Kawasaki GPZ400

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.556
2.130
Nederland
Ik ben van plan om een 2e fiets erbij te kopen, eentje waar ik niet zoveel om hoef te geven en welke dus niet zo mooi hoeft te zijn (maar wel betrouwbaar :P )

Nu viel mijn oog o.a. op een GPZ400. Omdat ze een jaren 80 uiterlijk hebben, zijn ze wat minder in trek en dus voor weinig geld al te krijgen.

Kan iemand me hier wat over vertellen qua betrouwbaarheid, onderhoud, of de onderdelen goed te leveren zijn en een topsnelheid zou ook leuk zijn (al zal ik 'm meer voor 120-140km/u gebruiken)

Enige ervaring die ik op een 400cc heb is een Honda CB-1, op de snelweg vrij hoogtoerig maar daar is het een viercilinder voor.

Op internet is ontzettend weinig te vinden over deze motor en ik weet niet eens tot wanneer ze gebouwd zijn (al weet ik wel dat Kawasaki over het algemeen bepaalde modellen vrij lang door laat gaan in tegenstelling tot andere merken. Zie bijv. de GPX600R die tot 2000 ofzo gebouwd is, terwijl dat model allang niet meer 'hot' was).

Hier een plaatje van het slachtoffer (om niet te verwarren met een GPZ400R) ;

429104


Mooi issie niet, maar des te liever kan ik 'm overal neer zetten zonder zorgen :o
 
Leuk motortje voor erbij. Ziet er netjes uit. Ik weet zogauw niet wat de zwakke punten zijn van deze specifieke motor. Wat betaal je nou nog voor zo'n motor, als ik vragen mag?
 
Nou het gaat niet specifiek om deze motor op de foto (zo even eentje van het net geplukt) , maar de gemiddelde prijs ligt rondom de 900 euro, met wat uitschieters naar beneden en omhoog.

M'n vriendin vind 'm bloedlelijk, maar de plannen waren om eerst een CBR125 erbij te nemen, maar mn broer ruilde 'm in op een Fazer 600 (omdat ie er een stuk meer voor kon terugvangen dan ik 'm wilde geven) en de dealer vraagt er mij teveel voor (jammer voor hem, over een jaar staat ie er toch nog). Dus dan maar een ander fietsje.. andere gegadigde is een CBX250, maar volgens mij zijn de onderdelen daar slecht voor te krijgen en ik heb al een 1-pitter, beetje variatie mag best.
 
Zo eentje heb ik er ook. :Y :Y :Y :Y

Heb hem van de zomer gekocht als overbruggingsfiets, omdat ik toen mijn FJR1300 al moest inleveren bij inruil op een nieuwe Beemer en dat duurde nog ruim 2mnd.

Is (vind ik) een leuke motor, maar voor een beetje power moet je wel hoog in zijn toeren rijden (>5000) haalt overigens met gemak 120km/uur.

Ben zelf een beetje aan het twijfelen wat ik zal doen :?
Houden voor de winter (zit zelfs handvatverwarming op) of verkopen.

Groet Robbert.

FF een plaatje van die van mij ;)
full
 
Die ziet er nog fris uit ! Wat zit er eigenlijk op de tank, een soort LCD display ofzo voor het brandstofniveau ?
En ik zag ook een lading aan lampjes naast het contactslot (stuk of 8?)

Ik las op Bikez.com dat ie zo'n 175km/u moet lopen... hard zat.
En hoog in toeren is me inderdaad bekend met 400cc.. al moet 600cc ook nog redelijk in toeren rijden bij 120km/u vind ik (zit je ong. op 6500 toeren ofzo)

Voor de winter wel een aardig pekelfietsje. Wel vaag trouwens, zo'n voltmeter in de toerenteller ;)
 
Op de tank zit de benzine-meter, deze geeft dmv. digitale blokjes de brandstof-hoeveelheid aan. Er zijn ook versies welke geen benzine meter hebben en dan is het een opbergvakje.
Tja en die toerenteller in combi met een voltmeter had ik ook nog nooit gezien, maar hij werkt goed :Y

En hij ziet er zekers nog goed uit, anders had ik hem toen niet gekocht zo'n eind weg (voor mij dan ruim 160km).
Mijn eerste rit naar huis kreeg ie dus gelijk de vuurdoop _O- _O-

En dat ging prima :Y .
Heb er ook nog een werkplaatsboek bij dus, mocht je er een kopen, kan ik je die wel eens lenen, zodat je die kan kopieren.

Groet Robbert
 
Grappig, die digitale blokjes. Snap alleen niet wat je met een opbergvakje moet ;)

Hoeveel heeft die van jou eigenlijk gelopen ?
WPHB is waarschijnlijk ook nog wel te downloaden, kopieren ben je een eeuw zoet mee, maar bedankt voor het aanbod !

In elk geval staan er her en der in het land een aantal te koop, echter ook ver weg (woon zelf in het midden van het land)
Ik hoop alleen wel dat je tijdens het rijden over het ruitje kan kijken ipv er doorheen ;) Er zit nogal een grote kuipruit op.
 
48000 km heeft die gelopen :Y


Welke ruit bedoel je O-)

Om eroverheen te kijken moet je minimaal 1.50m zijn _O- _O-

Kuip plus ruit zijn dus niet echt groot :N :N
Heb die van mij uit Limbboland gehaald en woon zelf in de omgeving van Rotterdam

Groet Robbert
 
Dacht dat de ruit erg groot was. Valt wel mee dus. Limboland... eindje rijden ja !

Heb tot nu toe nix van 2 GPZ400 eigenaren gehoord... dus schiet niet echt op.
 
Wat vraag je? :P
Lijkt me beter, ik weet niet wat je ervoor hebt betaald. Je ziet ze voor 650 euro particulier (en 2 autodealers hebben er nog wat staan) tot 1500 euro ofzo en bij dealers die niet helemaal helder zijn voor 2000 euro.
 
Tja dat is een goeie (weet nml. nog niet zeker of ik hem wel echt weg doe O-) )

Weet wel wat ik er zelf voor betaald heb, 3mnd geleden :Y :Y


Nee dat was bij lange na geen 2000 euro, zelfs iets minder als de helft 8-)



Groet Robbert
 
Rijd ze er op dan? ;)
Ik moet eerst maar eens op een GPZ400 rijden. Misschien valt ie wel tegen (of rijd ie juist lekker :+ )

Maar zit dus ook nog een beetje naar 250cc'ers te kijken.
Wil gewoon een motortje voor in de winter en voor de kortere stukjes.
Moet alleen niet zo zijn dat ik een motor volledig laat wegrotten ;)
Gebeurde wel toen ik een GSX600F en een XT350 tegelijkertijd had. De GSX bleef staan, XT vond ik veel leuker en toen gingen ze er beide uit om een dikkere 1-pitter te kopen, die ik nu alweer een dikke 3 jaar heb.
 
Nee zelf rijden doet ze niet en achterop wil ze ook niet *O* *O* *O*
Maar de financieen worden wel samen beheerd :Y


Maar doe rustig aan, want twijfel momenteel ook nog te veel om hem zomaar ff te verkopen :Y :Y

Weet nu wat ik heb en niet wat ik er eventueel voor in de plaats krijg.
 
Die van mij wil nog wel achterop, rijd zelf niet.
Maar op een GPZ400 wil ze niet achterop, vind ze een lelijk ding. Tja, mooi is hij inderdaad niet meer, wel in de jaren 80 denk ik, maar ik kijk naar het blokje en prestaties, niet zo zeer naar uiterlijk.

Maar zit ook beetje te denken aan een NX250 ofzo, voornamelijk voor de korte stukjes (dat blokje is sneller warm dan mijn DR650) en goedkoop onderhoud, bij een 4 cil. heb je veel om te doen, meer kleppen stellen, carbs synchroniseren etc.

Aan de andere kant heb ik al een 1-pitter en is het juist leuk om dan een 4 cilinder te hebben. Denk er maar rustig over na, ik weet het ook nog niet helemaal zeker of ik een 2e echt erbij wil (iets houd me nog tegen, maar weet niet wat :P ) en ik moet dus echt op een GPZ400 rijden voor een oordeel.
 
Net even wezen kijken naar een GPZ400, niet gereden.. voorbandje was helemaal op. Zat een scheurtje in de kuip bij linkerknipperlicht, ding zat onder het stof, maar liep verder wel netjes. Ook koppelingshendel stukje afgebroken....

Kon 'm denk ik wel voor 500 euro meenemen, maar geen zin om nog te moeten sleutelen aan een motor. Bovendien erg zware koppeling.. daar heb ik echt een hekel aan.


Dat display op de tank is wel erg gaaf !!! Waarschuwingsledje knippert op dashboard, kijk je op dat scherm, zie je dat de tank bijna leeg is. Geweldig ! :)
 
Nope, zoals ik al zei, 'niet gereden' ;)
Voorbandje was echt op en hij wilde eerst over geld praten voor ik mocht rijden, had ie eerder moeten zeggen ,dan was ik niet eens gekomen. Mooi vond ik mee vallen, de stickers waren er ook vanaf, dus duidt op mogelijke schade (en was dus ook een keer naar links gevallen, gezien de scheur in de kuip waar het knipperlicht zit). Zit teveel werk in, maargoed daar zou die 500 euro dan wel naar zijn als ie 'm echt kwijt wil.
Ding had ook al paar maanden stil gestaan. Neuh ik kom vanzelf wel een keer wat leuks tegen, ik ga me niet haasten, heb ook nog een auto om de winter mee door te komen en die ik nu al niet zoveel gebruik... motor is veel leuker (al is auto comfortabeler :P ) .
 
Topic mag dicht, heb een GS500e gekocht.
Robbert, bedankt voor al je info over deze GPZ!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan