Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ter hoogte van het achterlicht is aan de binnenkant een verstevigingsplaat tegen het spatbord aan gepuntlast. Daar wil makkelijk vuile en water (pekel) tussen komen en je kan op het doorroesten wachten. Bij mijn GT de roest zo goed mogelijk weggekrabt en opgevuld met 2-componenten plamuur. Verder de openingen tussen spatbord en plaat dicht laten lopen met Hammerite totdat de kieren volledig dicht waren gelopen. Daarna geen elende meer van gehad.Ja. lekker masjientje, niet? Als je er lang van wilt genieten, is mijn advies om wat anti roest maatregelen te nemen, met name aan het achterspatbord. Ik heb er twee zien verkruimelen onder de invloed van pekel enz. Eraf halen, aan de binnenkant goede anti roest verf erop en dan bodembescherming van de auto eroverheen. Ook rond de bevestiging van het achterlicht goed behandelen. Dan blijft het langer heel. Anders kunnen 2 of drie winters genoeg zijn om het achterlicht eraf te laten vallen
Een tweede aandachtspunt daar is de doorvoer van de bedrading voor het achterlicht. Bij het aanpakken van de roestplekken daar bleek er in het onderste deel van de achterlichtsteun ook een hoop vuil te zitten. De doorvoer sloot niet goed af. Na de aanpak de draaddoorvoer aan de binnenkant afgedicht met Wymaplast.
[afbeelding]
Dat waren na een tijdje ook mijn instellingen om het toerental bij choke binnen de grenzen te houden. Daarvoor was het een gevoelige hand bij het bedienden van de choke, een fractie voorbij de middenstand.Het is niet alleen vervelend, maar ook moordend voor o.a. de nokkenaslagers. Zo zijn die van mij waarschijnlijk vroegtijdig aan hun einde gekomen door de 1e eigenaar.
Ik stelde het mengsel van de stationair schroeven af met een colortune bougie. Dat is een bougie waarmee je in de verbrandingskamer kunt kijken. Dan stelde ik hem iets te rijk. Daarmee liep hij een beetje te hard stationair (1100 geloof ik). Hij liep dan netjes rammelvrij (voor zover een Kawa dat kan) . Bijkomend voordeel was dat hij koud startte op de eerste stand van de choke en dan rustig 1500 tpm draaide. Ook liep hij sneller zonder choke.
Het kan natuurlijk zonder die bougie, maar dan moet er een beetje gevoel bij komen.
Bij de nieuwe accu die ik voor de GT gekocht heb (speciaal voor een accumeter) zat een nieuwe stift bijgesloten. Het tweede cel van de accu vanaf de rechter kant heeft daar een speciale plek voor waar die stift in kan zonder de platen te raken. Er zit een weerstandje in een plastic hoesje om de stroom te beperken. Er zit een rond aansluitcontact aan die zo in het draadboomcontact gestoken kan worden.Het waarschuwingdlampje op mijn cockpit blijft knipperen omdat de accu niet kan worden gepeild. Toen ik de Kawa overnam werd dit verteld, dus ik wist ervan. Alleen tijdens het rijden begint dit steeds meer irritant te worden. Het peilstaafje heb ik nog, kan ik deze met gewone soldeertin vastzetten, of heb ik daar speciale apparatuur/tin voor nodig?