Kawasaki GPZ500 / EX500 diverse onderdelen 1e en 2e generatie, weg voor weinig!

Rammelende Bak

Die hard MF'er
3 mei 2006
932
641
De Randstad
1e generatie = 1987 - 1993, met de 16" wielen en trommelrem achter
2e generatie = 1994 - 2009, met de 17" wielen en schijfrem achter


  • 1e generatie stuurhelften, set, KAARSRECHT (gaat als eerste krom bij een schuivertje), geschikt voor voorvorken tot diameter 36,5mm. Inclusief boutjes en afdekdopjes. €15
f36c851334442771.jpg

0b2b6e1334442691.jpg


  • 1e generatie schetsplaat met rempedaal, compleet zoals afgebeeld, voor trommelrembediening, Na je stuurhelften is dit het tweede wat kapot gaat bij een schuivertje (mits je op de rechter kant valt natuurlijk). €15
7d61751334442750.jpg

e5fceb1334442755.jpg

4eb19f1334442778.jpg


  • 1e generatie kilometertelleraandrijving voor 16" wiel. Gespoeld en opnieuw gesmeerd. €20
ac45761334442749.jpg
b3f4691334442716.jpg


  • 2e generatie voorremklauwen, set, rubbers OK, anti-trilplaatjes aanwezig, zuigers zitten los, inclusief één bruikbaar set remblokken. €30
0cc1981334442753.jpg

9ce7911334442680.jpg

  • 1e en 2e generatie voorremschijven, origineel set, komt van een GPZtje met maar 5.000km op de teller. Huidige dikte met micrometer 3,95mm, slijtagelimiet 3,5mm. De coating van één van de schijven bladdert. RVS schijven dus roest bijna niet. Het lichte oppervlakteroest is na één keer remmen weer weg. €45
13a8ef1334442761.jpg

2827a91334442775.jpg

00092b1334442677.jpg


  • 1e en 2e generatie voorrempomp. Goed en compleet met handel en microswitch (remlichtschakelaar). Alle boutjes gangbaar, niet vast gerot! €20
f91f141334442687.jpg

3d532f1334442710.jpg

e7bdc11334442744.jpg

  • 1e en 2e generatie voorrempomp vervanger, plug&play inclusief micro switch (remlichtschakelaar), origineel van een Honda CBR600RR uit de jaren 90, instelbare handelafstand, een paar jaar naar volle tevredenheid mee gereden op mijn GPZ. €20
723ef01334442765.jpg

8f99021334442764.jpg

cf08281334442712.jpg

229af41334442708.jpg


Zo, volgens mij was dat wel alles ;) Ik geloof dat ik nog een setje nieuwe remschoenen voor de 1e generatie trommelachterrem vergeten ben. Die mag je ook voor een tientje hebben.

Als deze bodemprijzen nog steeds te hoog zijn, doe dan een tegenbod met lekker speciaalbier, fatsoenlijke port of wees creatief :Y
 
Laatst bewerkt:
Schop...

Heeft er zelfs niemand interesse in de spullen voor het algemeen onderhoud zoals remblokken? Het voelt zo zonde om goede spullen naar het oud ijzer te brengen :$
 
Ik heb zelf al een GPZ staan waar ongeveer hetzelfde van over gaat blijven. Ik hoopte er nog een paar centjes aan over te houden, maar gezien de enthousiaste reacties op jouw topic vrees ik het ergste......
Heb je ook nog iets aan blokdelen over? (vliegwiel bijvoorbeeld, ik heb een losgekomen magneet. Schijnt een bekende kwaal te zijn bij 1e gen?
 
Tja, ik denk dat het ook enkeltje afvalbak wordt. Zonde maar blijkbaar hebben we overvloed in deze maatschappij O-)

De blokdelen heb ik zelf al nodig gehad 8)7Het is niet de vraag of, maar wanneer de magneten van een 1e gen los komen. Vaak duurt het best lang voordat je het überhaupt merkt maar dan is het al te laat. Preventief controleren is zeker aan te raden!
De magneten zijn nogal bros en worden door de versnellingsbak gewoon vermalen. Dan heb je dus handen vol magnetisch gruis in je blok rond zwerven. Het spoelen van je blok helpt mijn inziens niet want tja, het is magnetisch en blijft dus lekker aan al je ijzeren tandwielen en assen in je blok hangen _O-

In mijn zoektocht naar en bruikbaar tweedehandsblok heb ik de verkoper altijd van te voren gevraagd of ik ter plekke het dynamodeksel los mocht halen ter controle van de magneten. Dat mocht omdat de blokken altijd lopend uit een motor waren gehaald. En toch waren de eerste twee blokken tot grote verbazing van de eigenaren al wat magneten kwijt.

Je kan het vliegwiel van een 2e gen (waar de magneten wel goed van vast zitten) aanpassen aan de 1e gen. De nok op het vliegwiel voor de sensor van de ontsteking is van de 2e gen veel langer. Als je op het vliegwiel van de 2e gen de nok van de 1e gen uitmeet ten opzichte van de spiebaan, en de overlengte van de nok weg veilt, dan kan het 2e gen vliegwiel in een 1e gen blok.
Ergens in Engeland heb ik ook directe vervangers gevonden, maar je moet even zoeken waar dat is.
Een vliegwiel van een ER5 past niet want deze is significant breder. Mogelijk past het in combinatie met het carterdeksel van een ER5??
 
Het blok komt in een funprojectje (mini cross-trike) en ik ga dan ook geen ander vliegwiel kopen. Het wordt dan eerder de rest van de magneten ook verwijderen en op accu laten draaien.
Heb jij enig idee of de dynamo met 1 magneet minder genoeg laadstroom levert voor enkel de ontsteking? Dan kan ik af met een klein bromfiets accutje en een losse startaccu.
 
Dat kan je gewoon meten. Blok laten lopen en kijken of er na de regelaar nog 14 volt laadspanning wordt geleverd. Uiteindelijk draait je CDI gewoon op de accuspanning van 12 volt, dus als dat niet meer opgebracht kan worden dan werkt je idee niet. In dat geval is je idee best geinig om de overige magneten te verwijderen en gewoon een dikke (auto)accu voor het starten en de ontsteking te gebruiken.

Begrijp ik het goed dat je al één magneet kwijt bent? Stop dan niet teveel geld in dit blok ;)
 
De magneet ontbreekt niet, hij is wel een stukje kleiner geworden :+ het Ik was restant probeer ik nog terug te lijmen, we hebben wat industriële lijmen en kitten op het werk. sowieso niet van plan (veel) geld er in te stoppen, het is een NO budget projectje met vooral onderdelen uit eigen voorraad. Dit weekend kijken of het blokje überhaupt wil lopen. De startkoppeling was ook al kapot, maar dat is al gerepareerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan