kawasaki gpz 750

muffy

Die hard MF'er
21 feb 2010
303
1
zwolle
hoi ik ben henk en heb sinds 3 dagen een oude kawasaki gpz 750 gekocht bj 1984 met de bedoeling deze op te knappen en af en toe lekker op te rijden.
gisteren boel dingen afgehaald wat gemaakt moet worden dus volgende week mee na het werk
nu heb ik nog enkele vragen verder domme vragen ? benzine kraan hoe moet die eigelijkstaan ?
en hoe start je hem het makkelijkst krijg hem niet meer aan moet koppeling intrekken dan start ie wel maar als ik koppeling los laat slaat ie af benzine tank is wel bijna leeg want lampjes knipperen dus die vul ik van de week eerst
 
Waarschijnelijkmis dit een beveiliging op de kawa,en moet je de koppeling inhouden tijdens het starten,om te voorkomen dat hij in de versnelling staat tijdens het starten.Meestal staat bij de benzinekraan wel letters in de voorm van OFF,of RESEREVE,of ON.Bij het starten staat hij natuurlijk op ON.

succes,en plaats maar eens een foto van je GPZ
 
op de benzinekraan staat na achteren fuel en na vooren ook fuel en recht na beneden niks
jiffy uit en in gehad schakelaar gesmeerd
foto,s zal ik zsm plaatsen hoe hij nu is
 
Tipje: schaf een werkplaatshandboek aan een beetje GOOGLEen naar een gratis veel al Engelse PDF download-versie:Y
Naar voor: open
Naar achteren: pri
Naar beneden: off
 
Laatst bewerkt:
full
 
zo hier al wat foto,s van mijn kawa hoe die nu is heb kap op balhoofd met richting lampjes enzo vandaag vervangen, waren door hitte van brand waar motor naast heeft gestaan beetje versmolten zelfde voor knipperlichten en achterkantje en achterlicht deze wil ik nog vervangen, motor 3x gewassen lijkt er nu een beetje op. tank wel beschadigd dus spuiten of een andere
 
zo vandaag maar eens motor onder zeil weggehaald eerst benzinekraan goed schoon gemaakt staat inderdaad wel dpi res en on op
verder bedrading naar achteren vernieuwd schakelaar jiffy uit elkaar gehaald en schoon gemaakt doet het ook weer goed accu goed geplaatst en toen proberen te starten ennnnn liep in 1 keer alleen lampje van de accu blijft knipperen
zaterdag as naar hardenberg motormarkt kijken voor achterkantje achterlicht en eventueel andere mooiere tank
 
Hallo Muffy,

Leuke motor. Ik vind vooral het puntkuipie wel gaaf staan.
Ik heb zelf ook een verzameling GPz 750'rs staan.
Als je nog onderdelen zoek: heb nog wel wat onderdelen liggen.

Greetz, Q
 
ja Q ik zoek nog polyesterachterkantje liefst kleur rood dus laat maar horen
 
claxon die doet het niet maar op alle 4 draden naar de claxon toe staat stroom lijkt me niet goed kom er ook met wp boek niet uit wie wel ?
 
Hallo GPZ-rijders!

Ik ben Cees en ben sinds een week nu ook een trotse eigenaar van een GPZ 750.
Had een aantal mankementjes, maar een nieuwe accu was de oplossing.

igww9k.jpg


De tank heeft een klein gaatje bij de beugel boven de accu, heeft iemand toevallig een tank liggen? *D
De grote kuip die er op de foto nog op zit heb ik eraf gehaald, moet een beetje opgeknapt worden. De uitlaat heeft er te dichtbij gezeten... B| Ik wil eigenlijk meer van de motor zien, dus heeft iemand toevallig een kleiner kuipje liggen? Alleen een belly-pan toevallig?

Groeten!
 
Laatst bewerkt:
ben er ook nog wel poosje mee bezig alle bedrading ondertussen vernieuwd nieuwe knipperlichten moet nog anderachterlichten op en blok moet nog gespoten worden en nog diverse andere delen zwart
 
Beste forumschrijvers,

Ik heb een eigenbouw chopper met een Kawa gpz 750 motor erin. Alles doet het. Maar ik heb een probleem mijn koppelingskabel komt niet terug als ik deze indruk. Mijn vraag is dat ook zir erbij jullie bij het motorblok een veer bij de kabel om hem terug te laten komen? Een foto zou super zijn dan weet ik hoe het erbij jullie uitziet. Alvast bedankt
 
Beste forumschrijvers,

Ik heb een eigenbouw chopper met een Kawa gpz 750 motor erin. Alles doet het. Maar ik heb een probleem mijn koppelingskabel komt niet terug als ik deze indruk. Mijn vraag is dat ook zir erbij jullie bij het motorblok een veer bij de kabel om hem terug te laten komen? Een foto zou super zijn dan weet ik hoe het erbij jullie uitziet. Alvast bedankt
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat er achter de koppelingsdeksel ergens een veer zit.
Hier even een foto uit de oude doos. Maar hier kan je helaas niet veel aan zien.
full

Misschien staat er nog wat in een werkplaatshandboek.

Greetz, Q
 
Terug
Bovenaan Onderaan