetzelfde als de spoorwegen, ijzer op ijzer ;Y.
Vervangen is een klusje van niks. Binnen het uur heb je ze vervangen (als je het rustig aan doet).

Ik heb nog wel een paar vraagjes. Wat is jullie gemiddelde afstand voordat je je blokjes moet vervangen?
Ik zag bij mij dat mijn de slijtage per schijf verschilde. Bij 1 schijf was het echt ijzer op ijzer en bij de andere zat er zeker nog 2 mm op? Hoe kan dat?

groet
Stefan.

Rembrand is het nog gelukt om je kleppen te stellen?
 
Ik zag bij mij dat mijn de slijtage per schijf verschilde. Bij 1 schijf was het echt ijzer op ijzer en bij de andere zat er zeker nog 2 mm op? Hoe kan dat?

groet
Stefan.

Kan komen door verschillen in de remblokken (het gebruikte materiaal van de blokken)
verschillen in de dikte van de harde laag op de remschijven.
Maar ook in de ganbaarheid van de zuigers bijvoorbeeld, de ene kan net ff beter werken dan de andere.
Heb al eens naar mijn "remklauwrevisie" gekeken ?
(tis welleswaar bij een TRX, maar in principe universeel)

Remklauw Revisie by Nico de Vroome
 
Laatst bewerkt:
Hi Culater,

bedankt voor de link. Deze is zeker bruikbaar bij een revisie. Ik zal de komende periode mijn blokken vaker in de gate houden om te zien of beide setjes gelijk aflsijten. Inderdaad wist ik niets van de geschiedenis van het vorige setje. Het zou inderdaad kunnen zijn dat de vorige eigenaar niet tegelijkertijd de setjes vervangen heeft of zoals je zelf ook al aangaf 2 verschillende setjes.

Wat me opviel bij mijn nieuwe blokjes was dat het remgedeelte helemaal niet zo dik is. Ik dacht dat deze wel ca 1 cm zou zijn maar ik moet blij zijn als deze iets meer daneen 1/2 cm is.

groet Stefan
 
Weet iemand misschien hoe ik wat meer geluid krijg uit men GPZ500?
geluid is opzich prima maar zo zacht. mag er best doof van worden haha

Groeten Reint
 
Weet iemand misschien hoe ik wat meer geluid krijg uit men GPZ500?
geluid is opzich prima maar zo zacht. mag er best doof van worden haha

Groeten Reint
Ik heb er een 2-1 systeem van Laser op gezet. 'For racing use only' staat er op de demper, en inderdaad... er komt veel meer geluid uit. Ook mét db-killer is het nog behoorlijk (te?) luid :).
Overigens niet vervangen voor het geluid, maar zowel mijn dempers als de pijp (zeker aan het begin bij de motor) hadden hun beste tijd gehad. En toen kon ik voor weinig een gloednieuw 2-1 systeem op de kop tikken.

Met de standaard dempers schijn je ook wel wat te kunnen doen, maar kan de link niet meer vinden. Misschien dat iemand hier op het forum dat nog weet. Iets met gaten boren aan de binnenkant van de demper.
 
Weet iemand misschien hoe ik wat meer geluid krijg uit men GPZ500?
geluid is opzich prima maar zo zacht. mag er best doof van worden haha

Groeten Reint

Ja, een aftermarketdemper of dempers monteren voor ff 300 euries heb je al twee andere dempers of een 2in1 systeem (dus demper en RVS voorbochten) (met E-keur)



Zelf gaan boren kan natuurlijk ook, maar bedenk wel dat je dan niet meer terug kan naar de oude situatie, met een aftermarket demper(s) kan je altijd nog de zaak terug bouwen naar origineel.
Daar komt bij dat aftermarket dempers afgestemd zijn op jou motorfiets en dus in staat zijn om optimaal prestaties te leveren, terwijl bij "doe het zelven" je maar af moet wachten hoe de motor gaat presteren.
 
Weet iemand misschien hoe ik wat meer geluid krijg uit men GPZ500?
geluid is opzich prima maar zo zacht. mag er best doof van worden haha

Groeten Reint


Je mag mijn uitlaat systeem wel hebben, zit ergens een lek. O-)

Dan neem ik de jouwe en kan ik weer zonder oordopjes op de motor :P
 
Laatst bewerkt:
Ben eigelijk wel blij dat de mijne lekker stil is :Y Kan ik mooi rustig vroeg de deur uit zonder de buurt wakker te maken :+
Dus hij blijft lekker zo :Y
 
Hi Culater,

bedankt voor de link. Deze is zeker bruikbaar bij een revisie. Ik zal de komende periode mijn blokken vaker in de gate houden om te zien of beide setjes gelijk aflsijten. Inderdaad wist ik niets van de geschiedenis van het vorige setje. Het zou inderdaad kunnen zijn dat de vorige eigenaar niet tegelijkertijd de setjes vervangen heeft of zoals je zelf ook al aangaf 2 verschillende setjes.

Wat me opviel bij mijn nieuwe blokjes was dat het remgedeelte helemaal niet zo dik is. Ik dacht dat deze wel ca 1 cm zou zijn maar ik moet blij zijn als deze iets meer daneen 1/2 cm is.

groet Stefan

gebruik wel gesinterde blokken, deze slijten minder snel 12000 km per set doe ik er ongeveer mee, maar ik rij behoorlijk sportief, achter slijt sneller dan voor bij mijn model
 
Vandaag mijn remblokken voor vervangen *D . was na 11000 plus de afstand die de vorige eigenaar ermee gereden wel hard nodig. Op het laatst remde mijn GPZ hetzelfde als de spoorwegen, ijzer op ijzer ;Y.
Vervangen is een klusje van niks. Binnen het uur heb je ze vervangen (als je het rustig aan doet).

Ik heb nog wel een paar vraagjes. Wat is jullie gemiddelde afstand voordat je je blokjes moet vervangen?
Ik zag bij mij dat mijn de slijtage per schijf verschilde. Bij 1 schijf was het echt ijzer op ijzer en bij de andere zat er zeker nog 2 mm op? Hoe kan dat?

groet
Stefan.

Rembrand is het nog gelukt om je kleppen te stellen?

Kleppen stellen nog niet gedaan, ik moet nog ff die voelermaatjes kopen en de temperatuur moet nog een beetje stijgen. Geen zin om weer met de kachel in de schuur te klooien.
En dan wordt het kleppen stellen en carbs syncen + olie en filter (incl. motoclean voor de sludge)
 
Kleppen stellen nog niet gedaan, ik moet nog ff die voelermaatjes kopen en de temperatuur moet nog een beetje stijgen. Geen zin om weer met de kachel in de schuur te klooien.
En dan wordt het kleppen stellen en carbs syncen + olie en filter (incl. motoclean voor de sludge)
van mijn gezelschap krijg je het toch wel warm :P

Was echt freaking fris vanmorgen -O-
 
Hi Rembrand,

Kleppen stellen nog niet gedaan, ik moet nog ff die voelermaatjes kopen en de temperatuur moet nog een beetje stijgen. Geen zin om weer met de kachel in de schuur te klooien.
En dan wordt het kleppen stellen en carbs syncen + olie en filter (incl. motoclean voor de sludge)

Het is verstandig om 2 setjes voelermaatjes te kopen. dan kan je namelijk beide kleppen tegelijk doen. Het is trouwens handig om als je de voelermaatjes plaatst er een stukje touw aan te knopen. Asl ze dan in het blok vallen kan je er nog bij.
Zo te horen wordt het een komplete grote beurt.

H8ter het was vanmorgen gruwelijk koud.

groet
Stefan
 
van mijn gezelschap krijg je het toch wel warm :P

Was echt freaking fris vanmorgen -O-

Zaterdagavond een uur naar superboer gestuurd op de gpz brrrr zondag weer terug, en t was inderdaad koud en winderig maar wel droog.

Doen we toch eerst mijn motor en dan die van jou :)
 
Zaterdagavond een uur naar superboer gestuurd op de gpz brrrr zondag weer terug, en t was inderdaad koud en winderig maar wel droog.

Doen we toch eerst mijn motor en dan die van jou :)
vanmorgen was het ook best BBrrrrr :X

En dat is een strak plan :Y
Betaal ik een voelersetje en jij die ander? Zodat het wat makelijker gaat zoals hier als tip gegeven :)
geen idee wat het kost maar dan betaal ik hem wel terug aan jouw ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan