Kawasaki GPZ500, die dingen blijven maar rijden...

Electrric94

Die hard MF'er
4 feb 2015
420
217
24
Hoogezand
Een goeie gpz start met minder dan 1 slag van de startmotor. Daarentegen denk ik wel dat je je startmotor gefrituurd hebt. Ik meende dat ik hier nog wel eentje heb liggen.

Volgende keer moet, als ie niet gelijk start, niet meer dan 5 seconden doorstarten.

Verder heb je ook nog een reserve op je tank zitten. Dat werkt best goed hoor :9

Electrric94

Die hard MF'er
4 feb 2015
420
217
24
Hoogezand
Eventueel kun je hem nu nog even proberen te starten door hem aan te lopen. Dan schakel je hem in de 3 en dan zet je het op een rennen. Niet vergeten de motor op contact te zetten en van de kill switch af ;)

Alex400

Rookie
12 aug 2019
9
1
probleem is verholpen, het was de accu die geen capaciteit had. Ik moest de accu bijvullen met demi water. Nu heb ik wel een start motor en ook nog een start relais over :) Dus mocht er interesse zijn.

Klein vraagje. Hoeveel mm zijn de uitlaten waar de dempers op zitten? Is toch 33mm? En hebben sommige van jullie ook (universele) slip-on uitlaten er op?
Lijkt mij wel vet. Vooral het geluid zal dr op vooruit gaan. En volgens mij wegen de originele dempers ook wel wat.

DirkJan73

MF veteraan
28 aug 2008
2.435
2
Ik vraag me af, kan de kawa wel goed overweg met die E10 brandstof? Nu moet ik zeggen dat ik vooral de Duitse vpower100 tank en wanneer ik nar de euro95 ga merk ik verschil (normaliter zou ik zeggen het zit tussen de oren maar nee, echt merkbaar qua vibraties en dat ie gewoon wat lekkerder draaiend)

Gerrit PZ

MF'er
11 mrt 2008
43
0
Na lang twijfelen en vele goede voornemens heb ik besloten om mijn Kawasaki GPZ 500S te verkopen. Ik vraag EUR 250 (af te halen in Rotterdam voor:
  • Motor is van 1991
  • C. 40.000 km gereden
  • Afgelopen jaren weinig onderhoud en rijkilometers gekregen, de motor behoeft wat liefde en aandacht (knipperlichten werken niet + pakking van uitlaat ontbreekt)
  • Uitlaat is niet verroest
  • Motor start direct, accu is dit jaar vervangen
  • Motor heeft afgelopen 8 jaar binnengestaan

20191007_074507[1834844].jpg

Eerf

MF veteraan
19 sep 2006
2.604
54
Amersfoort
Dat is wel heel goedkoop zeg...

Ik vraag me af, kan de kawa wel goed overweg met die E10 brandstof? Nu moet ik zeggen dat ik vooral de Duitse vpower100 tank en wanneer ik nar de euro95 ga merk ik verschil (normaliter zou ik zeggen het zit tussen de oren maar nee, echt merkbaar qua vibraties en dat ie gewoon wat lekkerder draaiend)
Dat heeft niet per sé iets met E10 te maken maar met octaangehalte, dat kun je idd wel merken. Of een GPZ goed tegen E10 kan dat durf ik niet te zeggen.