Kawasaki gpz600 a komt niet hoger dan 7500 toeren!?

Fuckitfixit

Rookie
23 nov 2017
12
0
BREUKELEN UT
Goedemorgen,

Mijn Kawasaki heeft een probleem.
Hij loopt erg goed maar komt niet hoger dan 7500 toeren.
Hier trekt hij voluit naar toe om vervolgens met je helm de kuipruit aan te tikken.
Het vermogen neemt niet af tot dit moment, hij komt juist los vanaf 6000 toeren en blijft acuut hangen op 7500 toeren.

Lijkt of er een toerenbegrenzer inzit?

Heeft iemand hier al eens mee te maken gehad?

Carburateurs schoonmaken e.d. snap ik allemaal maar dat is hier niet aan de hand.
Ook op de prime stand trekt hij hem er niet overheen, de brandstof toevoer is dus goed.
 
Komt het toerental onbelast (stilstand) ook niet boven de 7500rpm?

Al gekeken of het verschil uitmaakt (beter of slechter) als je het luchtfilter eruit haalt? Als je hier verschil merkt dan weet je wellicht waarin je het moet zoeken.
 
Daar ben ik, carburateurs eraf gehaald en helemaal gereinigd, luchtschroeven netjes op 2 slagen open gezet en alles synchroom gesteld.
Net terug van het test rijden. Houd nog steeds voluit in op 7500 toeren.
Net alsof de onsteking niet meekomt.
Ik snap het even niet meer. Kan het de cdi unit zijn? Krijg hem stationair ook moeilijk afgesteld. Op 1500 toeren blijft hij pas lopen
 
Antwoord op jullie vragen, onbelast loopt hii makkelijk over 7500 toeren, 1e en 2e versnelling loopt hij met moeite er net overheen.
Luchtfilter is nieuw en erin of eruit maakt geen verschil.
Zit te denken dat de bougies misschien wel doorslaan vanaf dat toerental.
 
Vergelijk het nummer op de ontstekingskast eens met de nummers op bv cmsnl.com. ze schijben oom via de ontstekingskast begrenst te zijn. En zitten er toevallig ringen boven de gasschuiven ?
 
Ik heb een soortgelijk geval gehad en toen bleken de aansluitingen op de bobines de boosdoener te zijn, niet zozeer de bougiekabels maar de voeding.
Kijk daar nog eens naar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan