Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

Goedenavond!

Ik zoek een GTR 1000 (eigenlijk al een paar jaar maar dan kwam ik weer iets anders tegen) Hiervoor 2x XJ 600 en 2x XJ 900 gehad en nog 15 andere motoren...

Er staan er voldoende te koop. Merendeel met veel km's voor rond de € 1000,- Is er momenteel iemand hier op het forum die een GTR te koop heeft staan?

Veel km's geen bezwaar. De technische staat uiteraard van belang. Tenopzichte vd XJ lijkt de GTR mij iets minder sleutelvriendelijk maar dat is de onbekendheid voor mij met deze motor.

Op de XJ zat een pichler kuip waardoor ik in de winter nog lekker kon rijden. Ik mis die bescherming op mijn oude Duc en VFR.

Altijd de GTR een mooie motor gevonden. Op motoshare staan er een paar te huur. Wellicht ga ik dat eerst proberen.

Alvast bedankt!
 
Het is wel erg stil hier..

Zojuist proef gereden. Het is niet mijn type motor maar hier is de link als iemand anders geïnteresseerd is. Motortje loopt mooi. Synchroniseren zou ik wel aanraden. Helaas lekt de uitlaat een beetje.

 
Het is wel erg stil hier..

Zojuist proef gereden. Het is niet mijn type motor maar hier is de link als iemand anders geïnteresseerd is. Motortje loopt mooi. Synchroniseren zou ik wel aanraden. Helaas lekt de uitlaat een beetje.


F50driver, volgens mij heb ik deze vandaag gekocht.

Nu ben ik een aardige leek op het gebied van motoren, maar zocht een woon/werk motortje. Wat is jouw ervaring met deze motor qua proefrijden? Ik merk namelijk dat de achterband wat vierkant is en dat de uitlaat wat lekt. Bochten werk is dan ook erg lastig momenteel.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag allemaal!
Even voorstellen: Kevin, 30 jaar uit Spijkenisse en sinds vandaag eigenaar van een Kawasaki GTR1000 concours! Een leuke ‘86-er met al wel 126000 op de teller. Het is absoluut geen nieuwe meer, maar prima voor in de winter! Voor het betere weer heb ik nog een Honda Super Magna VF700c

Tijdens het rijden naar huis zijn me een aantal dingen opgevallen:
- Temperatuur teller komt niet verder dan aan het begin van de teller. Wiebelt af en toe een beetje heen en weer maar geeft alleen maar koud aan... Sensor defect? Of iets anders? Even aan de motor gevoelt, maar deze wordt wel goed warm!

- Daarbij houdt de motor af en toe een beetje in.. ene keer lijkt ie vlotter vooruit te willen dan de andere keer... dit gebeurt tijdens het accelereren maar ook bij een vast toerental... Kan dit 3-pitteren zijn? Vuile carbs? Andere ideeën?

- Het achterlicht werkt niet. Alleen als ik met de achterrem rem, springt het achter licht aan. Verder niet. Tevens doet het kentekenverlichting het niet... Kan dit een zekering zijn? Zijn stadslicht en remlicht 2 verschillende circuits?? Lampjes al gechecked, die zijn in orde...

Foto’s zal ik binnenkort even maken wanneer de GTR wat opgetuigd! 😉😎

Alvast dank voor het meedenken! 👍🏻
 
Je stekkertjes van je temperatuur sensor schoonmaken en dat geldt ook voor de bedrading van je achterlicht.

M.b.t. het inhouden dat kan een vervuilde carb. zijn.

Ofwel geef de GTR een grote beurt.
 
Je stekkertjes van je temperatuur sensor schoonmaken en dat geldt ook voor de bedrading van je achterlicht.

M.b.t. het inhouden dat kan een vervuilde carb. zijn.

Ofwel geef de GTR een grote beurt.
Dank! Ga vanavond is even kijken hoe het 1 en ander in elkaar steekt. Bestaat er toevallig een werkplaats handboek voor de Kawasaki GTR?
 
Nu ben ik ondertussen alweer een aantal dagen bezig met de GTR1000 uit ‘86, en heb ik ondertussen alle vloeistoffen vervangen. Maar nu kwam ik het volgende tegen: Zie foto’s.
Dit zit/zat bovenop het blok. Ik heb even geprobeerd uit te zoeken hoe dit er normaal gesproken uit hoort te zien, maar dat ziet er heel anders uit dan dat het op deze motor zit.
Daarbij is er in de rubber leidingen aan 2 kanten een metalen knikker gestopt die deze rubber leidingen een soort van afsluit. (Niet helemaal klaarblijkelijk, want het was nog vochtig en roestig is dit stukje leiding...!!)
Heeft iemand enig idee wat hier de reden van zou kunnen zijn? Want het lijkt erop dat het met de motor koeling te maken heeft?
 

Bijlagen

  • B4351972-3AB9-4F15-8CB9-5B250D869F81.jpeg
    B4351972-3AB9-4F15-8CB9-5B250D869F81.jpeg
    119,9 KB · Weergaven: 18
  • 7BA02F22-9B6A-4115-8F3E-444F3306263B.jpeg
    7BA02F22-9B6A-4115-8F3E-444F3306263B.jpeg
    138,7 KB · Weergaven: 20
  • 89EA0A99-0977-457A-BEAA-F27F67862DFA.jpeg
    89EA0A99-0977-457A-BEAA-F27F67862DFA.jpeg
    117 KB · Weergaven: 18
  • 407B6FEB-AA92-4228-B6E5-E0C9BF7781C5.jpeg
    407B6FEB-AA92-4228-B6E5-E0C9BF7781C5.jpeg
    88,5 KB · Weergaven: 18
  • 406AFE40-F63E-4B8C-BBBD-9644335A5515.jpeg
    406AFE40-F63E-4B8C-BBBD-9644335A5515.jpeg
    82,4 KB · Weergaven: 18
Oef, tijd om de spinnenwebben van mijn motor, motorpak, en motor-forum account af te kloppen. Mijn vorige post was in deel III van het GTR 1000 topic, en mijn motor heeft bijzonder weinig gereden sindsdien. Komende lente lijkt me een mooi moment om 'm weer rijklaar te krijgen. Ik denk dat ik de vloeistoffen laat vervangen door de garage (die kan het ook beter afvoeren), maar voor die tijd is er nog een elektrisch probleem en is m'n rechterstep afgebroken. Laat het klussen beginnen!

Update: rechter voetsteunen zijn bijzonder weinig te vinden. Al een paar motorslopen online afgezocht, en een stuk of 10 linker voetsteunen en 0 rechts. Alleen eentje in Amerika voor $70 + $61 verzendkosten...
 
Laatst bewerkt:
Goedenmorgen Allen,

Sinds afgelopen vrijdag ben ik, Fedor, trotse eigenaar van een '97 GTR 1000. Na een Suzuki GS850G en een Honda CBR1000F nu een echte toerder.

motor.jpg
 
De vorige eigenaar heeft (denk ik) de motor laten vallen, waardoor de kuip bij de spiegel beschadigd is. De reparatie die hij gedaan heeft, heeft niet "gehouden", dat wil ik natuurlijk corrigeren, maar twijfel hoe. Kunstof lasje erachter, of toch een polyester reparatiesetje. Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Kuip schade.jpg
 
Ik heb je overzicht foto even opgezocht en het wordt helaas een reparatie of een ander kuipdeel.

Nu staat mij iets bij dat je het kuipdeel kunt herstellen met legoblokjes in aceton o.i.d. Maar hoe het zit zal je zelf even uit moeten zoeken.
 
Ik heb je overzicht foto even opgezocht en het wordt helaas een reparatie of een ander kuipdeel.

Nu staat mij iets bij dat je het kuipdeel kunt herstellen met legoblokjes in aceton o.i.d. Maar hoe het zit zal je zelf even uit moeten zoeken.


Gevonden met goegel:

Doe in een glazen potje lego met aceton en laat dit een tijdje afgesloten staan tot je een papje hebt.
Frees met een dremel aan de binnenkant van de scheur een laagje af, evt een groefje maken.
Smeer een dun laagje van het aangemaakt papje op de scheur en laat het drogen, meestal is het na een aantal uren droog genoeg om het kuipdeel weer te monteren.
Polyester hecht slecht op ABS en zal op den duur weer loslaten.
 
De motor bleek al eens eerder gerepareerd, er was al wat "laswerk" gedaan, zo bleek. Wat ook bleek, is dat van het knipperlicht twee bevestigingsgaten gebroken zijn. Dat was nogal provosorisch opgelost, maar nu ik de boel toch open heb liggen, als er iemand een knipperlicht rechtsvoor heeft liggen, voor een net prijsje, houd ik mij aanbevolen...
 
Roukama.nl

Rechterknipperlicht €25,00 en te verzenden.

 
Wie weet waar een beschrijving te vinden om een startmotor te demonteren ?
Kan niet direct iets vinden in de beschrijvingen van Tongtr (R.I.P.)

Ik heb een GTR1000 van 2004 ( ja een van de laatsten ).

En ik zoek ook nog een linkerspiegel.

Wie helpt me weer op weg !
Groeten, Janco
 
Laatst bewerkt:
Waar hebben jullie de navigatie op de GTR1000 vast gezet. De stuurdelen zijn niet echt een optie, zie foto. De vorige eigenaar heeft een plaat gemaakt die aan de bovenkant van het tellerhuis zit, maar dat trilt te veel.

20200507_151838.jpg20200516_205217.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan