Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

Hallo allemaal. Een vraagje waar mijn collega gtr1000 rijders misschien een antwoord op hebben... het blok lijkt rond 2000 toeren te resoneren, dusdanig dat er ergens onder de kuip iets rammelt. Bij koude motor erger dan bij warm. Het is in de loop der tijd niet meer of minder geworden. Het is echter nogal onbevredigend dat ik het niet kan vinden
🙄

. Misschien dat iemand dit bij de hand heeft (gehad)?
 
Nu zit er aan de rechterkant van het blok onderin als ik mij goed herinner een mogelijkheid om de resonantie te verhelpen.
Je kan een asje naar links of naar rechts draaien en dan is het weg. Ik kom hier op terug.
 
Maar...... het kan ook nog mogelijk te zijn dat het niet in het blok rammelt maar dat er bijvoorbeeld een radiatorbeugel los is.
 
Ik moet hoe dan ook de kuipdelen eraf halen :-) leuk klusje voor het weekend... dan zijn loszittende delen het makkelijkst na te lopen. Kan de balansas altijd nog stellen, heb in ieder geval gevonden hoe dat werkt.
 
Gevonden, alleen de engelse versie.
Maar dat zal voor ons toch geen probleem zijn, zitten een hoop plaatjes bij :)
 

Bijlagen

  • Concours 1000 manual.pdf
    4,5 MB · Weergaven: 34
Ik heb een werkplaatshandboek, daar staat het in. Ik vond het gisteren ook hier op het forum. Mooi om te zien: twee dezelfde beschrijvingen :-)
 
Goedemorgen, ik heb een technische vraag mbt de afstelling van de carburateurs.
In de service manual wordt gesproken over een float height van 17 mm, waarbij de vlotternaald onbelast is (niet ingedrukt), wie heeft ervaring met deze afstelling?
Ik heb de boel open liggen en alle 4 de vlotters staan zo ongeveer op hun laagste stand (dus aanzienlijk minder dan de aangegeven 17 mm).
Als de boel er weer tussen geplaatst is en het is toch net niet de juiste afstelling, geeft het veel nawerk om de vlotters weer in een andere positie te krijgen.
Bij voorbaat dank, en bevindingen worden uiteraard gedeeld.
Float height.JPG
 
Afgelopen week de stuurverhogers binnen gekregen en geplaatst. Volgens de fabrikant kon er worden volstaan met het plaatsen van de verhogers, maar ik heb toch maar twee beugeltjes gemaakt om de stuurhelften vast te zetten aan de vorkpoten.

0AB3E255-6BA0-4B08-836D-2450D2C6C405.jpegDA814562-A1F4-4CF3-A2F4-207BF2A399A2.jpeg3FC6C6B6-6C91-40B3-94A7-99B30D46E8FE.jpeg
 
Ik had dit weekend een ondelukje gehad, ik viel op een rotonde na abrubt remmen om met mijn GTR1000.
Paar krasjes op de kappen verder niks te zien.
Maar er liep een beetje olie onder de motor vandaan, ik was dicht bij huis dus meteen door gereden.
Thuis kwam er nog olie uit dus ik kappen er af, blijkt er een gaatje onder in mijn blok te zitten. Lijkt iets van binnen naar buiten geschoten te zijn.
Dit moet gebeurt zijn toen de motor om was gevallen. In de kappen zijn geen gaatjes te bevinden.

Ik heb de carterdeksel er af gehaald om te kijken of er iets in het blok lag dat dit gat gemaakt kan hebben.
En ja daar lag iets in, een stift/pin of iets in die richting.
Aan de vlakke kant en delen zijkant is te zien dat het metaal zwart is. En de rest van de zijkant is glimmend wat er op duit dat daar geen olie bij kwam en het ergens tussen zat geklemd.

Dit onderdeel is dus ergens afgebroken tijdens het omvallen om lag al los in het blok.

Wie weet waar zo'n stift/pin weg kan komen uit het blok?

IMG-20210711-WA0003.jpeg

IMG_20210714_093506.jpg

IMG_20210714_093534.jpg
 
Oké, maar is het palletje van het rechter carter afgebroken of van de pan. Al vermoed ik het eerste omdat het gat voor de balansas zit.

Ik heb geen idee of het palletje een functie heeft.
 
Oké, maar is het palletje van het rechter carter afgebroken of van de pan. Al vermoed ik het eerste omdat het gat voor de balansas zit.

Ik heb geen idee of het palletje een functie heeft.
Dat hoop ik te achterhalen. Heb zelf een GTR1000 blok nog niet uit elkaar gehad, hoopte dat iemand zo'n palletje herkend of weet waar die zou moeten zitten.

In het werkplaatshandboek staan wel wat palletjes hier en daar.

2021_07_14_11_50_37_Kawasaki_Concours_1000GTR_Service_Manual.pdf_Adobe_Acrobat_Reader_DC_32_bit_.png
2021_07_14_11_48_55_Stappenplan_v1.1.docx_Word.png
 
Als jij rijdend naar huis bent gegaan dan lijkt het mij dat het niet je krukas.

ik zal aan het eind van de dag eens kijken of er aan de buitenkant op de plek van het gat iets zit.
het lag denkik los in het blok, motor viel om en stukje kwam tegen krukas aan terwijl motor nog draaide.
 
Terug
Bovenaan Onderaan