Kawasaki GT550 sharepoint - foto's, ervaringen, etc

Die rode kwaak ziet er netjes uit. Alleen de bochten wat roest maar verder niets aan te zien. Niet verkeerd voor zo'n kilometer vreter
 
Hier mijn plofjes uit dit genre. (ik rijd ook actief CB250 en ook het bijhorende topic wordt goed gevolgd)

full

full


Die van mij zien er inmiddels niet meer zo uit. De rode is nu blauw en heeft de kuip van deze blauwe z750gt

full


de blauwe 550 en de blauwe 750 zijn onderdelen aan het afstaan voor de rode 550 die dus inmiddels blauw is. Uiterlijk een 93-er maar eigenlijk een 83-er dus. Nieuwe foto als er weer een digicam beschikbaar is.
 
Wel mooi, die Windjammer kuip. Heb er ook mee gereden, met lowers. Nooit meer zo'n kwalitatief goede en mooi afgewerkte kuip gezien/gehad. Had het altijd warm achter dat ding in de zomer, maar vond hem zo mooi dat ik hem er niet afhaalde :)
 
grijns ..... warm in de zomer en zo mooi dat ik er hem niet afgehaald heb.

Op zo'n gouden vleugel stonden ze ook altijd goed, dat hoorde wel enigszins bij elkaar naar mijn idee. Logisch dat je hem hebt laten zitten.

Het begint weer (bad) kuipen weer te worden. 20 graden is nog niet zo lang geleden.
 
Laatst bewerkt:
oprotten OMA!
geachte kenners,is er een mogelijkheid om op de gt550 een buddy met kontje ala GPz750 te monteren/te maken?
 
Laatst bewerkt:
Ook een goede middag kawasonda, er zijn verschillende mogelijkheden om je aanwezigheid kenbaar te maken en dit is er één van. Eerst schelden en dan om hulp vragen tja.......
 
Hallo mensen,

Ik had al een eigen item gestart, maar toch ook hier een post plaatsen...
Deze Kawasaki GT550 uit 1992 heeft maar 17.420 km op de teller!
Net luchtfilter, bougies, olie vervangen, nog cardanolie en olie in de schokbrekers vervangen.
Bougiekabels lijken ook aan vervanging toe, of de bobine, een van de cilinders draait mee maar ontbrand niet. Kan ook door de carburateur komen wellicht?!

Ruud
 
Als er één niet goed meeloopt, dan zal het niet de bobine zijn. Want dan zijn er twee die het niet goed doen, in principe. Maar met bobines weet je het nooit zeker. Even omwisselen en kijken of het verandert. Heb ik een paar keer gehad met mijn 550's. Heb je wel een goede vonk op die cilinder?

Een carburateur die niet goed functioneert is natuurlijk ook altijd een mogelijkheid. Gooi eens een goed reinigingsmiddel door de benzine. En synchroon stellen natuurlijk, dat scheelt ook vaak heel veel gerammel en onzuiver draaien. Ik stelde het stationair mengsel altijd af met een Colortune bougie en zette hem iets rijker. Dan liep hij wel wat hoger stationair, maar ook mooier. Vooral die nieuwere blokken zijn heel mager afgesteld.
Ken je ook dit informatieve topic? :)
Kawasaki Z400/Z500/Z550/GT550/GT750
 
Hier mijn plofjes uit dit genre. (ik rijd ook actief CB250 en ook het bijhorende topic wordt goed gevolgd)

[afbeelding]
[afbeelding]

Die van mij zien er inmiddels niet meer zo uit. De rode is nu blauw en heeft de kuip van deze blauwe z750gt

[afbeelding]

de blauwe 550 en de blauwe 750 zijn onderdelen aan het afstaan voor de rode 550 die dus inmiddels blauw is. Uiterlijk een 93-er maar eigenlijk een 83-er dus. Nieuwe foto als er weer een digicam beschikbaar is.


Die rooie is gaaf. ;)


Stiekem mis ik het beestje een beetje. '(

Topfiets. En ondanks dat het ding niet echt een makkelijk leven had, altijd blijven rijden. :Y

imag0038qr.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan