Kawasaki GPZ 550

F50driver

Die hard MF'er
9 jan 2011
267
1
Hey allemaal,

was op zoek naar een mooie GPZ 400, 550 of 750. Ondanks dat ik een zwak heb voor
400-tjes viel de 400 versie tegen. De 750 was super maar al verkocht en heb ik dus maar deze gekocht....
full
 
nette staat, bij de meeste GPz'tjes die ik bekeek hoorde ik teveel rammels
en vooral de nokkenasketting was erg hoorbaar. Dit blok is heerlijk stil.
Rijdt goed.. Last van carburateur ijs zo nu en dan maar ik ben verwend.
Maar mijn monteur hoort wel heel lichtjes de ketting zo nu en dan....

Compressie lek test gedaan en alleen maar verrassend goed. Alleen de voorvork daar
moet ECHT nieuwe olie want die is te slap. Rechtuit rijdt hij als een speer en verbaas hoe snel
dat ding is. Ik heb nog een XRV en hiervoor een VFR750 en 400 gehad maar dit was so verrassend. Prachtige inlaatgeluid etc....Zoals je ziet ben ik er erg onder de indruk van.

Ook helemaal origineel verder, ik vond de rode mooier maar ach de algehele staat is ok.
Ik kon niet echt een GPZ550 topic vinden maar wel van de GPZ/GPX 600. Mochten er meer
liefhebbers zijn dan starten we een evt. een topic???
 
Ik heb ook een keer een topic opgezet
Totaal geen animo.
Ergens mag je blij zijn dat voor dit soort motoren geen belangsteling is.
Dan rij je gewoon eerste klasmotor voor 2hands fiets prijs.
 
mooi exemplaar! Ik had proefgereden op de GPZ 400 die toen bij motoport veldhoven te koop
(500,-) stond maar reed gewoon niet goed...zonde. Staat nu bij een andere motorzaak voor 750,-
 
Aaahh, mijn eerste motor, zelfde kleur. nooit moeten verkopen.
reed super zuinig ook met doorrijden!! :]

dit is nu mijn 12e motor als ik de CR250 in mijn historie meereken. Zit nu eenmaal vast
aan motoren van de jaren '80 en '90. Gaat ook niet meer over.

Vorige eigenaar riep ook al dat ie zuinig is. Heb de tank nog niet leeg gereden...
 
Ik heb Tom Tom opgebouwd wat prima werkt zolang er maar geen zon op het scherm schijnt.
In al die 3jaar die ik nu rond rij heeft de Kawa nog geen misse slag gemaakt. :]
Alleen het starten met een koude motor is een ramp.
Choke voluit dan klimt hij in veel te veel toeren. :(
full
 
ja van die generatie evenals de GT 550 etc... is de choke een ramp...gevoelig handje nodig.
 
weet je toevallig hoeveel CC olie in elke voorkpoot gaat? En welke dikte is het beste?
(uitgaande van sportief sturen)
 
bij toerritten, iedereen aan de pomp behalve die gek op de gpz :]
trouwens nooit echt problemen mee gehad met die fiets.


Op een bermpaaltje in duitsland na dan..... maar dat lag meer aan de coureur die chicken met een goldwing deed dan aan de kawa :+
 
mooi exemplaar! Ik had proefgereden op de GPZ 400 die toen bij motoport veldhoven te koop
(500,-) stond maar reed gewoon niet goed...zonde. Staat nu bij een andere motorzaak voor 750,-

Goedenavond allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ben sinds 2 dagen in het bezit van een GPZ400.
Die van mij heb ik gekocht in Enkhuizen voor 750 Euro en was afkomstig uit Brabant volgens de verkoper.
Ik weet niet of de quote op mijn motor slaat (ik hoop het in ieder geval niet) maar ik heb vrijwel niet op de motor gereden vanwege het slechte weer, ik heb hem echt gekocht op de mooie staat. Mocht dit (helaas) wel de motor zijn uit Veldhoven....... wat mankeerde er volgens jou aan?

Groeten,

Gerard
 
Hi Gerard,

dat is inderdaad dezelfde GPZ. Optisch in een prachtige staat toch? Toen ik een proefritje maakte
was de achterband al versleten, liep onregelmatig stationair en loopt in het toerengebied tot 7000 niet helemaal lekker. Laat de Carb's ultrasoon reinigen en afstellen bij een goede monteur (of zelf doen) en je hebt een prachtige fiets! Gefeliciteerd met de aankoop. Ik vind het nog steeds de mooiste kleurstelling.
 
tenzij de zaak waar je hem kocht het al gedaan heeft natuurlijk...

"Laat de Carb's ultrasoon reinigen en afstellen bij een goede monteur (of zelf doen) en je hebt een prachtige fiets"
 
als er meer liefhebbers komen, wie weet een GPZ meeting volgend jaar?
 
gaaf!! gaaf!! Nou wie weet..

Het model wat je laat zien is zelfs meer geliefd op dit moment.. Google maar eens op na.
Maar als alle GPZ'tjes van die periode tot de laatste model (luchtgekoeld) nou mee doen
kan het weleens wat worden. Ik neem aan dat het zich niet voorgedaan heeft?

Ik was van de week in de VS en las ik een artikel van Cycle dat de GPZ 550 eveneens een
cultbike aan het worden is. Geen pk monster maar toch een vlotte motor. Ik heb vroeger
2 Divie 600 gehad die dezelfde vermogen leveren maar wat karakter betreft steelt de GPZ
de show. Maakt niet uit hoe rauw hij stationair draait, geef gas en geniet wat dit ouwe beestje nog te bieden heeft!

kijk ook deze link van een GPZ 550 op het circuit. Beetje van invloed geweest op mijn keus..

 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een gpz750r1, altijd al erbij willen hebben(jeugd sentiment). Hier in europa is het gewoon een oud brik. In Amerika, en Japan hebben deze fietsjes wel cult status, er worden/werden zelfs weer fietsjes terug geimporteerd naar Japan. Ik betwijfel of deze fietsen hier in europa de zelfde status berijken. Het maakt me ook geen reet uit, Ik rijd lekker op mijn brik, gaat hard zat, comfortabele buddy, hopen met lekkere rouwe kawa herie, en als er eens een keer wat stuk gaat kost het me geen drol. De remmen zijn echt waardeloos, zeker als je stopkracht van een paar dikke brembo's gewendt bent. Ik heb in betere tijden een duc748 gehad, moet je daar eens onderhoud aan gaan doen..... weg bank saldo.
Maare uh, een meeting?..... Lijkt me leuk.
 
mee eens... Vandaar dat de prijzen hier een stuk lager liggen.
Hier nog een leuke link van een GPZ900 turbo. Valt buiten het topic maar wel gaaf!

 
Hi Gerard,

dat is inderdaad dezelfde GPZ. Optisch in een prachtige staat toch? Toen ik een proefritje maakte
was de achterband al versleten, liep onregelmatig stationair en loopt in het toerengebied tot 7000 niet helemaal lekker. Laat de Carb's ultrasoon reinigen en afstellen bij een goede monteur (of zelf doen) en je hebt een prachtige fiets! Gefeliciteerd met de aankoop. Ik vind het nog steeds de mooiste kleurstelling.

Dank je voor je reactie, ik lees het nu pas vandaar mijn late reactie terug.
Vorige week heb ik er weer een stuk mee gereden en helaas wil ie helemaal niet meer stationair draaien. Ik ga de GPZ binnenkort wegbrengen om de carburateurs te laten synchroniseren. Bij aankoop zat er een hele nieuwe Metzeler achterband onder en er stond in de beschrijving dat de carbs reeds gereinigd zijn.
Ik ben gevallen voor de looks van de GPZ, ik houd wel van de jaren 80 modellen :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan