Kawasaki GPZ 500S Rijders

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thundercracker

Die hard MF'er
5 jan 2003
956
0
Ik ben net van de week lid geworden en hoorde en zag al een paar keer het bericht dat ik niet de enigste GPZ rijder ben.

wie heeft er nog meer een GPZ 500S ??
 
Ik heb ook een GPZ500, een rode uit 95 met zo\'n 27000 km op de teller. Ik heb hem nu bijna een jaar, en zo\'n achtduizend kilometers weg in dat jaar, met erg veel plezier!

Een vriend (die ook zo af en toe op dit forum te vinden is) heeft een groene GPZ500, ik meen uit \'96.

Verder eigenlijk nooit zo op gelet of er nog veel andere gpz500-rijders zijn op dit forum. Ben benieuwd!
 
YEP !

Ik heb er ook een !
Ik heb nog weinig ervaring, ik heb mijn A op 31 okt.02 gehaald en op 23 nov.02 mijn GPZ gekocht!
Ik heb toen ongeveer een week of 2 gereden tot de vorst begon....nee, ik ben zeker nog geen Die Hard *D
Mijn fiets is van 1992 en is hoofdzakelijk blauw en heeft ongeveer 25000 op de teller.

Ik ben wel benieuwd wat voor jullie reacties op je motor krijgen.
Ik ervaar helaas regelmatig dat er wat min gedaan wordt over mijn Gpzje.
Men vind het een te kleine motorfiets en :\"o ja het is een 2 cilinder, jammer\".

Maar ik ben er dolblij mee, ik ben zelf ook maar een klein mannetje. En als ik erop zit dan is het net of hij voor mij gemaakt is ! (En het ziet er nog snel uit ook !)

Maar om de een of de andere reden heb ik wel het idee dat ik na een paar jaar rijden(als ik het geleerd heb) wel een andere ga proberen te kopen. Maar volgens mij is dat met elke motor.

Jullie in elk geval heel veel plezier en blijf berichten posten ! Zo kunnen we nog wat van elkaar leren !
 
Dat mensen de GPZ onderschatten merk ik ook wel vaak. Maar ik heb er geen spijt van dat ik deze motor gekocht heb. Hij is sneller dan je zou verwachten van een 500-twin, en heeft een heerlijk stuurkarakter. Bochten (lange en korte) gaan als vanzelf.

Ikzelf vind dat de review van motormuizen ( http://www.motormuizen.nl/inhoud/algemeen/test_kawasaki_gpz_500_s.php ) erg goed het karakter van de motor weergeeft.

Maar na een jaar erop gereden te hebben wil ik toch eens wat anders. Met z\'n tweeen erop zo rond de 140 gaat de acceleratie er toch wel een beetje uit, en ik stoor me aan de motorgeluiden. (Kan geen kwaad en hoort erbij, maar ik ben wat dat aangaat nou eenmaal een zeurkous) Maar ik zal het afscheid wel jammer gaan vinden, weet ik nu al...
 
Het ding perst er toch 60pk uit. Doet een Suz GS500e het ding niet na. Heb alleen nog nooit op een GPZ500 gereden, maar motorgeluiden? Knikkers in het blok? ;)

Snap alleen niet dat de GPZ500 tot en met 1994 een trommelrem achter heeft...
waarom zo laat pas een remschijf ? Niet dat je veel met achter remt, maar een schijf remt toch beter af dan trommel.
 
Ik ben die vriend waar user gpz500 het over had... (zie boven)

Alleen is de mijne uit 1995 (groen, 22000 km) en de zijne uit 1994! :-)

gpz500s2.jpg
 
Jip, hier ook een GPZ 500s Rijder (1994). Ben hem momenteel aan het opknappen (zie site)
Tot op heden erug tevreden.



M.v.g.

Remco
 
Die van mij is model 1995 en heeft nu een goeie 14000 Km op de teller staan, de garage mee uit gereden op 28-09-2001.

http://thundercracker.freeservers.com/images/moto1.jpg


Mijn kameraad (ex collega) had een 94 model, donker paars :)


De kleur van de motor doet veel lof, de motor van zich zelf is niet een WAUW motor kwa uiterlijk maar de kleur word heel vaak gewaardeerd :)

Kawasaki heeft de GPZ 500S al op genomen in de titel groep \"Evergreen\" en dat is niet zo maar een naam :)
 
Die van mij is model 1995 en heeft nu een goeie 14000 Km op de teller staan, de garage mee uit gereden op 28-09-2001.

http://thundercracker.freeservers.com/images/moto1.jpg


Mijn kameraad (ex collega) had een 94 model, donker paars :)


De kleur van de motor doet veel lof, de motor van zich zelf is niet een WAUW motor kwa uiterlijk maar de kleur word heel vaak gewaardeerd :)

Kawasaki heeft de GPZ 500S al op genomen in de titel groep \"Evergreen\" en dat is niet zo maar een naam :)

Ik vond die groene van mij in het begin maar niks,maar het type vond ik super(voor mij beginneling).Nu ben ik er aan gewend,maar mooi....mwah.
Die grijze vind ik mooi en blauw.
 
