Kawasaki GPZ 550

Ik hang graag aan het gas.. Die gpztjes zijn best rap

Laat me weten in welke omgeving de voorkeur geniet
voor een gpz dagje. Ben van 1okt voor een maand in
Marokko
 
Hei!
Hier nog een GPZ 400.
Gekocht in blinkende staat met 18k op de teller voor niet al te veel geld bij een motorzaak.
Inmiddels daar 26 van gemaakt en het blinken is wat minder geworden aangezien ik ermee woon/werk. Maar hij rijdt super en relatief zuinig.
Op motormuizen maakt ie geen indruk (zit ik verder niet mee) maar veel niet-motorrijders vinden het een mooie motor.
Valt me op dat veel van die fietsjes in '92 / '93 op kenteken gekomen zijn terwijl ze me van een generatie lijken die 10 jaar ouder is. Iemand er een idee over?
De choke is wel een ding. Het standje: een beetje is nauwelijks te vinden. Jammer, want ik heb 'm bijna altijd nodig. (Zodra het kwik onder de 30gr. komt eigenlijk)
 
Om dit topic een beetje wakker te houden een kleine update mijnerzijds.......
Ik heb vorige week een GPZ550 aangeschaft die 6 jaar had stilgestaan.
Hij loopt/rijdt goed (gaat steeds mooier lopen) maar de koppeling heeft wel zijn beste tijd gehad.
Ik heb inmiddels online de nodige spullen gekocht voor een grote beurt/nieuwe koppeling.
Het is voor mij de eerste keer dat ik zelf ga sleutelen maar hoop dat ik met mijn Haynes manual een heel eind kom.
Van de GPZ400 ga ik trachten eerst nog de vlotterbakpakkingen te vervangen en dan gaat deze in de verkoop.
Over deze werkzaamheden heb ik tevens een vraag....... mijn tank moet eraf gehaald worden maar ik zie geen OFF stand staan op de kraan, enkel on / res / pri. Welke stand moet ik nu gebruiken als ik de tank verwijder? Of blijft ie soms op elke stand leeglopen zodat ik hem eerst moet aftappen?
Nog een foto bijgesloten waar ze gebroederlijk naast elkaar staan :-) (de BMW op de achtergrond is overigens niet van mij).
Foto is helaas niet gelukt omdat ik een http:// adres moet opgeven terwijl hij op mijn bureaublad staat :-(
 
Laatst bewerkt:
Alsnog gelukt.

Groeten,

Gerard

GPZ400 '94
GPZ550 '85
full
 
Hoi,

Kraan gewoon op on, gaat pas open met vacuüm als motor draait.

Of je kraan moet slecht zijn.
Je kunt je carbs aftappen, die mogen dan niet door blijven lopen uiteraard.

Groet john
 
Hoi,

Kraan gewoon op on, gaat pas open met vacuüm als motor draait.

Of je kraan moet slecht zijn.
Je kunt je carbs aftappen, die mogen dan niet door blijven lopen uiteraard.

Groet john

Hallo John,

Bedankt voor je tip, ik hoop dat ik van de week de spullen binnenkrijg en dan ga ik aan de bak.

Groeten,

Gerard
 
Geen dank, mocht je belang hebben heb nog een project.

Zit hyperpro schokbreker op zgan en voorveren progressief.

En stalen remleidingen.

Deze goodies zijn ook wel los te koop.

Succes john
 
Hallo John,

Bedankt voor je aanbod maar aan 1 motor heb ik echt wel genoeg.
Ik wacht op de bestelde vlotterbakpakkingen en dan hoop ik dit zelf te kunnen maken.
Als deze gemaakt is gaat de 400 weg.
 
Nol bikker noordeloos

Terug van Marokko, ik ben met de Africa Twin gegaan maar met wat aanpassingen
had ik de GPZ ook prima kunnen gebruiken. Had ik ook wat meer comfort
gehad. Overigens is de luchtvering lek. Ik probeer nog een keer met nieuwe O-ringen
maar ik ga toch maar progressieve veren erin zetten. Ook slipt de koppeling als
hij koud is (net nieuwe platen). Zal wel aan de drukveren liggen waar ik de oude voor gebruikt heb.

Is er nog animo voor een GPZ meeting voor volgend jaar?
 
nou dat is in ieder geval 1! Zijn er noch doorrijders hier deze winter?
 
heb je trouwens die progressievere voorveren en stalen remleidingen nog?

Welk jaar was jouw fiets?
 
Er is bij mij wel animo voor een meeting. Ik ben nog een beginnende motorrijder (iets meer dan een half jaar) en ik heb mijn gpz 550 uit '84 aan de praat gekregen en van 36.000km een 41.000km gemaakt. Mijn eerste fiets en ze heet Betsy! Ze zal ook nooit meer weg gaan!

Nu heb ik er best veel aan gesleuteld, maar ik denk dat ik nog veel kan verbeteren. Dat wiebelen in de bochten bij hogere snelheden moet wat aan te doen zijn toch? Ik denk dat ik zeker wat kan opsteken van een meeting!

Progressievere voorveren erin, evt. balhoofd afstellen....wat voor banden zitten erop?

Ik had je bericht nog niet eerder opgemerkt. De 2e GPZ die ik kocht had nog een oude Avon AM21 uit 1995!!! Die wiebelde inderdaad bij de 165km/u...
 
Gisteren toch maar een tweede GPZ550 gekocht (het bloed kruipt waar het niet gaan kan).
Dit is een '84er USA uitvoering. Deze had al geruime tijd in een garage gestaan en is flink verstoft, onderweg naar huis kreeg ik vaak het batt. warning lampje dus ik zal de accuvloeistof nog controleren, ook doen de richtingaanwijzers het niet, de noodknipper installatie doet het gek genoeg weer wel.
Door de sportieve dempers ontbreekt helaas de middenbok.
Ik wil in de toekomst hier weer een originele uitlaat onder hebben dus als iemand meer houd van een racy geluid en die in het bezit is van een originele uitlaat valt er misschien te ruilen.

Groeten,

Gerard
full
 
Hallo mijn eerste bijdrage aan dit forum .
Ben nu een jaar in het bezit van klus motor kawa gpz550.
Rij ernaast op Aprilla Shiver 750 nieuw gekocht nu 23.000.
Pak eigenlijk steeds vaker de kawa rijd lekker makkelijk.
O ja heb van F50 driver er een bijgekocht voor onderdelen mocht wel niet van vrouw maar gauw in weekend uitelkaar en onderdelen verdeeld over garage !!!
Blok van die van F50 uit elkaar gehaald...gat in zuiger 3.
zal eens kijken of ik foto erop krijg
gr
 
O ja heb van F50 driver er een bijgekocht voor onderdelen mocht wel niet van vrouw maar gauw in weekend uitelkaar en onderdelen verdeeld over garage !!!
Blok van die van F50 uit elkaar gehaald...gat in zuiger 3.
zal eens kijken of ik foto erop krijg
gr

Een GPZ550 voor erbij is altijd makkelijk voor je onderdelen (al dacht ik daar vorige maand nog anders over). Als je wat losse spulletjes voor je motor gaat kopen dan kom je qua prijs toch wel in de buurt van een complete GPZ.
De grijze die ik vorige week heb gekocht was aanvankelijk bedoeld als donor maar na 150km er op gereden te hebben en flink te hebben gepoetst vind ik hem eigenlijk te goed en te mooi om te slopen. Ik moet nog wel aan de gang met de richtingaanwijzers welke het niet doen en het accuvloeistofniveaupeilstokje (mooi galgje woord) waarvan de draad is afgebroken.
Als dat allemaal is gemaakt dan zie ik wel wat ik met deze doe..... of verkopen, of toch maar erbij houden of misschien toch slopen? Ik weet het niet.
 
ja verdorie...nou moet ik die van mij ook poetsen als we een meeting houden..

Mooi ding trouwens
 
Op het plaatje ziet ie er wel mooier uit dan in werkelijkheid hoor, maar je kan er goed mee voor de dag komen.
 
Tsjee wat een herinneringen, de GPZ550 was mijn eerste motorfiets, nu ZRX 1100 en Z1000A2 en tussentijds ZXR750. Altijd een Kawa hart gehad.... :-)
 
Heb nog wat onderdelen over van twin shocker 81er
Ook mono, oa instelbare shock, cilinder kop van 85

John
 
Terug
Bovenaan Onderaan