Kawasaki gpz 550 uit 1986 lcd scherm knipperde lampen.

imke

MF'er
14 sep 2021
42
5
Akkrum
in de instructies staat meten van kabels olie en ohm. heb ik gedaan. 00,8 ohm.

Less than 0.5 ohm when engine oil level is higher than"lower level line" next to the oil level gauge.
OO oneindig ohm when engine oil level is much lower than the "lower level line"

waarom knippert deze dan ?? ik wil graag weten of de olie sensor werkt. of moet ik iets anders meten? zie mijn papieren versie over het onderwerp.
104-19ea2dbee7.jpg
103-6256daaa7c.jpg
102-3c28785c97.jpg
104-19ea2dbee7.jpg
103-6256daaa7c.jpg
102-3c28785c97.jpg
 
ik meet tot 200 ohm kan niet lager. dan staat er 00,8 ohm. is dit dan 0,8 ohm??? Wie kan mij helpen, of moet ik nog een multimeter kopen die start bij 10 ohm?
Heb je dat met lopende motor getest? Brandt het olielampje in rust als de motor niet loopt. |Als dan de motor loopt zou het knipperen weg moeten zijn

0,8 is goed hoor
 
In mijn beleveniswereld is trouwens de werking juist andersom, low level = low resisance, high level = high resistance.. Dat kan ik dus misch hebben
 
ja, zowel stil staan doet deze knipperen en tijdens het lopen. beide keren. Nu heb ik dus uit de service boekje dus hierboven omschreven probleem wat te doen en meten. Maar daar loop ik vast. meet op 200 ohm. lager kan niet. krijg meeting. 00,8 ohm. ga vanuit dus 0,8 is. dit zou betekenen dat ik goed zit. knipperen is dus kabel breuk of dergelijke. morgen proberen ik wel andere tank ook van Kawasaki gpz 550. heb 2. Kijken of deze display ook gaat knipperen.
 
in de instructies staat meten van kabels olie en ohm. heb ik gedaan. 00,8 ohm.
Gaat het over benzine? Je wekt de indruk dat het om het olieniveau gaat

Benzine wil een weerstand van 1 tot 117 ohm zien, ik heb echter de indruk dat er geel fuel-level indicatie in jouw tank zit omdat dat ook niet op de originele cockpit zit. Als je dus de oliesensor op de benzineindicator van de cockpit aansluit zal die een lege tank aangeven

4e62-0fa6df0f2a31a79235a1491cc972f3fe.JPG
 
Laatst bewerkt:
ja het gaat om olie. die ik gemeten had. ben nog niet eens bij de rest aan meten geweest. Eerst belangrijkste. Want als benzine op is, gaat motor uit. accu leeg start motor niet. Maar olie verkeerde niveau. Dat kan hele grote gevolgen geven. Als motor aan is zie ik door kijkglas dus dat niveau halve wegen glas staat. dus ok. maar stilstaan zie ik geen bel.
 
Wellicht ben ik kleuren blind, maar blue/red loopt op tekening dus ook naar de zekerings kastje. zou het kunnen zijn dat zekering kapot is? Die weet ik wel hoe ik die check met multiemeter. Zal de kap bij de schakelpookje en ketting ook los moeten halen om daar de koppeling van blue/red te controleren. Had net allemaal in elkaar gezet. Of kan ik op makkelijker manier meten of blue/red geen kabel breuk of loskoppeling van kabel .
 
Gaat het over benzine? Je wekt de indruk dat het om het olieniveau gaat

Benzine wil een weerstand van 1 tot 117 ohm zien, ik heb echter de indruk dat er geel fuel-level indicatie in jouw tank zit omdat dat ook niet op de originele cockpit zit. Als je dus de oliesensor op de benzineindicator van de cockpit aansluit zal die een lege tank aangeven

4e62-0fa6df0f2a31a79235a1491cc972f3fe.JPG
Er zit op de tank nog een digitaal Dashboard met een lcd scherm voor het benzine niveau daarin zitten nog een aantal controle lampjes.
Ik heb ook zo’n gpz gehad (750) maar te weinig aan gesleuteld om te vertellen hoe het precies zit.
 
Op het e schema zie ik een zelfnivellerende sonde .
werking zodra er vloeistof ( olie ) in aanraking komt met de sonde meet deze een ohmse weerstand en de electronika
schakelt het lampje uit.
is de sonde stuk of niet aangesloten dus geen ohmse weerstand, het lampje gaat knipperen
 
  • Leuk
Waarderingen: imke
klopt de lcd scherm van andere knipperen ook. dus deze heeft zelfde meeting. moet de kap er toch af. hierachter zit een verbinding van kabelboom naar olie meter. wellicht is deze niet goed. anders blijft er nog 1 ding over. oliemeter stuk. laten we hopen dat het 1st is.
 

Bijlagen

  • 16343790357793841442934857160436.jpg
    16343790357793841442934857160436.jpg
    279,7 KB · Weergaven: 8
Op het e schema zie ik een zelfnivellerende sonde .
werking zodra er vloeistof ( olie ) in aanraking komt met de sonde meet deze een ohmse weerstand en de electronika
schakelt het lampje uit.
is de sonde stuk of niet aangesloten dus geen ohmse weerstand, het lampje gaat knipperen
kan ik 1 uit de sloop motor blok buiten de andere motor blok gebruiken om te kijken of de sonde stuk is van die motor. dus deze voor de gehouden, maar wel aangesloten op kabelboom . heb een losse sonde , maar kan ik deze in beker kommetje olie dompelen en aansluiten?
16344030786225440520851141986286.jpg

of kan dit niet?
 
Olieniveau testen nadat de motor ca. 5 minuut uit is, dan is alle olie terug in het carter. Dan zal het niveau ongeveer halverwege het kijkglaasje moeten staan.
Dat jij het niveau halverwege het glaasje ziet bij lopende motor komt doordat er teveel olie in je carter zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: imke
Olieniveau testen nadat de motor ca. 5 minuut uit is, dan is alle olie terug in het carter. Dan zal het niveau ongeveer halverwege het kijkglaasje moeten staan.
Dat jij het niveau halverwege het glaasje ziet bij lopende motor komt doordat er teveel olie in je carter zit.
Snap ik. had meer olie ingedaan omdat de sensor knipperde. dacht wellicht beetje vast. nu heb ik een andere. maar kan niks vinden op internet of deze dus een test kunnen ondergaan buiten de motor installatie. Dus op droge. zag dat compressor met druk sensor. maar dit is een vlotter.
valt niet veel te test.
Door bellen M steek connector met behuizing mag er geen verbinding in zitten
M steek connector met solder bobbel wel .
bellen M ?? zie soldeer bobbel, maar M??
 
opgelost, iedereen bedankt voor het meedenken. Heb de oude sensor eruit gehaald en vervolgens vervangen met die ik uit het sloopmotorblok gehaald had. Deed de olie weer terug in de motor blok en tijdens het vullen mijn vingers gekruist. Zag dat het knipperen ophield bij 2 liter olie. Nu moet er iets meer in met filter. Staat op de sticker van de motor. Dus dit ook gedaan. bel staat op 1/2 half en geen geknipper meer. Dus oude sensor had een probleem. Zag toen deze eruit gehaald had ook dat er geen orginele koppeling voor de draadjes op zat, maar 1 uit een dhz winkel. geen probleem als deze ook goed vastgemaakt is en koppelt aan de kabelboom met goede contact. Heb de sensor nog niet verder onderzocht. Maakt ook niet meer uit. Nieuwe sensor doet zijn werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan