Kawasaki GPZ 900 R of Kawasaki GPZ 600 R beiden 1985

Skimanski

Rookie
19 nov 2017
5
0
Kan iemand mijn helpen kiezen? Vindt ze allebei heel mooi. Weet niets van nog te leveren onderdelen en dergelijke. Iedere reactie is welkom.
 
Ik heb lang geleden een GPZ900r gehad (en mss nog wel 30 andere motoren). De GPZ was één van de fijnste fietsen die ik gereden heb. Heerlijk soepel en sterk.

Heb wel een keer de distributieketting vervangen, daar werd het blok mooi stil van.
 
Laatst bewerkt:
Het is de GPZ600r geworden. 1987. Fantastisch in de lak en geheel origineel. Zo compleet dat hij twee originele zadels erbij heeft. Single en duoseat. Nu even geduld en dan in maart de weg op. Kan niet wachten. Bedankt voor de reacties.
 
Och ja, soms moet je demonstreren hoe eigenwijs je ben, in mijn geval meestal doordat ik dingen aan de motor doe waarvan anderen zeggen dat da zo niet moet. Meestal heeft men dan gelijk. :+ Iets met ondervinding..............
Maar ik hoop voor je dat de GPZ600R goed zal bevallen en natuurlijk willen we hier plaatjes zien.
 
full

Dit is hem geworden.
 
Zou het niet weten. Sta tot maart nog bij motorestyle in Apeldoorn. Daar is de foto genomen. Hij is inderdaad super netjes voor de dertig jaar dat hij oud is. Eind maart de weg op. Kan niet wachten.
 
ik heb een 900r, rij dagelijks met allerlei motoren maar mijn eigen 900r is toch altijd wat speciaals :)

maargoed, die 600 zal ook wel prima zijn, veel plezier ermee!
 
Heb zelf een Gpz1000rx uit 1986, was toen mijn eerste motor maar heb m nog steeds, fuck fuck fuckerdefuck ik wordt/ben oud.....

oja ondertussen is de motor meegegroeid met zn baasje (nja in omvang dan....) naar een respectabele 1398cc ...... 1000 cc werdt toch wat weinig, maar het is nog het originele blok nja origineel maar wel 181K achter de kiezen.
 
Ik rij zelf ook met een gpz900, ben nu bezig met een gpx750 bouwpakket.
Beide motoren met wat modernere wielen, 17" en wat breder.
Zou bij de gpz600 ook wel kunen denk ik O-)

Zo te zien zitten de originele uitlaten er onder, let op het doorroesten van het balans pijpje onder het blok.

Op eBay UK staan vaak rvs bochtensets te koop.
Niet dat je wil sleutelen waarschijnlijk maarzie het als tip.

Krijg je er nog een afleverbeurt bij?
Zijn de bandjes niet verouderd?

Was het maar alvast maart :P , dat geldt ook voor mij :Y
 
Als de banden ook nog OEM zijn zou ik die ff vervangen... :-)

en ja "dertigers" kunnen er nog goed bij staan.
 
Heb zelf een Gpz1000rx uit 1986, was toen mijn eerste motor maar heb m nog steeds, fuck fuck fuckerdefuck ik wordt/ben oud.....

oja ondertussen is de motor meegegroeid met zn baasje (nja in omvang dan....) naar een respectabele 1398cc ...... 1000 cc werdt toch wat weinig, maar het is nog het originele blok nja origineel maar wel 181K achter de kiezen.

Plaatje,? O-) mag ook via pb om topic niet al te vervuilen
 
Bedankt voor het aanbod Voldoor maar ik heb al een vraagbaak. Mbt de banden. Deze Kawasaki krijgt alle aandacht en liefde die hij verdient. Zal tip top onderhouden worden. Blijft minimaal de komende tien jaar in mijn bezit.
 
Heb wel eens op een 600 gereden, ik vond het een eng ding met die 16 inch wieltjes, dat was een verkeerde weg die ze toen ingingen. Maar tegelijkertijd ook eens op een kawasaki gpz 500 gereden met ook 16 inch en dat voelde allemaal wat stabieler aan. maar ja is ook een kwestie van smaak natuurlijk. Veel plezier in ieder geval met de nieuwe fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan