Kawasaki GPZ 600 R voor en achter wiellen vervangen

Smook

MF'er
1 apr 2008
67
0
Kan je zelf de voor en achter wiellen vervangen van de Kawasaki GPZ 600 R
wie weet dat misschien of wat kom je tegen ?
ik hoor het wel
Groetjes
Smook
 
Kan je zelf de voor en achter wiellen vervangen van de Kawasaki GPZ 600 R
wie weet dat misschien of wat kom je tegen ?
ik hoor het wel
Groetjes
Smook

Vervangen? je hebt nieuwe wielen en die wil je plaatsen?

het is heel makkelijk...

Voor:
-motor op midden bok,
- iets onder de buik van de kuip (het liefst iets dat IETS hoger is dan de ruimte tussen de grond en de kuip, zodat je wiel netjes in de lucht zweeft)
- 2 dikke bouten van je remklauw (aan 1 kant, ik zou kiezen voor links) los maken
- KM teller aandrijving kabel los maken
- de klauw iets naar achteren wiebelen en zorgen dat als je wiel straks los komt de klauw niet aan de remleiding gaat hangen.
- nu rechts voor het kleine imbus boutje los draaien (althans bij mijn GPZ zit dat zo, ik weet dat er ook een andere mogelijkheid is...)
- na een paar slagen los gedraaid te hebben met een dikke imbus de as vanaf de rechterkant los draaien
- as uit nemen
- busjes tussen veerpoten en wiel eruit wiebelen
- wiel voorzichtig naar voren halen let op de klauw die los hangt, deze moet je voorzichtig van de schijf nemen en opzij hangen
- wiel er uit.

Terug plaatsen:

- klauw opzij
-wiel terug wiebelen in de nog vast zittende klauw
- busjes er tussen (1 busje en 1 km teller aandrijf ding)
-LET OP DE positie van de nokjes op de KM teller aandrijf unit die moeten OM het nokje op je veerpoot vallen
- als alles weer redelijk zit (busjes, klauw etc)
as in het gat van de veerpoot steken en voorzichtig door het geheel heen werken
- bij aankomst van de as bij de andere veerpoot kan je in het ga kijken waar hij in moet vallen om je wiel zo een beetje te richten
- as door duwen en aandraaien (let weer op het KM teller ding!)
- klauw monteren
- kabel km teller monteren

ALS ALLES VAST ZIT EEN PAAR KEER GOED REMMEN met de voorrem om de blokjes weer op hun plaats te krijgen!

de grootste problemen zal je hebben met het in en uit wringen van het wiel, als mede het in steken van de as gok ik.

Achter:
- motor op midden bok.
- borg pennetje uit de kroonmoer rechts achter
- kroon moer los draaien
- as uit drukken / trekken (naar links toe)
- kettingspanners uitnemen
- wiel naar voren duwen
- ketting van tandwiel wippen (en een beetje opzij over de achterbrug leggen, dat helpt later :))
- remklauw ankerplaat om hoog weg klappen (eventueel vast zetten, hij komt op de meest onmogelijke momenten naar beneden zeilen....)
- busjes uit nemen
- wiel schuin naar achteren uit nemen (langs het spatbord)

Terug:
- wielen schuin naar binnen frotten
- ketting over tandwiel leggen (door het van de achterbrug op te pakken etc.)
- busjes allemaal terug plaatsen (incl. ankerplaat)
- ketting spanners terug plaatsen (NIET VERGETEN!)
- as in brengen
- moer een beetje aandraaien,
- ketting spannen
- wiel richten (HET IS HEEL BELANGRIJK DAT HET WIEL GOED RECHT STAAT!!)
- moet aandraaien
- borgpennetje plaatsen
- rem op druk brengen

klaar......
 
Heel erg bedankt Tmoons,
Nu kan ik het zelf denk ik wel doen
dus hier heb je nu wat aan via dit forum
nogmaals heel erg bedankt
Groetjes
Smook
 
Terug
Bovenaan Onderaan