Kawasaki GPZ600r

Fredvans

Die hard MF'er
9 nov 2005
921
176
Rotterdam
Hallo mede forummers!

Zojuist de compressie van de gpz 600 r van mn zoon gemeten en de waarde zijn als volgt van links naar recht, gezeten op de motor:
1e cil. 5,5
2e cil. 5,2
3e cil. 5,1
4e cil. 6,5

Cilinder 4 is een uitschieter, weet niet wat de waarde zou moeten zijn.
Je kunt denk ik ook niet stellen dat de cilinders 1 t/m 3 versleten zuigerveren hebben of dat de kleppen van deze drie cilinders niet goed sluiten.

Feit blijft dat hij soms op drie cil. loopt, start na een nacht goed en loopt op alle cillinders.
Tijdens het rijden merk je dat hij op 3 gaat lopen en soms zelfs op 2.
Bobine's doorgemeten en ook deze wwarde komen overeen met het wph.

Carb. zijn gereviseerd en ultrasoon gereinigd bij KMS motoren te Poeldijk.
Hij is daar ook op de dinobamk geweest om af te stellen.

Nu na de winter doen de bovenstaande problemen zich voor.
Kan het toch een benzine probleem zijn?
Je leest in andere topic over het membraam benzinekraan, teveel benzine waardoor deze tijdens bedrijf verzuipt, enz.

Wie weet er raad? alle zinvolle raad is op te volgen.
 
Nee niets van dit alles.
Membraam juist heel voorzichtig behandeld.
Kamer van het kunststof plaatje aan de zijde van het veertje gehouden, kanniet anders i.v.m. centreerpuntjes op de kunststof plaat.

Zou het zo kunnen zijn dat het nieuwe asje te kort is waardoor de o-ring niet in de zitting komt.
Vreemd zou je zeggen maar ja!
 
Dan begin ik me toch een beetje af te vragen : heb je wel het juiste rev setje ? ?

Kunt dit eenvoudig controleren door het oude en nieuwe membraam naast elkaar te leggen.

Als deze exact gelijk zijn en je hebt alles gemonteerd zoals omschreven en er is geen vuiligheid en/of corrosie meer aanwezig, dan kan het niet anders of hij moet dicht zijn.

Wellicht een idee om de tekeningen uit te draaien en de kraan exact in elkaar te zetten en af te strepen wat je gemonteerd hebt. Als alles zit zoals het hoort dan kan het niet anders of hij is dicht.

Ik zal eens kijken, ik heb nog een tank liggen met een pas gereviseerde kraan erop, of ik jouw probleem kan simuleren.
 
Dan begin ik me toch een beetje af te vragen : heb je wel het juiste rev setje ? ?

Kunt dit eenvoudig controleren door het oude en nieuwe membraam naast elkaar te leggen.

Als deze exact gelijk zijn en je hebt alles gemonteerd zoals omschreven en er is geen vuiligheid en/of corrosie meer aanwezig, dan kan het niet anders of hij moet dicht zijn.

Wellicht een idee om de tekeningen uit te draaien en de kraan exact in elkaar te zetten en af te strepen wat je gemonteerd hebt. Als alles zit zoals het hoort dan kan het niet anders of hij is dicht.

Ik zal eens kijken, ik heb nog een tank liggen met een pas gereviseerde kraan erop, of ik jouw probleem kan simuleren.

Ok deal is on: ik ga ook straks kijken. :)
 
Bedankt dat jullie even willen kijken of.

Ik moet wel even vermelden dat ik de oude onderdelen heb weggegooid, lekker slim zul je zeggen maar goed is gebeurd.

Als je nog een tank van een gpz600 hebt liggen is het dan een optie om de kraan over te nemen ben ik in 1 klap klaar.

Ik heb nog geen reactie op het onderdeel in de vieuw welke tussen de kraan en rubber pakking zit zie eerdere reactie.
Is een soort vork.
 
Bedankt dat jullie even willen kijken of.

Ik moet wel even vermelden dat ik de oude onderdelen heb weggegooid, lekker slim zul je zeggen maar goed is gebeurd.

Als je nog een tank van een gpz600 hebt liggen is het dan een optie om de kraan over te nemen ben ik in 1 klap klaar.

Ik heb nog geen reactie op het onderdeel in de vieuw welke tussen de kraan en rubber pakking zit zie eerdere reactie.
Is een soort vork.

En dan heb ik een lekke kraan :?

Ik kijk eerst wel eens even, hoe het er uit ziet.
 
Niet meer nodig Emile.

M.n zoon belde zojuist, het probleem is verhopen sluit nu af op vacuum.
Hij was onduidelijk over de telefoon maar zal vanavond als ik hen spreek zeker aangeven wat het probleem nu is geweest.
Als het goed is loopt hij nu ook op 4 cilinders, vingers gekruist en afwachten.
 
Klopt het vacuum van de benzinekraan is opgelost.
Blijkt dat ik het fout heb gedaan, ben af en toe net een mens.
Als je in mijn viuew van de kraan kijkt zie je daar nummer 2, ik heb de hele tijd gedacht dat nr. 2 de stalen ring was.
Nu blijkt dat dat de o-ring om de kraan te zijn en het onduidelijke onderdeel wat na het hendeltje (kraan) zit de stalen ring is.
Gewisseld en het werkt.

Maar motor gelijk gestart en lopen op 3 cilinders.
Nu is er volgens mij nog 1 mogelijkheid en dat is dat de lucht mengsel schroef aan de onderkant van het vlotterbakje dicht staat.
Is dit wel eens gebeurt of kan dit de oorzaak zijn.
Morgenmiddag wat vroeger van het werk om te kijken en te rommelen, hij wil nl. rijden met die motor.
 
het is geen luchtmengselschroef maar een mengselschroef.
bij uitdraaien word het mengsel rijker.
met een luchtmengselschroef word het mengsel met uitdraaien armer.
overigens zit er op de meeste moderne carburateurs geen luchtmengselschroef meer, maar een mengselschroef.
 
Om uit te sluiten dat het aan de carbs ligt, ik zou wat remmenreiniger spuiten in de carb die je verdenkt van niet goed werken.

Gaat de motor dan mooi rond lopen dan is het zeker je carb, gebeurd dat niet dan heb je een ander probleem.
 
Na vanmiddag leeker in het zonnetje te hebben gesleuteld loopt de motor niet, slaa niet aan.
Nu blijkt dat de bougie niet echt jofel vonkt.
Het wpl zegt dat de startmotor erg veel stroom vreet en daardoor niet veel spanning meer over is voor de vonken.

Accu staat nu op te laden en morgen verder.
 
HIJ DOET HET WEER.

Na veel gemeet (weerstanden, spanning enz.) blijkt dat de bougies zelfs na mermalen reinigen zo vet waren geslagen dat de vonk niet volledig was.
Vonk moet exact op de elctrode gemaakt worden maar sloeg bij de bougies gewoon naast de electrode.
Daardoor geen verbranding of zeer slechte verbranding van het mengsel.
Na goed reinigen met hoge duk starten en direct mooi rond lopen op 4 cilinder ja ja 4 cilinders.

Bedankt voor de hulp Bananaman en Emile.
Ben weer een stuk wijzer geworden.

Omdat het zo leuk was (is) zelf nu 2 gpz750 aangeschaft.
 
HIJ DOET HET WEER.

Na veel gemeet (weerstanden, spanning enz.) blijkt dat de bougies zelfs na mermalen reinigen zo vet waren geslagen dat de vonk niet volledig was.
Vonk moet exact op de elctrode gemaakt worden maar sloeg bij de bougies gewoon naast de electrode.
Daardoor geen verbranding of zeer slechte verbranding van het mengsel.
Na goed reinigen met hoge duk starten en direct mooi rond lopen op 4 cilinder ja ja 4 cilinders.

Bedankt voor de hulp Bananaman en Emile.
Ben weer een stuk wijzer geworden.

Omdat het zo leuk was (is) zelf nu 2 gpz750 aangeschaft.

_O-

Ach ja, je moet wat he ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan