Kawasaki GPZ500, die dingen blijven maar rijden...

Ik heb hier t schuifmaatje gepakt ,goed 4 mm :Y
dus t valt mee Saabert,succes met je examen
Met een schuifmaat kun je niet de dikte van een remschijf meten.
Alleen de buitenste rand die niet wordt gebruikt, en dus nog de originele dikte heeft.
 
Deze schijven zijn nog helemaal vlak geen randje aan te voelen :N
dus gaat prima met mijn schuifmaat :W

Btw ik heb ook net 2 dagen mijn rbw en doe ook nix zelf aan mij motor
dus sorry voor de overlast :X :Z
 
Laatst bewerkt door een moderator:
voor het zekere zet ik er wel nieuwe schijven en blokken onder. maar eerst eens kijken of ik de boel 'goed remmend' kan krijgen met de oude meuk. het remvermogen van een GPZ heet overigens niet denderend te zijn...gelukkig heb ik 2 schijven voor, zodat het nog ergens op lijkt als ik rem. morgenmiddag de oude remvloeistof er maar eens uit laten lopen en vervangen.
 
gisteravond geregeld via MP: stalen Goodridge remleidingen voor de Kawa-voorremmen voor €40,-. hier om de hoek, in Amersfoort. remschijven zitten op 4 mm, blokken zouden nog even kunnen. eerst maar eens de remleidingen vervangen en DOT4-sap er in. mocht het dan na ontluchten nog niet remmen, dan verdenk ik de cylinders in de remklauwen. want: de Kawa heeft nu inmiddels 5 jaar stil gestaan. kans van dat er een stof/roest-rand bij de zuigers zit. (en ik weet het: ook de bandjes mogen vervangen worden) achterrem is een trommel, overigens.
 
niemand zo wispelturig als ik _O-

het niet op zijn minst proberen en stoppen zou stranden in het zicht van de haven zijn.

16-9 's middags om 13:00 mag ik mijn kunsten op een Yamaha XJ6 vertonen.

als dat dus goed gaat, mag ik mijn rijbewijs uitbreiden naar A-B-D-D1-Code95


En en ????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch wel een grappig ding zo n GPZ 500, staat door omstandigheden 2 jaar stil
Ik denk s proberen , 2 x starten ........................ jaja lopen *O* *O* ,
binnenkort misschien te koop;
[afbeelding]

Yoshimura 2 in 1 in nieuwstaat voor de gpz, of ruilen tegen het org. systeem met de chromen dempers
als iemand interesse heeft laat maar horen via pb

grt Jan

En.... is de motor al te koop?
Ben opzoek naar mijn eerste motor en denk dat ik voor een gpz wil gaan.
 
hebbes! nu de volgende uitdaging: voorvork vervangen, remleiding vullen en ontluchten, accu erin en nog wat ander klein grut en dan kijken hoe het rijdt


Ah das mooi man ,gefeliciteerd :Y *O* *O*


En.... is de motor al te koop?
Ben opzoek naar mijn eerste motor en denk dat ik voor een gpz wil gaan.


We zitten er wel over te denken, maar ze twijfelt er nog over
heb je er haast mee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We zitten er wel over te denken, maar ze twijfelt er nog over
heb je er haast mee?

Mwah, haast is een groot woord maar zodra ik de geschikte vind voor de goede prijs ben ik wel van plan om te kopen.

Misschien kun je me wel even een pbtje sturen met wat basale info over de motor en de prijs die je er voor zou willen hebben als je eventueel de motor zou verkopen. Als die prijs te hoog is of de specs van de motor zijn niet wat ik zoek dan hoeft je vriendin niet te beslissen of ze ubrhaupt wil verkopen.
 
Mwah, haast is een groot woord maar zodra ik de geschikte vind voor de goede prijs ben ik wel van plan om te kopen.

Misschien kun je me wel even een pbtje sturen met wat basale info over de motor en de prijs die je er voor zou willen hebben als je eventueel de motor zou verkopen. Als die prijs te hoog is of de specs van de motor zijn niet wat ik zoek dan hoeft je vriendin niet te beslissen of ze ubrhaupt wil verkopen.


pb
 
hoi allemaal. Na veel omzwervingen van vanallerlei motoren nu een gpz500s uit 1991 in mijn bezit.

De motor heeft tijdje stil gestaan, en liep op de oude benzine ook erg rot. Met de nieuwe benzine en een honderd kilometer verder stukken beter gelukkig. Fijne motor dus!

Het enigste is dat de motor loopt op de accu alleen. Getest:spanning accu opgeladen met gelijkrichter 12,6 volt. Na starten motor 12,5 volt. Spanningsregelaar vervangen, nog steeds niks. Dynamo doorgemeten, bij 3000rpm 24 volt ( ja wissel) op alle 3 de aansluitingen. Lampen aan 12,2 volt. Spanning komt ook aan bij gelijkrichter. Accu losgehaald tijdens het lopen, motor valt uit. Zou het dan toch de accu zijn?

zucht...vd week andere accu es uittesten.
grtzz uit Tilburg!
 
Laatst bewerkt:
lol....I know, maar als de motor draait zou de dynamo toch de spanning moeten leveren vd ontsteking d8 ik. Correct me if I'm wrong!. Ik probeer gewoon alle mogelijke dingen uit, misschien af en toe raar mja.

Grtzz
 
meet anders de laadspanning eens met een spannings-/multimeter. 13+ volt is okee, want dan laadt de accu bij.

vraag van mijn kant: wat voor banden zetten jullie er onder? ik heb de (niet-geadviseerde) Dunlops eronder, 110/90 voor en 120/90 achter. nadeel van deze banden (en daarom niet geadviseerd) is de centrale groef in het profiel, waar het regenwater niet uit kan bij/na regen. mijn banden zitten er nu zeker 5 jaar onder: staat nu inmiddels 5 jaar stil, als in: niet mee gereden.

wat is wijsheid: banden vervangen of uitkijken naar een andere motor? er moet namelijk ook een andere voorvork in en bij koude motor hoor je de distri-ketting, en de achterrem is dubieus. voorrem heeft net nieuwe leidingen en olie, en is ontlucht.
 
Laatst bewerkt:
Hoi en Thnx vd reacties! Opladen met een acculader geeft 14,5 volt, dus ok...Ik laat er as dinsdag ff naar kijken door iemand die er wat meer kaas van heeft gegeten.

Saabert: In ieder geval nieuwe, want de oude zijn na 5 jaar stilstaan niet echt meer lekker op mee te rijden. Distri-kettingen rammelen volgens mij altijd als ze koud zijn bij deze kawa's( mn oude LTD deed exact hetzelfde) Als ze maar stil(ler) zijn als het blokje warm is. Voorvork is 2e hands nog wel ergens aan te komen voor niet te veel denk ik.

greetzzz en thnx!
 
voorvork inclusief bruggen is al onderweg voor niet te veel. dat moet niet al te ingewikkeld zijn om te vervangen, ik heb alleen 1 vastzittend boutje op de rechter remklauw/veerpoot.

nadeel bij een GPZ500: de magneten van de dynamo. dat is namelijk niet uit 1 stuk. ze zitten gelijmd/gekit in het dynamohuis en kunnen losraken met nare gevolgen van dien (einde blokje). iemand (nog) enig idee waar die modificatie (=magneet uit 1 stuk) te krijgen is?
 
Hoi allemaal,

Inmiddels nieuwe accu erin gezet, maar helaas nog niks. Dan last but not least, de dynamo doorgemeten met de weerstandsmeter( dus de gele draadjes doorgemeten naar de massa) Zo goed als complete kortsluiting, dus 1 a 2 ohm bij alle draadjes vanaf de dynamo. Nu ff zoeken naar een andere dynamo...Iemand
toevallig? edit. Zelfde vraag als van hierboven..lol

grtzz

edit2, Inmiddels andere dynamo erin en gaan!Oude was een stuk uit gebroken lang geleden, dus zal wel het lossemagnetenvanvliegwielsyndroom hebben gehad. Ook zat er al een nieuw vliegwiel in, dus zonder de losse magneten. :P Tijdens het proefdraaien kwam ik er achter dat 1 cylinder niet warm werd bij de uitlaat tijdens het stationair draaien. Carbs ff eraf gehaald, en wat er toen tevoorschijn kwam! ;( 1cm losse prut onderin de vlotterbakjes. efin, schoongemaakt,Sproeiers doorgeblazen en er dan ook achter komen dat de gaskabel op knappen staat. Deze dus ook vervangen( heb nu cruise control :+ ) Motortje loopt nu stukken beter en knalt/pruttelt ook wat minder.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan