Kawasaki GT 750 / 550

Saalk

MF veteraan
13 sep 2012
1.197
95
Drenthe
Mijn GT 750 . Heb jij er ook I ?
0DF47AA4-45A8-47B8-8A98-0F3B8A49B11B.jpeg
 
Ik heb jarenlang woon-werkverkeer gereden met een GT 550. Elke +/- 3 jaar of wanneer er enigszins groot onderhoud te verwachten was dan kocht ik een nieuwe tweedehands á 1 euro per cc en liet ik de oude met een afschrijving van slechts een paar honderd euro naar het Oostblok exporteren. Eeuwig zonde achteraf bezien..

Wat een bomvrije fietsen waren dat. Degelijk als een tank en ook de rijeigenschappen daarvan trouwens.. Veel plezier ermee!
 
Ook 5 jaar lang een GT550 als woon/werk motor gehad. Kon lekker schakellui gereden worden. gekocht met 65.000 km op de teller. Bleek wel een oliezuiper te zijn. bij 80 km/h 1:1500, bij 100 km/h 1:1000 en bij 120 km/h 1:250(!). Bij een 4 daagse toertocht had ik 4 liter olie meegenomen, maar door het bedaagd rijden hoefde er na afloop pas 1 liter bij.
Na een top-end revisie (cilinders honen, nieuwe zuigerveren en klepsteelhoedjes) en daarna zorgvuldig inrijden was het olieverbruik niet meer te meten, boven 1:25.000. Dus de revisiekosten waren snel verdiend.


Kawasaki GT550-2.JPG
 
Ook 5 jaar lang een GT550 als woon/werk motor gehad. Kon lekker schakellui gereden worden. gekocht met 65.000 km op de teller. Bleek wel een oliezuiper te zijn. bij 80 km/h 1:1500, bij 100 km/h 1:1000 en bij 120 km/h 1:250(!). Bij een 4 daagse toertocht had ik 4 liter olie meegenomen, maar door het bedaagd rijden hoefde er na afloop pas 1 liter bij.
Na een top-end revisie (cilinders honen, nieuwe zuigerveren en klepsteelhoedjes) en daarna zorgvuldig inrijden was het olieverbruik niet meer te meten, boven 1:25.000. Dus de revisiekosten waren snel verdiend.


Bekijk bijlage 1528778
Zal de vorige eigenaar er niet al te braaf mee omgegaan zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan