Kawasaki GPZ 550

hallo,ik heb een kreukel gt550 gekocht van collega.nw.v.vork,koplamp en tellerset aangeschaft.probeer fiets op te bouwen naar iets minder gt.,en meer gp.
heb de originele uitlaten weggegooid,volkomen verrot.nw. rvs collector gekocht waar nu een marving uitdemper op wordt pasgemaakt.zit ik met de buddy.kan gewoon retro enkel een spatbord met achterlicht monteren ala seventies.wil eigenlijk een buddy met kontje monteren,maar heb geen enkel idee of een gp of gpz buddy passend is te maken?iemand enig idee?waarvoor mijn dank!
idee van een eigen 550 enz.topic is leuk,want dit soort motoren is eigenlijk een vergeten issue inmiddels.ik ben zelf van bj.1955 dus heb nogal wat binding met div.motoren.rij op dit moment vfr 750 1991.als hobby sleutelproject een cb750 f2 1979.nu de kawa dus die ik niet aan mijn neus voorbij kon laten gaan gezien mijn historie met een grote z1000R eddie lawson rep.heel verhaal ,maar mijn vraag nogmaals ,kan ik een gp/gpz buddy op één of andere manier monteren.groet.
 
welkom! Heb zelf een VFR750 uit '90 gehad. Destijds mijn droomfiets 16 jaar terug...

De buddy wijkt nogal af wat vorm betreft. Misschien kan iemand in de buurt even zijn buddy switchen??
 
Hi Gerard,

dat is inderdaad dezelfde GPZ. Optisch in een prachtige staat toch? Toen ik een proefritje maakte
was de achterband al versleten, liep onregelmatig stationair en loopt in het toerengebied tot 7000 niet helemaal lekker. Laat de Carb's ultrasoon reinigen en afstellen bij een goede monteur (of zelf doen) en je hebt een prachtige fiets! Gefeliciteerd met de aankoop. Ik vind het nog steeds de mooiste kleurstelling.

De GPZ400 vorige week weggebracht voor het stationair probleem, ik heb hem vandaag opgehaald en hij loopt als een zonnetje. Hij is ook een stuk feller geworden doordat ie sneller in de toeren klimt, ook klinkt het blok niet meer zo stoterig.
Ze hebben de carburateurs gereinigd, stationairsproeiers vernieuwd, luchtfllter vernieuwd, aanzuigrubbers vernieuwd, carburateurs gesynchroniseerd en meteen een slangetje van de carterontluchting vastgezet.
Het kostte mij wel bijna de helft van de kostprijs van de motor maar hij is nu wel helemaal in orde :-)

Groeten,

Gerard
 
Laatst bewerkt:
ojéé,oliekoeler van de gt 550 lek.olie spuit eruit.mijn fout .sleutelfoutje.
wat nu?weet iemand nog een koeler in de aanbieding?moet wel low budget blijven.
 
Laatst bewerkt:
Nou perfekt! Dan ben je zo goed als klaar voor het seizoen?

De GPZ400 vorige week weggebracht voor het stationair probleem, ik heb hem vandaag opgehaald en hij loopt als een zonnetje. Hij is ook een stuk feller geworden doordat ie sneller in de toeren klimt, ook klinkt het blok niet meer zo stoterig.
Ze hebben de carburateurs gereinigd, stationairsproeiers vernieuwd, luchtfllter vernieuwd, aanzuigrubbers vernieuwd, carburateurs gesynchroniseerd en meteen een slangetje van de carterontluchting vastgezet.
Het kostte mij wel bijna de helft van de kostprijs van de motor maar hij is nu wel helemaal in orde :-)

Groeten,

Gerard
 
heb de koeler gelijmd met 2 comp.lijm[vloeibaar metaal?].zien of dit werkt.

ja laat weten hoe het verloopt. In moto 73 heb ik weleens een marathon motor
gezien waarvan de oliekoeler een tijdelijke reparatie kreeg maar uiteindelijk
permanent bleef.
 
nou ,wat dat lijmen betreft.dat werkt niet!er schijnt nog een goede lijm te bestaan,megaflux,bestand tot 200 graden.maar ik heb besloten om toch maar voor een andere koeler te gaan.nu nog even neuzen om een knappe te vinden.hoop op een particulier,want die sloop boeren vragen allemaal tussen de 50 en 80€.maar ja,als het niet anders kan.
 
soms kom je weleens een GT tegen voor rond 150,- die nog rijdt ook!
Als je ruimte hebt zou ik een sloper zoeken. Spijt dat ik destijds 1tje
niet had gekocht omdat ik 200km moest rijden om hem af te halen.

Ik denk dat het de moeite waard is dan heb je tenminste nog een berg
reserve onderdelen en kun je zelf weer doorverkopen wat je niet denkt
nodig te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mijn naam is andre wielaard uit vlaardingen.
Ik heb hier nog een gpz550 staan die voor €250 te koop is.
Ik zou deze zelf gaan spuiten dus de tank en kappen liggen eraf,omdat ik in sept 2011 mijn rug gebroken heb gaat dit er niet meer van komen.
hij is rijdend weggezet en is in redelijke staat.
groeten andre.
 
Hallo mijn naam is andre wielaard uit vlaardingen.
Ik heb hier nog een gpz550 staan die voor €250 te koop is.
Ik zou deze zelf gaan spuiten dus de tank en kappen liggen eraf,omdat ik in sept 2011 mijn rug gebroken heb gaat dit er niet meer van komen.
hij is rijdend weggezet en is in redelijke staat.
groeten andre.

Jeetje..Ik hoop wel dat je nog steeds volledig herstelt. Is het met de motor gebeurd?
 
Nee het is gebeurd op mijn werk na 7 dagen bij mijn nieuwe baas.
Het zal waarschijnlijk nooit meer helemaal genezen dus motorrijden op een zwaardere motor dan mijn kreidler rs zit er niet meer in.Aangezien de kawasaki echt weg moet is de prijs nu €150,00.
dus wie helpt me er vanaf.
 
Dit is hem, maar de kuip,tank en kappen zijn eraf zitten er los bij maar niet in de originele kleur.
full
 
even de GPZ topic weer wakker maken...met welke banden rijden jullie?

Ik overweeg de AM26 Roadrider van Avon op advies van diverse
maar ik rij al 13 jaar met de BT45. Die zitten nu dus ook op mijn GPZ.

Beter bij de BT45 blijven waar ik als het ware mee vergroeid ben
of misschien de Avon uitproberen?
 
Als je een goed gevoel heb bij de BT45 en het slijtagebeeld is niet vreemd, waarom zou je iets anders proberen.... :?

Anders is het als je niet tevreden bent met je banden.

Ik maak niet heel veel kilometers met mijn oudere motoren dus slijtage is geen zwaarwegend criterium. Wat wel belangrijk is, is vertrouwen bij regen. Want ook met regen rij ik wel eens op een oudje.

Dus mijn advies zet voor jezelf op een rijtje wat de meest belangrijke overwegingen zijn rond je banden. Daarna kan je beter een gefundeerde keuze maken. Overigens zal het zo zijn dat de meeste motorrijders onder ons echt niet het laatste uit hun banden halen.

Succes met je keuze ;)
 
Hey Wimvlis bedankt voor je feedback en ik zal uitleggen waarom ik de AM26 overweeg.
De BT 45 is idd een heel goed band met goede allroundeigenschappen.
Daar de GPZ550 maar 18inch velgen heeft ben ik beperkt in de bandenkeuze.
Ik rij met m'n oudere motoren weleens op het circuit en juist daarin steekt de AM26 bovenuit
op de wat oudere motoren (bij classic races in de UK is deze band veruit populair).

Maar zoals ik al zei ik was tevreden met de BT45 (dus ik weet niet beter ;-)).
Het is een gok maar geen kostbare, ik heb genoeg gelezen over deze band
en iedereen heeft zo z'n eigen mening over een band. Ik hoor en lees ook legio
verhalen dat de BT45 een verschrikkelijke band is die niet aangeeft wanneer de
grens is bereikt (behalve als je op je plaat ligt).

Welke banden rij je nu mee?
 
Ik rij op de XS750 met BT45 en dat geeft (mits de bandenspanning voldoende is ;) ) veel vertrouwen. Ook met regen vind ik de motor dan zeker rijden (bedenk een XS750 weegt ongeveer 250 kg :X , niet bepaald een lichtgewicht fietsje :+ ).
Heb (nog) geen ervaring met andere banden op de XS.

Ook op de vorige oudere motoren die ik had lagen ook BT45 banden.
Het betrof een GSX400F en een XJ600 (oud model). Voor de eerste gold dat ik de motor met BT45 niet meer herkende qua rijgedrag, voordat ik daar BT45 op had liggen kon ik slecht door de bocht (geen vertrouwen en feedback uit de motor), maar met goede banden kon ik wel gewoon rijden....

En de XJ600 daar hield een achterband het ongeveer 12.000 km op uit. De XJ werd namelijk ook gebruikt voor woon-werk door weer en wind. En dan is vertrouwen met regen en kou wel heel belangrijk.... En dat geeft de BT45 in mijn ogen zeker.

Ga je op circuit rijden dan zou voor mij de doorslaggevende factor van de bandkeus de volgende zijn: hoe is het weggedrag bij mooi weer onder zware omstandigheden (regenkwaliteiten zijn dan onbelangrijk in mijn ogen... :P )

Hopelijk kan je mijn gedachte gang volgen zodat je zelf een goede keus kan maken.
 
ja die gedachte gang volg ik....wordt wel weer een BT45. Op de GSX400E had ik voor een ME22
en achter een ME 77 van Metzeler. En....ook die waren erg goed! Ik heb 2 XJ 600's gehad
(een N en een S) maar ik kan me niet meer herinneren welke banden ik toen had.
De VFR400 waar ik 11 jaar lief en leed mee heb gedeeld heeft altijd op BT45's gestaan
maar tot m'n spijt heeft juist deze fiets NOOIT het circuit gezien.... De enige keer dat ik op m'n
plaat ging was met een koude beschimmelde band na 300m vlot de hoek om....Het houdt je scherp :-)
 
Is er nog animo voor een gpz meeting?

Heb in mei een vastloper gehad omdat hij te heet werd. 210km/u in duitsland
voor een langere tijd gereden. Hein gericke olie half syntheet ipv de castrol Rs die ik al
Jaren in mijn voorgaande motoren gooide. Rookpluim, ratel , lekkage en een boot van
1700u die ik niet haalde. Maar op 3 cilinders haalde ik de luchthaven. Daar het vliegtuig gepakt

Heb een andere erbij gekocht. Rijdt gelukkig weer ok voor weinig
 
Laatst bewerkt:
210 voor langere tijd is misschien een beetje veel gevraagd van een oude 550cc. :P Maar wel nette score die 1:20. :Y Dat haal je vast niet met 210kmh :z
 
Ik heb ook een GPZ 550 eigenlijk van mijn vrouw maar gebruik hem.
Is er 1 van 81 heb er ook 1 van 83 maar die is gesloopt en nog 1 in delen.
Verder nog een unitrack staan is projekt motor, mag weg evt.
Zitten nog leuke onderdelen op, oa hyperpro vering.
Verder mag je me wel benaderen voor onderdelen.
Heb evt nog oliekoeler als die nog niet gevonden is.

Groet John
 
Er is bij mij wel animo voor een meeting. Ik ben nog een beginnende motorrijder (iets meer dan een half jaar) en ik heb mijn gpz 550 uit '84 aan de praat gekregen en van 36.000km een 41.000km gemaakt. Mijn eerste fiets en ze heet Betsy! Ze zal ook nooit meer weg gaan!

Nu heb ik er best veel aan gesleuteld, maar ik denk dat ik nog veel kan verbeteren. Dat wiebelen in de bochten bij hogere snelheden moet wat aan te doen zijn toch? Ik denk dat ik zeker wat kan opsteken van een meeting!
 
Terug
Bovenaan Onderaan