Remcogur,

Zijn dat de standaard klokken voor jouw bouwjaar? Of heb je die er zelf opgezet?
Die van mij ziet er namelijk heel anders uit.
Het lijkt mij wel makkelijk om een benzine meter te hebben.
 
hier nog een gpz-gek.
Ik heb sinds sept een blauw/parelmoer uit \'96 met net 23000 op de teller.
Nog niet veel plezier van gehad. Slechte ketting, balhooftlagers, voorrem.
Gelukkig wel gekocht bij een dealer, motorport venlo (en daar staat hij nu weer), maar helaas woon ik in Leidschendam.
Voor de rest een perfect fietsje.
Nog geen problemen gehad met negatieve berichten of minachtige berichten (gaat ook snel over als je een cbr600 eruit trekt :] )
 
die klokken zitten er vanaf 94 standaard op. Is trouwens geen benzine meter maar een temperatuur meter (helaas)

Ik momenteel mijn GPZ van Groen naar zwart metalic om getoverd.


m.v.g.

Remco
 
Pinty,

Een 600 eruit getrokken ?
Das apart!
(Voor een leek zoals ik dan )
Dus eigenlijk heb ik helemaal geen slome fiets!
 
Jk,

Die tekst van jouw, van de lelijkste, dat slaat toch niet op je fiets he?

Jawel, in een topic van een tijdje terug kwam er als resultaat uit dat de meeste forummers de GSX600F (oude model) de lelijkste motor vinden. Zelf vind ik de GPX600R en GPZ600 een van de lelijkere motoren.
GPZ500 ziet er daarentegen nog wel aardig uit.
Maarja, beetje oneerlijke topic, oude motoren vergelijken met nieuwere motoren.
De GPX600R komt overigens uit de tijd van de GSX600F en heeft wel wat overeenkomsten... maar dat vierkante en die koplamp..no spanks :)
Overigens vind ik mijn GSX niet lelijk hoor. Het is niet de mooiste, maar ook zeker niet de lelijkste.
 
Dat wou ik zeggen !

Ik vind jouw model Suzuki juist wel mooi !
Zou best mijn keus kunnen zijn als ik wat meer pietermannen zou hebben gehad in november.
Maar ik wilde niet langer wachten om de motor te kopen.
Je kent het wel, married en 2 kids, mogelijk de 3e onderweg, dan moet je niet wachten om te sparen ! Uitstel is afstel !
Een collega van mij heeft een hagelnieuwe gsx600 gekocht en heeft hem nu 9 maanden. Elke 4 maanden brengt hij hem naar de dealer voor onderhoud en met 3 jaar wil hij hem verkopen......
Ik heb alvast een optiegenomen, je weet maar nooit of het kan tegen die tijd! *D
Tot die tijd neem ik de minachtende opmerkingen over mijn GPZ wel voor lief.
Ik heb tenminste een motor ! *D *D *D
 
Die GPZ is niet lelijk, heeft 60pk.. dusseh.. vermogen zat toch ?
Ik denk dat ik mijn GSX600F over een jaar of 2 verkoop, dan ga ik een SV650S kopen. Dusseh.. als je dan nog interesse hebt ;) Er staat nu 25.000km op de klok en onderhoudsbonnen zijn aanwezig vanaf 17.000km.
 
Bedankt !

Ik zal het in gedachten houden !
Zodra dit rot weer voorbij is zal ik eerst eens gaan leren motorrijden op mijn GPZ!
 
Bedankt !

Ik zal het in gedachten houden !
Zodra dit rot weer voorbij is zal ik eerst eens gaan leren motorrijden op mijn GPZ!

Same here.. moet ook nog de GSXF helemaal onder de knie krijgen.. heb er nog weinig op kunnen rijden.. 2000km ofzo vanaf september \ '( Komend jaar ff wat kilometers erop zetten. In elk geval zal mijn GSX goedkoper zijn dan die van jouw collega ;)
 
Op dinsdag 07 januari 2003 09:00 schreef Gpzje het volgende:
(blablabla)
Maar ik ben er dolblij mee...(blablabla)
Wacht eens......is dat niet het ÁLLERBELANGRIJKSTE van een motor? Het boeit dan toch niet meer wat voor brommer je rijdt? Jij rijdt tenminste, een heleboel anderen niet! Veel heerlijk motorkilometers toegewenst!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan