Kawasaki GPZ500S lekt olie

Gum

Die hard MF'er
16 jul 2002
358
0
Susteren
M'n Kawa GPZ500S lekt sinds een paar dagen olie. Na elke rit liggen er wel een paar druppels onder :( Het lek zit volgens mij ergens aan de linker achterkant van het motorblok; en de olie drijft dan langs de middenbok omlaag. Ik hab al eens alles schoongemaakt, maar kan niet echt ontdekken waar het lek nu precies zit. Iemand tips/suggesties?
 
Bekendste plek is wel de as bij het voortandwiel. :)

Succes!


Maarja, bij een blade waar we onlangs druk mee bezig waren, piste de olie langs in flinterdunnen haarscheur in het blok zelf. Net bij de ophanging van de achterbrug.
 
Bekendste plek is wel de as bij het voortandwiel. :)

Succes!


Maarja, bij een blade waar we onlangs druk mee bezig waren, piste de olie langs in flinterdunnen haarscheur in het blok zelf. Net bij de ophanging van de achterbrug.

Da's een snel antwoord ;) Ik neem aan dat je het keerringetje bedoeld? Ik heb het kapje er deze week afgehaald maar ben daar niks anders dan de "normale" zwarte smurrie tegen gekomen (oud kettingvet en vuiligheid). Geen verse motorolie daar :N
 
Sjaa... Maak alles eerst maar eens schoon, dan is het ook wat makkelijker te vinden. Goed ontvetten en je kunt de druppel zo terug volgen :) .
Opties zijn natuurlijk de uitgaande as van de versnellingsbak (achter voorkettingwiel), het asje van het versnellingspookje of misschien gewoon uit het luchtfilter via het slangetje :) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan