Kawasaki GPZ 500S Rijders II

Wie opent deel 3 ??

  • Pinty

    Stemmen: 9 50,0%
  • Mighty Moose

    Stemmen: 2 11,1%
  • Thompson

    Stemmen: 1 5,6%
  • Aliss

    Stemmen: 4 22,2%
  • Gewoonkevin

    Stemmen: 1 5,6%
  • Fastlady

    Stemmen: 1 5,6%

  • Totaal aantal stemmers
    18
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevjan

MF veteraan
14 sep 2004
23.492
448
Hoogwoud
Vanwege ongekende popuraiteit van het voorgaande deel heb ik ,op aanvraag van het bestuur, deel II maar geopend.

Dus we gaan hier met z'n alle verder.
Kom maar op ;) .



Laten we trouwens vooral de GPZ-Meeting niet vergeten.

Edit: Meeting deel 2
 
Laatst bewerkt:
En om gelijk dan maar even als eerste te zijn...

Wie heeft er ervaing met de BT-45 achterband? Ik zou hem wel graag willen proberen, maar natuurlijk niet zonder een deskiundige mening van andere ;) .

Weet iemand ook wat die band ongeveer zal gaan kosten?
 
Hè, dat gezeur over die bandjes altijd...... :+


@ WUF... Ik zou graag willen weten wanneer jij de kleppen van de gpz de laatste keer hebt laten stellen. Je hebt het me al eens verteld. Ik overweeg namelijk om dit maar meteen te laten doen omdat ie al bij de dealer staat.

Zou het kunnen dat de kleppen weer afgesteld moeten worden doordat de motor op de grond is gevallen (met een erg lage snelheid dus/ 30km/u)

Verder.... is het kleppen stellen moeilijk? Ik zou dit ook wel graag zelf willen doen, maar dan wel in een erg kleine en krappe ruimte, en dit wil ik wel goed en professioneel kunnen. Geen missers etc.

Misschien kunnen jullie het mij eens uitleggen, ( ik weet dat er al veel vragen over zijn geweest en dat jullie al vaak allerlei vage duitse schemaatjes gepost hebben op het formalige forum) want een beetje persoonlijke begeleiding is wel fijn.

Mijn vermoeden is dat de klepjes nog lang niet gesteld hoeven te worden, maar goed, zekerheid voor alles hè?

Moet het stellen trouwens echt om de 12000 kilometer??


BVD
 
idd kevin, ik vroeg ook naar de bandjes :P . maar om daar even op terug te komen, ik krijg de achterband die ik er nu op laat zetten voor de helft van t geld (af kunnen dingen bij de aankoop, want de band was al halverwege). dus nogmaals mijn vraag wat voor band zouden jullie nemen ook al zou hij normaal gesproken wat aan de dure kant zijn. heb goede verhalen gehoord over de bt 020 en 030. de ene zou meer een raceband zijn, de ander een dual compound. kan iemand hier nog wat meer zinnigs over zeggen?? al vast bedankt.

greetz dasje
 
Hè, dat gezeur over die bandjes altijd...... :+


@ WUF... Ik zou graag willen weten wanneer jij de kleppen van de gpz de laatste keer hebt laten stellen. Je hebt het me al eens verteld. Ik overweeg namelijk om dit maar meteen te laten doen omdat ie al bij de dealer staat.

Zou het kunnen dat de kleppen weer afgesteld moeten worden doordat de motor op de grond is gevallen (met een erg lage snelheid dus/ 30km/u)

Verder.... is het kleppen stellen moeilijk? Ik zou dit ook wel graag zelf willen doen, maar dan wel in een erg kleine en krappe ruimte, en dit wil ik wel goed en professioneel kunnen. Geen missers etc.

Moet het stellen trouwens echt om de 12000 kilometer??

Heeeeeeeeeeee een nieuwe versie van het gpz topic :} :} :} :}

ik heb ong een jaar geleden een grote beurt laten geven. denk dat dat 5000 of 6000 km geleden is. is dus echt nog lang niet nodig.

door het vallen kunnen de kleppen echt niet verkeerd gaan staan. die dingen krijgen heel wat meer kracht te verduren dan zon klein tikkie.
kleppen stellen is best lastig, omdat je er niet lekker bij kunt, en alles heel nauwkeurig dient te gebeuren. een voordeel van de gpz is je hoeft alleen maar de tank en het kleppendeksel te verwijderen. verder is het in te stellen met een schroevendraaier. bij andere modellen moet je met plaatjes werken, wat een heel stuk lastiger is.
 
ach de klepjes, ik heb het laten doen, kost ongeveer 100 euro, maar dan is het ook goed.
Mijn kleppen laat ik stellen om de 10.000 km ( of eens in de twee jaar)
De laatste keer was het nog niet eens nodig.
ach de bandjes he.....ik heb nu coor een nieuwe, geschikt om te toeren. Doe ik dus nooit weer, want wil je een keer echt plat gaan, voel je meteen dat er verkeerde onder liggen (glijden)
 
en nu ik toch technisch bezig ben..... :9~ vraagje of paar aan rud1e:

Hoe heb jij het opgelost met die nieuwe uitlaat en luchtfilters:
-heb je dan een andere afstelling nodig??
-kan ik dat zelf???( ben een kneus op dit punt)
- je had het over een setje over van die filters, heb je die nog??
-en waar laat je dan die accu????en hoe zet je die vast??

en een paar fotootjes misschien?? O-)

ff posen: mijn werkplekje 8-)
full
 
en nu ik toch technisch bezig ben..... :9~ vraagje of paar aan rud1e:

Hoe heb jij het opgelost met die nieuwe uitlaat en luchtfilters:
-heb je dan een andere afstelling nodig??
-kan ik dat zelf???( ben een kneus op dit punt)
- je had het over een setje over van die filters, heb je die nog??
-en waar laat je dan die accu????en hoe zet je die vast??

en een paar fotootjes misschien?? O-)

ff posen: mijn werkplekje 8-)
(Afbeelding)


Zow! lekker schuurtje
 
Heeeeeeeeeeee een nieuwe versie van het gpz topic :} :} :} :}

ik heb ong een jaar geleden een grote beurt laten geven. denk dat dat 5000 of 6000 km geleden is. is dus echt nog lang niet nodig.

door het vallen kunnen de kleppen echt niet verkeerd gaan staan. die dingen krijgen heel wat meer kracht te verduren dan zon klein tikkie.
kleppen stellen is best lastig, omdat je er niet lekker bij kunt, en alles heel nauwkeurig dient te gebeuren. een voordeel van de gpz is je hoeft alleen maar de tank en het kleppendeksel te verwijderen. verder is het in te stellen met een schroevendraaier. bij andere modellen moet je met plaatjes werken, wat een heel stuk lastiger is.

Bedankt WUF!
 
Ook in deze ruimte kun je je kleppen stellen hoor |( .
(Afbeelding)


En als je nog wil weten hoe je kleppen moet stellen dan wil ik dat nog wel uitleggen...

Erg fijn kevin, zal ik de eerste paar keer wel laten doen denk ik.
Ik zal ej erom vragen wanneer ik er genoeg van heb, de motor een paar dagen kwijt te zijn.
 
Erg fijn kevin, zal ik de eerste paar keer wel laten doen denk ik.
Ik zal ej erom vragen wanneer ik er genoeg van heb, de motor een paar dagen kwijt te zijn.

zelf doen, kost in de praktijk nog meer tijd over het algemeen.
 
Erg fijn kevin, zal ik de eerste paar keer wel laten doen denk ik.
Ik zal ej erom vragen wanneer ik er genoeg van heb, de motor een paar dagen kwijt te zijn.

Kleppen stellen moet je eigenlijk gewoon zelf doen (als je het aandruft natuurlijk). Als je gewoon in de winter een weekendje de garage induikt dan is dat zo opgelost. Je moet natuurlijk wel weten waar je mee bezig bent, maar in principe kan er niet verschriklkelijk veel fout gaan.

M'n pa had een paar weken geleden z'n kleppen laten stellen en die moest in ruil daarvoor ruim 250 euro voor achterlaten B| (5 kleppen gestelt). Ik vindt het toch de moeite waard om dan je eigen kennis uit te breiden en gewoon zelf te sleutelen.

En je leert je eigen motor kennen, en dat werpt vroeg of laat ook z'n vruchten af
 
Zal dit nieuwe topic ook maar weer een vervuilen :p

Vandaag ff nieuwe voorband besteld, ouwe was nu wel op, maar denk dat die toch een goeie 13 tot 15000 km is meegegaan :X , das dus een bt45 voorband.
En kevin, ik heb eigenlijks alleen maar goede ervaring met de bt45 achterband, voor mij iig genoeg grip en ook in de regen kun je vrolijk doorrijden zonder problemen.

ps.
kleppen stellen tijd geleden ook voor het eerst gedaan, en nee ben neit bepaald technisch, maar met wph erbij is het makkelijk te doen. Het is wel makelijk als je ff de juiste spullen hebt staan zodat je in 1 keer door kunt werken.
 
en ontop :+

kleppen stellen eenvoudig :?
moet je dat eens doen als je een motor hebt met klepstelplaatjes. alles 3dubbel meten, daarna naar de winkel, kom je thuis, blijkt nog niet alles te kloppen, kun je weer terug |( |(

lucky basterds met je stelschroefies :+
 
en ontop :+

kleppen stellen eenvoudig :?
moet je dat eens doen als je een motor hebt met klepstelplaatjes. alles 3dubbel meten, daarna naar de winkel, kom je thuis, blijkt nog niet alles te kloppen, kun je weer terug |( |(

lucky basterds met je stelschroefies :+

Ja had jij ook, moest je maar geen zx-9 gaan rijden. ;)
 
Ik ben op zoek naar een rotor/vliegwiel voor mijn kawa gpz500s. Die zijn zeker erg zeldzaam? het nummer op mijn rotor is nu gp9331. Kan iemand mij helpen? weten jullie waar ik het best kan zoeken. Of moet ik aan de imitatie rotor? is wel vanaf 250Euri
 
Ik ben op zoek naar een rotor/vliegwiel voor mijn kawa gpz500s. Die zijn zeker erg zeldzaam? het nummer op mijn rotor is nu gp9331. Kan iemand mij helpen? weten jullie waar ik het best kan zoeken. Of moet ik aan de imitatie rotor? is wel vanaf 250Euri

Jezus, wat duur. Hoe kan het dat zo'n vliegwiel kapot gaat?
Rediculous, komt dat door te hard rijden ofzo??? Iemand een verklaring? Ben als de dood dat mijn gpz het niet lang uithoudt(als ik al die verhalen hier zo hoor)
 
Zo kan een vliegwiel kapot gaan... :X

full


Dat was dus de mijne een dik jaar geleden... :r
Op een of andere vage manier een magneet afgebroken. Ik heb toen een 2e hands vliegwiel gekocht bij www.elmosplace.info. Die gast handelt wat in GPZ onderdelen. Op de site kan je m een mailtje sturen, vraag gewoon even of hij er nog een heeft liggen en wat t kost. Hij woont in Haarlem trouwens.
Succes... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan