Kawasaki GPZ500, die dingen blijven maar rijden...

Ook maar even hier neuzen, als het even meezit vanaf volgende week dit beestje in bezit:

20141018_114219.jpg


1993 model dus nog met de trommelrem achter maar na de proefrit redelijk verkocht. Reed best goed, schakelde soepel en trok best lekker door voor een 500cc.

Las nog iets over de dynamo, zwak punt van dit model?

Zodra ik hem heb post ik uiteraard meer :)
 
Traag ? Moet je de overige versnellingen ook eens proberen. :+

Ik rij wel eens op de GPZ van Debsie en voor een 500 twee cilinder vind ik hem best vlot hoor.


Of gewoon eens lekker doortrekken hoger in de toeren.
Traag vond ik hem verre van!
 
Vind t voor een 500 een vlot ding, t rooie gebied zit er niet voor nix op
doortrekken dat ding
 
Hallo kenners van de GPZ500S/EX500..

Ik heb een GPZ500S aangeschaft met een defecte motor..en een goed lopend motorblok op de kop getikt. Het kapotte blok heeft maar een pick-up sensor en het vervangende blok twee... ik neem aan dat als er maar een pick up sensor gebruikt word de andere geregeld word door de ecu..dan hoef ik nu bij het vervangende blok alleen de eerste pick-up sensor aan te sluiten. wit en zwart. de andere laat ik voor wat het is..blauw en zwart wit.

Goed of fout ?
 
Hallo gpz freaks.
ik ben op zoek naar verrotte uitlaat bochten.
Jullie zullen denken. Wat moet je daar nu mee. Maar ik ben bezig met een cross buggy met gpz blok. Heb eigenlijk alleen de eerste 10 cm nodig vanaf het blok. In ruil daarvoor heb ik wat sloop onderdelen van een gpz 500. Dus wie heeft er voor mij wat liggen. PB me aub. Thnx
 
Hallo kenners van de GPZ500S/EX500..

Ik heb een GPZ500S aangeschaft met een defecte motor..en een goed lopend motorblok op de kop getikt. Het kapotte blok heeft maar een pick-up sensor en het vervangende blok twee... ik neem aan dat als er maar een pick up sensor gebruikt word de andere geregeld word door de ecu..dan hoef ik nu bij het vervangende blok alleen de eerste pick-up sensor aan te sluiten. wit en zwart. de andere laat ik voor wat het is..blauw en zwart wit.

Goed of fout ?

Slim bekeken, tja, het makkelijkste is kijken of het werkt, haha! Of een cpu van een gpz500s erbij futselen. ;)

Heb Zelf ook een EX 500, en ik denk dat hij ontstekingstechnisch anders werkt als de nieuwer. maar weet het niet zeker.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wat onderdelen in de schuur liggen, iemand belang bij:

- Koplamp

- Achterlicht ( plus kentekenverlichting en achter knippers en wat er bij hoort)

- achteruitkijkspiegeltjes :P
 
Iemand ook de volgende ervaring gehad?

Ik heb mijn GPZ in mijn schuur gestald ivm de winterstop van de verzekering. Nu ben ik met de Honda bezig voor de €500 challenge en daarvoor moest ik even de motoren van plaats wisselen. Ik had de GPZ even buiten staan en laten lopen. Maar ik kon niet van 1 naar 2 schakelen, ik kwam niet verder dan Neutraal. Wat zou dat kunnen zijn? Iets mechanisch of te dikke olie (wat ik niet denk) ?
 
Laatst bewerkt:
Is dat niet de positive neutral finder van Kawasaki die ervoor zorgt dat je van zijn 1 makkelijk naar zijn neutraal kan?
 
kan zijn, ja. maar je moet als je stilstaat met draaiende motor toch van 1 naar 2 kunnen schakelen? of mis ik iets?
 
Hallo allemaal,

Een paar jaar geleden heb ik een paar weken een GPZ500 geleend voor een vakantie. Leuk ding, erg vlot voor wat het is en redelijke rij-eigenschappen.

Nou heb ik op het moment een Yamaha TT 600 R. Erg leuk en op de snelweg is er redelijk mee weg te komen. Toch wil ik de motor en mezelf wat ontlasten. Met de TTR is 90km/u nog net comfortabel, daarna wordt het vechten tegen de elementen :] Er is dus een goede goedkope pekelfiets nodig en daar lijkt me zo'n GPZtje erg goed voor.

Nou heb ik nog een paar vragen. De geleende GPZ had een dubbele voorrem. Ik had opzich geen klagen over de remkracht. Hoe zit dat met de enkele schijf? Is dat vergelijkbaar met de dubbele, of zwakker/sterker?
De voorvork hoorde overigens niet bij de motor, daar zat origineel een vork met enkele schijf in. Na een crash is deze vervangen voor een voorvork met dubbele schijf. Wat mij opviel was dat de GPZ die ik geleend had, remmen in de bochten niet leuk vindt. De motor richte zich dan meteen op. Is dit gebruikelijk of hangt dat samen met het ombouwen van de voorvork?

En dan natuurlijk de belangrijkste vraag: wie heeft er nog een leuke GPZ / EX 500 over?

Groeten, Peter.
 
Het nieuwe type GPZ heeft een betere warmteregeling. Dus is voor de winter eigenlijk wat beter.
(is eigenlijk sowieso op details beter)

Ik heb alleen op het nieuwere model gereden en daarvan vond ik dat de remmen al niet overdreven sterk waren.

T'is verder wel een fijne (zeer zuinige, ik haalde met gemak 1 op 25) metgezel weet ik uit ervaring. Maar niet echt geschikt voor jaarlijks 20.000+ km's. Daarvoor toch wat teveel onderhoudsgevoelig. :Y
 
hmm hoezo onderhouds gevoelig ? alles is super simpel en zat onderdelen voor een prijs van niks

gebruik hem als woonwerk hok idiaal en ook wel als toer fiets soms
 
De eerder geleende GPZ was om 'even' op en neer naar Boedapest in Hongarije te rijden. Ik kan er aardig op weg komen, ook voor langere tijd. Zeer zeker beter dan op mijn huidige motor *D

P7020062.JPG


Het nieuwere model trekt wel, maar valt buiten mijn budget. Op Speurders (Marktplaats valt al snel af want de prijzen liggen daar duidelijk hoger) staan vooral oude modelletjes voor leuke prijzen. Alleen mis ik altijd wat meer informatie over het onderhoud. Ik denk dat ik gewoon bij een paar exemplaren ga kijken en vanzelf wel merk of de verschillende voorvorken wat uit maken.

Wordt vervolgd!
 
ik heb een 2002 model met 16k ondertussen, ben 2de eigenaar gekocht met 10.5 k
ideaal om alles te weten vanaf stand 0 dat wel

misschien te koop over aan maandje :)

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker een mooie exemplaar! En ik kan zo al zien dat die zeker buiten mijn budget valt :P Ter indicatie, ik ga volgend weekend bij een GPZtje kijken die voor 350 te koop staat. Er zal vast wel wat werk aan zitten, maar dat mag voor zo'n bedrag wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan