Kawasaki GPZ 550

ik ben eruit, het was een verdroogd rubbertje tussen het carter en het luchtfliterhuis, een nieuwe was weer lekker flexibel, die dingen verharden :Z
 
Heren ik heb 2 jaar gelden een kawa gpz 550 uit een schuurtje gehaald bij een kennis van m'n vader,
De kawa zat onder het stof maar voor de rest was hij helemaal toppie ik heb hem helemaal gestript en na gekeken carbs gereinigd rijd als een trein en hij heeft slechts 13000 km op de teller staan...!!!!!!!
Ik ben alleen meer van de harleys
En ik wil eigenlijk een 636 hebben voor de fun....
Als er intresse is voor de gpz foto's komen spoedig... Groetjes nino
 
Hee is die kawa al weg?

ik heb nu weer wat mafs. en je zou denken dat de koppeling versleten is. maar.. ik reed altijd 80 in zijn 6 met 4000 toeren. (+-) en 100 met 5000 110 met 5500 en 120 met 6000

de laatste tijd verschil dat dus. voor al in in het gebin van de rit. Rij ik 70 met 4000 5500 haal net de 100 en met 6000 zit ik onder de 110. (op de teller) eerst dacht ik dat de km teller stuk was. Dus dan maar op de toeren rijden. Maar met 5000 (normaal 100km) reed allles voor bij. maar goed ik heb op de brommer en op mijn xt600 (en diverse autos) temaken gehad met slip koppelingen. En je zou denken dat als je gas geeft je het moet voelen dat er wat slipt.

Ook wanneer ik met 6000 toeren en 105 op de teller (normaal 120) het gas los laat , en dus de moter gaat remmen , het toeren tal on even rededing om laag zou moeten gaan , maar dat gebeurd ook niet,

Dus is mijn teller nou stuk? (eb vebeeld ik mij dat ik langzamer rij dan ik zou moeten) of slitp mijn koppeling nu echt? En nog maals als ik gas geef ga ik gewoon direct sneller.

Ik moet echt een manier vinden om mijn telefoon aan die gpz vas te maken zodat ik de gps snelheid kan zien.
 
Nog een vraag. Als ikmet mijn kawa naar de moterfiets specialist ga zetten ze er altijd een lifje/krikje onder die de moter optilt via de uitlaat. Dus het hele gewicht van de fiets komt op de uitlaat terecht.

Nu heb ik dus 2 kawas. 1 voor onderdelen , maar de gene waar ik nu op rijd heeft allemaal scheuren inde uitlaat. dus deze kan echt niet meer via een lift op de uitlaat omhoog getilt worden.

Ook als ik de andere er onder zet vind ik het maar een rare manier van een motorfiets op tillen.

Is hier nog een andere manier voor? Misschien iets van ee speciaal blokje wat je onder de moter legt en dan via balkjes de druk op het carter legt of zo?

Ik vraag dit omdat mijn voor band echt vervangen moet worden en de uitlaat ook, maar ik wil de vervangde uitlaat eerst met hitte bestedige lak behandelen. en helaas kwam ik er met de kerst vakantie achter dat je die alleen van af 15+ graden kan gebruiken.

nu moetik dit in de tuin doen dus ik moert nog even wachten voordat de buiten temperatuur het toe laat om de andere uitlaat te behandelen. Maar ik zou heel graag het voorwiel vervangen voor een andere. (die ik heb liggen).
 
De Kawasaki is er nog maar ik ga d'r zelf wel mee scheuren t is een bijna nieuwe motor dusja....

Maar terug komend op jou vraag over dat je koppeling zou slippen...
Is het niet dat je stationair anders afgesteld staat ofzo of iets met je carbs?
 
Maar waarom zou je je uitlaat buiten schilderen leg je uitlaat in de keuken en zet de afzuigkap aan😀😀😀 heb ik zelf ook gedaan werkt perfect haha
 
Heren,

weer terug in NL en gelukkig staat mijn trouwe gpz er nog. Misschien gaat het er toch van komen een 'meet&greet" van GPz'tjes. (daarom startte ik deze gpz topic in 2012!)

Ik zoek een gebruikte voorvork. Die van de gpz 400 past ook ondanks de enkele anti-duik.
Heeft iemand nog wat? Liefst onbeschadigde en rechte vorkbuizen zonder pitjes!

Ik zag trouwens op speurders een mooie GPz 400 waarvan de foto hier een poos terug
geplaatst was....
 
Beste allemaal, ik heb een vraagje over een probleem met een GPZ550, ik hoop dat het okee is als ik dit topic daar even voor kaap.

Allereerst mezelf even kort voorstellen: mijn naam is Paul, 36 jaar en sinds kort aan het lessen voor mijn motorrijbewijs.

Vorige week heb ik een GPZ550 gekocht. Motor zag er nog best aardig uit, hij startte direct en voor een paar honderd euro heb ik hem meegenomen. Toen ik hem de volgende ochtend even wilde laten lopen wilde hij niet meer starten. Er gaan ook geen lichtjes branden als ik het contact aan zet. Ik heb de vorige eigenaar even gemaild of hij de accu toevallig "voorgeladen" had voor ik langs kwam, maar dat was niet het geval. De accu was kortom gewoon goed. Ik ga er dus even vanuit dat de accu het probleem niet is.

Nu heb ik vandaag de fusebox even gecheckt, en daar zit een doorgebrande zekering in. Als ik hem vervang door een verse brandt hij meteen weer door zodra ik het contact op "on" zet. Het gaat om de onderste zekering op de foto:



Heeft iemand een richting waar ik moet gaan zoeken?

Nog een gerelateerde vraag: bij dit model is de killswitch toch gewoon geïntegreerd in de startknop (zie foto)? Of zie ik nog iets over het hoofd?



Alvast bedankt voor reacties, mocht ik toch een eigen topic moeten openen let me know.

vr gr Paul
 
Laatst bewerkt:
Paul,

Ik zou toch de accu even checken,en anders de stroomkabel terug volgen en alle stekkers even nalopen,reinigen en ook het contactslot en de killswitch (wat je juist hebt overigens,is twee ineen) even nalopen en schoonmaken.

Succes,Auke.
 
Ha Auke, thanks voor je reactie.

Vanmiddag heb ik er een iets zwaardere zekering in gezet. Hierdoor brandde hij niet meer door, maar kom ik wel zien dat als ik de startknop in de middelste positie zette het Neutral lampje zwakker werd. Er bleek een sluiting in de startknop te zitten. Toen ik die er uit had draaide de startmotor wel weer rond, maar was de accu te zwak geworden. |( |(

Dus net een ladertje gekocht en hij is nu aan het laden. Kijken of hij morgen aan wil slaan.

Ook leuk als je voor het eerst een motor hebt: Echt alle boutjes en schroeven in de wijde omtrek van je buddyseat er uit schroeven om hem er af te krijgen, om er vervolgens achter te komen dat het een kliksysteem is _O-

Wordt vervolgd!
 
Ik doe mijn GPZ 400 weg, ik wil een 750 gaan kopen.
Bouwjaar 1993, alles werkt. 68000 km of zo. Banden ok. Alleen laadlampje op dashboard blijft knipperen omdat die stomme sonde in de accu (ondanks dat er genoeg water inzit) blijft doorgeven dat er geen water inzit ...

Ik dacht aan vaste prijs 500 euro. Boekje erbij. Foto s volgen
 
Droid1

als je de GPz 750 gaat kopen, er is een klassieke racers ('70 en '80) meeting 7 juni bij Motoport uithoorn.

Iedereen is welkom. Ik ga met m'n GPz-tje langs. Het zou mooi zijn als we zondag nou eens een rij GPz's (305, 400, 550, 750 of 1100) daar op een rij hebben staan.
 
MIjn gpz550 is ook te koop
In de retro kleuren zwart rood oranje
Starten en rijden maar

Nieuwe accu, ketting en handvatverwarming

Ik dacht aan 750 euro
 
MIjn gpz550 is ook te koop
In de retro kleuren zwart rood oranje
Starten en rijden maar

Nieuwe accu, ketting en handvatverwarming

Ik dacht aan 750 euro

Ik niet!

Maar dat komt omdat ik al genoeg zooi in huis heb. ;)

Kawa's 550 zijn topfietsen, soms nog spijt dat ik de mijne (550LTD) heb verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Je mag altijd een bod doen!

Hij is echt netjes.

Fotos staan in mijn verkoop topic

Het is inderdaad een top fiets, maar ik wil toch weer terug naar een twin
 
Terug
Bovenaan Onderaan