Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

het lag denkik los in het blok, motor viel om en stukje kwam tegen krukas aan terwijl motor nog draaide.
Misschien nr555,
1626260054269.png
 
Ik weet het niet. Als ik naar het ontstane gaatje kijk dan is er aan de buitenkant toch wel iets weggescheurd.
 
Dat hoop ik te achterhalen. Heb zelf een GTR1000 blok nog niet uit elkaar gehad, hoopte dat iemand zo'n palletje herkend of weet waar die zou moeten zitten.

In het werkplaatshandboek staan wel wat palletjes hier en daar.

Bekijk bijlage 1654497Bekijk bijlage 1654498
Deze kan je wel vergeten,die bij de oliepomp zitten achter een deksel,die bij het filter is een veertje en die in de carterpan is een sproeier geen pen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet. Als ik naar het ontstane gaatje kijk dan is er aan de buitenkant toch wel iets weggescheurd.
Zou jij kunnen kijken wat daar dan zou moeten zitten? leek mij namelijk echt een gaatje dat van binnen uit naar buiten is geslagen.
In onderkant blok zit het gat, niet in caterpan waar oliefilter en alles in zit.
motorblok-63766-km-gtr-1000.jpg
IMG_20210711_162115.jpg
 
Zoals verwacht heb ik op de plek waar het gat zit geen uitstulpingen bij mijn blok gevonden.
Ik vraag mij dan ook af of daar wel een palletje zat.

zoals RG-gamma al aangaf heeft het palletje wellicht al onder in het carter gelegen en is het door de krukas rond geslingerd met dit resultaat.

Op de gok het gaatje een ietsje groter maken en een kleine plug erin draaien?
 
Laatst bewerkt:
Zoals verwacht heb ik op de plek waar het gat zit geen uitstulpingen bij mijn blok gevonden.
Ik vraag mij dan ook af of daar wel een palletje zat.

zoals RG-gamma al aangaf heeft het palletje wellicht al onder in het carter gelegen en is het door de krukas rond geslingerd met dit resultaat.

Op de gok het gaatje een ietsje groter maken en een kleine plug erin draaien?
Plug of lassen wordt het idd.
Kraag er omheen lassen en dan dichten.
maar hoop wel te achterhalen waar het weg komt dat ik niet op een tikkende tijdbom rondrijdt als ik er mee op vakantie ga.
 
Plug of lassen wordt het idd.
Kraag er omheen lassen en dan dichten.
maar hoop wel te achterhalen waar het weg komt dat ik niet op een tikkende tijdbom rondrijdt als ik er mee op vakantie ga.
Ieder geval goed het blok nakijken of er ergens geen pennetje verdwenen is,al is het bijna onmogelijk dat er in dat blok zomaar
een pennetje ergens uit schiet,dus ik denk dat het waarschijnlijk al heel lang in het carter lag en door de val ergens tussen gezeten heeft en zo door het carter gedrukt is.
 
Hartelijk dank voor de hulp mannen!
Heb hier en in het algemeen projecten topic veel goeie aanwijzigingen gehad waar te beginnen met zoeken en hoe het gaatje dicht te maken.
Nu lekker sleutelen!
 
Hoi hoi,
Na 10 jaar met veel plezier op mijn GTR1000 gereden te hebben, moet ik hem helaas verkopen. Hij wordt mij gewoon te zwaar. https://www.marktplaats.nl/plaats/m1740250475/view?previousPage=lr Voor de liefhebber heb ik nog een motorblok liggen waarvan het bigendlager van de derde cilinder kapot is (idd het bekende probleem).
Groetjes Arnold
Misschien hebben ze er nog eentje nodig voor de tour de France volgend jaar? Zijn ze jaren voor gebruikt!
 
Hoi hoi,
Na 10 jaar met veel plezier op mijn GTR1000 gereden te hebben, moet ik hem helaas verkopen. Hij wordt mij gewoon te zwaar. https://www.marktplaats.nl/plaats/m1740250475/view?previousPage=lr Voor de liefhebber heb ik nog een motorblok liggen waarvan het bigendlager van de derde cilinder kapot is (idd het bekende probleem).
Groetjes Arnold
ik heb met pijn in het hart mijn GTR verkocht. Gelukkig heb ik hem aan een liefhebber kunnen verkopen. Het motorblok ga ik binnenkort weg brengen.
Groetjes Arnold
 
ik heb met pijn in het hart mijn GTR verkocht. Gelukkig heb ik hem aan een liefhebber kunnen verkopen. Het motorblok ga ik binnenkort weg brengen.
Groetjes Arnold
Jammer, maar begrijpelijk. Ik voorzie dat ik nog een jaar of vijf op m’n gtr1000 blijf rijden en dan gaat ie ook weg omdat ie dan te zwaar gaat worden. Ouderdom komt met gebreken.💪
 
Hoi GTR-rijders ik meld mij na 4 GTR's en 30 jaar GTR rijden af, 2 weken geleden de GTR verkocht wegens dat de vrouw er bijna niet meer achterop kon klimmen, mijn laatste GTR ruim 19 jaar met veel plezier bereden, nu maar een Pan ST1300 gekocht waar ze wel soepel achteropstapt , dus vanaf nu maar meekijken bij het Pan Topic
 
Iemand advies over welke banden onder de GTR te zetten?
Had BRIDGESTONE BATTLAX BT-46 op het oog, goeie betaalbare banden, maar is geen 120/70-18 van alleen een 17.
Achter: 150/80 R 16 71V was er wel.
 
Er achter gekomen dat uit welk jaar de motor komt erg belangrijk is voor de bandmaat GTR1000 voor.

Achter: AVON STORM 3D X-M AV66 150/80 ZR16 71W

1991-93 Voor : AVON STORM 3D X-M AV65 110/80 ZR18 58W
1994- Voor : AVON STORM 3D X-M AV65 120/70 ZR18 59W
 
Laatst bewerkt:
Na even zoeken blijkt er een topic te bestaan over de GTR 1000 :) Heb er ook een in de garage staan. Bouwjaar 1987. De voorkuip mist en er moet e.e.a aan gebeuren om hem weer lopend en rijdend te maken, maar misschien is het nog iets voor reserve onderdelen voor de liefhebber. Ik had het plan om hem op te knappen maar ik kom er niet aan toe om aan de Kawasaki te beginnen.

Mocht iemand hier evt. interesse hebben, laat het maar weten. Ik zal ook nog even een advertentie op MF zetten.

[edit]inmiddels verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Je had er een leuke nekked van kunnen maken. Hyperpro’s voor, staalomvlochten leidingen, hooliganstuur, Uitlaatsysteem aanpassen en stage3 met evt aangepast filter/k&n’s en je hebt m op z’n best :)

Geniaal veel lol gehad met ze. Hoop dat ie naar een liefhebber is gegaan.
Retemakkelijk blok, stelschroefjes op de kleppen. Alle kwaaltjes zijn bekend, daarna alleen km’s maken en plezier hebben
 
Hij is naar iemand gegaan die het blok nodig had voor zijn eigen GTR :)

Ik had (en heb) nog een set tellers met een koplamp e.d liggen, ik had inderdaad het idee om d'r een naked van te maken en 'm dan ofwel weer te verkopen of erbij te houden, in geval van het laatste moest-ie eruit gaan zien alsof-ie elk moment uit elkaar kon vallen, een beetje een frankenstein mobiel :P
 
Afgelopen week toch maar de kappen, tank en buddyseat van de GTR afgehaald om de kleppen te stellen. Daarna de olie verversen en de remmen nalopen. Eigenlijk krijgt ie een grote beurt. Dit alles wel in etappes om dat ik als mantelzorger niet zoveel tijd heb.

9C08CF1F-9E3D-4CE2-B7A9-4CC591F6A953.jpegF621D84B-72E8-4AC9-A899-F314732BC811.jpeg0823D9A3-B9E2-49C3-A985-F7ECB3431C39.jpeg
 
Kleppendeksel verwijderd en van de week kleppen stellen (moertje los en stellen met voelenmaat plus een schroevendraaier).😉

FA960C33-C1F2-44F4-8867-B7C20E278B28.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan