Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

Woudschim

MF veteraan
10 jun 2009
3.310
12
Rijen
Deeltje vier dan maar weer.
Er rijden er niet zoveel meer rond geloof ik, oude barrels dat het zijn inmiddels, maar het blijven fantastische fietsen.

[afbeelding]

Voorgaande delen:

Deel 1:
GTR 1000/Concours Topic
Hier begonnen we ooit mee...

Deel 2:
Kawa GTR 1000 topic deel 2
Hier staan heeeeeeeeeel veeeeeeel uitgewerkte How-to's mbt onderhoud en servicing van de GTR

Deel 3:
Kawa GTR 1000 topic deel 3

Ton zijn technische beschrijvingen heb ik wat leesbaarder gemaakt en samengevat in een document:

GTR1000 Ton's Tech Talk.docx

Ik heb inmiddels redelijk wat documenten over de GTR (wphb, manual, technische tips en trucs). Bij interesse, graag even een PM.


Misschien leuk om in de openingspost een lijstje te hebben van wie er nog een GTR rijdt?




JoopG - 2000

full


Kawacees:

24b2cff427abf35a1e42a25bed9acc76


Lukelekuuk

full


Mercedesrijder

full


PJ:

full


Wolfsdream:

720a3c3c1304135256eb57d7b302ad8d


Woudschim - 1987 en 1988 (niet meer in bezit)

YIl9DDp.jpg


DFdR8.jpg


Wouzziej

ylbuxpk1fg7hn.jpg


Zwerver-in-law - 1992:

7d83ea8b27c3a05563748c8d26b0dc8a
 
Laatst bewerkt:
Heeft er toevallig nog iemand een middenbok over die die kwijt wilt.

Wou vannochtend op werk de motor op de bok zetten en lag bijna onder de motor. De bok is gewoon doorgescheurd. Kon alles nog net houden.

Ik hoor het wel.
 
Nee hoor jullie zijn niet de enige. Mijn GTR uit 1992 gaat beslist niet weg. Tenzij hij zo stuk is dat die niet meer te maken valt óf wanneer ik zo oud ben dat ik hem niet meer rechtop kan houden 8-) Tot dan blijf ik ermee rijden en eraan prutsen. Hier mijn GTR zoals hij er nu bij staat.
full
 
@wolfsdream
Ik heb hetzelfde gehad met mijn middenbok. IK heb hem laten lassen, wat lastig is omdat het heel dun metaal is. Het werkt gelukkig al weer een paar jaar zonder problemen. :-)
 
:W

nog steeds in bezit, de oer GTR uit 1986 :)
tellerstand nu ca 115000, door kapot tellermechanisme en een lege digtale vervanger :+ mis ik een tussenstand, zal niet heel veel meer zijn.

zo mooi glimt ie momenteel niet en de kleine jongen heeft zijn eigen Kawa tegenwoordig (Z1000 )

op%20de%20Kawasaki_zpsfixdpejn.jpg
 
Sorry niet in het bezit van de GTR1000 maar wel het 2de type GTR1400 en een ZZR1100T
Zo kwam ik terecht bij Steve uit de US
Deze had veel tips over de GTR1000
Waarschijnlijk weten jullie dit al maar wilde het toch even delen voor de personen die het niet weten ;)

Steve S

:)
 
Goede bron inderdaad! Ik heb via hem ook ontdekt dat het handig is om de massakabel vanaf de CDI direct naar de accu om te leggen. Motor leek inderdaad een stuk beter te lopen daarna.
 
Goede bron inderdaad! Ik heb via hem ook ontdekt dat het handig is om de massakabel vanaf de CDI direct naar de accu om te leggen. Motor leek inderdaad een stuk beter te lopen daarna.

En ik zou ook dat stukje schuim proberen in het luchtfilter ;)
Die Steve is echt niet gek.
Omdat ik de GTR14OO getund heb op de ECU kwam ik hem tegen omdat niemand dat kan.
Hij wilde graag weten hoe ik het deed omdat hij er ook mee bezig is.
Het is namelijk ongelooflijk wat er uit de GTR1400 onderin te halen valt :+
 
Laatst bewerkt:
Daar moet ik me nog eens in verdiepen, maar dat ging in combinatie met andere sproeiers toch?
 
Hmm, merkte dat mijn achterrem redelijk warm was toen ik thuiskwam met de motor.
Wellicht binnenkort eens reviseren.
 
Dat zijn klusjes die nog wel zelf te doen zijn. Ik ben nog een zeer beginnend sleutelaar. Maar dat zou ik nog wel durven, zolang de klauw niet helemaal uit elkaar moet, anders zou ik met de remmen niet al te veel risico nemen.

suc6 in ieder geval.
 
Ik heb een tijd terug de remmen aan de voorkant ook gereviseerd, samen met het installeren van nieuwe schijven. Het is allemaal geen probleem en niet zo moeilijk gelukkig. Alles moet dan uit elkaar, maar het is geen raketwetenschap. :)

Ik heb mijn motor destijds gekocht met het idee een betrouwbare fiets te kopen, maar inmiddels heb ik echt al mega-veel moeten repareren en achterstallig onderhoud moeten wegwerken. Je krijgt er wel wat voor terug, dat wel. Inmiddels heb ik hem 9000 kilometer, waarvan 5000 zonder grote problemen.
 
Laatst bewerkt:
Zo, achterremklauw voorzien van nieuwe rubbers en blokken.
De oude blokken waren flink schuin afgesleten, en het was een flink geduw en getrek om de remklauw er überhaupt af te krijgen.
Wat een heerlijk gevoel altijd als je na alles van binnen schoongemaakt hebt moeiteloos de klauw over de schijf kan hangen. :)

Ik heb nog geprobeerd een schrapertje te slijpen uit dik ijzerdraad, maar helaas was deze alsnog te breed om in de groef van de rubber ring te passen. Binnenkort even wat smaller slijpen, dan moet het gaan voor de volgende keer.



Veel smurrie, al waren de voorklauwen destijds erger.
adKYhdQ.jpg


En alles werkt weer!
G16opCY.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik sta op het punt een GTR 1000 aan te schaffen. Jaren over gedroomd en nu moet het dan maar eens gaan gebeuren. Deze topic reeks is dan ideaal aangezien ik het meeste onderhoud zelf wil gaan uitvoeren.
Zodra ik de stap genomen heb plaats ik fotos.
 
Dit is dan de mijne: Bouwjaar 2000 en inmiddels op bijna 95000 kilometer. Afgelopen winter nieuwe banden(BT45) en een Sellerie zadel. Verdere extra's: topkoffer met ingebouwd remlicht en een hogere ruit van MDI.
full
 
Nice! Hoe heb je de trekhaak gemonteerd?

PJ: Tof! Laat het weten als je hem hebt! :D heb je er al een op het oog?
Onderhoud is heel goed zelf te doen bij de GTR.
 
Trekhaak zat er al op bij de koop! Was niet echt op zoek naar iets met een trekhaak maar meer naar zo nieuw mogelijk met zo min mogelijk kilometers voor het budget wat ik had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan