Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

Woudschim,
De rode heb ik twee jaar geleden (zie motorforum terug) in onderdelen gekocht. Rijdend gemaakt en veel plezier van. Het is een amerikaanse inport denk ik. Koplamp gaat aan na starten. Dus geen aan /uit schakelaar. De zwarte heb ik een half jaar geleden voor onderdelen gekocht. Maar deze is in goede staat, dus ga deze rijdende maken. Inmiddels ben ik de rode aan het ontleden om weer een van 1996 op te knappen die schade heeft gereden. Loopt inmiddels weer, maar moet wat kromme onderdelen nog wisselen.
Ook gaan er carburatie onderdelen van naar de zwarte.....

lukelekuuk,
Er zijn 2 extra aansluitingen. 1 bij de koplamp en 1 onder je zadel bij de cdi. Zijn inderdaad volgens mij niet geschakeld. Even testen dus. Anders een schakelaartje erbij.

Mv.gr. Cor
 
Klopt, de accessoirestekker, maar mijn GPS heeft een adapter en die trekt dus ook continu stroom. Als ik niet wil dat de accu elke week plat gaat moet ik dus een geschakelde draad laten aftakken.

Ik heb mijn navigatie gekoppeld aan het stadslicht (kleine lampje onderin de koplamp). Als lichten aan dan doen beide het! ;)
 
Hoi!

Ik ben sinds gisteren in het bezit van 2 Bordeaux rode GTR1000's uit 1990!
Eentje ga ik helemaal opknappen, en de andere is voor onderdelen.

Mocht iemand nog iets zoeken, ik heb nagenoeg een complete GTR1000 over(ook 2 originele zijkoffers in het zwart).
 
Wolfsdream, dat is ongeveer het enige onderdeel dat ik niet dubbel heb.
Onder 1 GTR zat geen middenbok meer, en ik wil hem er wel graag onder.
 
Hoi!

Ik ben sinds gisteren in het bezit van 2 Bordeaux rode GTR1000's uit 1990!
Eentje ga ik helemaal opknappen, en de andere is voor onderdelen.

Mocht iemand nog iets zoeken, ik heb nagenoeg een complete GTR1000 over(ook 2 originele zijkoffers in het zwart).
vriend *D :P

heb je toevallig de spiegels nog ? een setje zou meer zeer welkom zijn :+
 
Ik wil tzt mijn motorblok vervangen, de huidige heeft een haarscheur bij de kleppen. Wordt wel een flinke operatie...
 
Ik zal er even over nadenken, ook over wat praktisch is. Ik woon nu in Tilburg, heb daar geen plek om te gecompliceerder te sleutelen dan het gewone onderhoud (in Rotterdam sleutelde ik bij een doe-het-zelf motorwerkplaats) en aangezien ik alleen motor rij heb ik geen idee hoe ik een motorblok van A naar B krijg. :+
 
Ik zal er even over nadenken, ook over wat praktisch is. Ik woon nu in Tilburg, heb daar geen plek om te gecompliceerder te sleutelen dan het gewone onderhoud (in Rotterdam sleutelde ik bij een doe-het-zelf motorwerkplaats) en aangezien ik alleen motor rij heb ik geen idee hoe ik een motorblok van A naar B krijg. :+

Tegen een kleine vergoeding mag je in mijn loods je blok wel wisselen. Motorhefbrug + gereedschappen aanwezig.
 
Cool, dat opent wel mogelijkheden.

Ik denk dat ik eerst dit blok nog een tijd rijdt, ik heb ongeveer 1000 km geleden een grote beurt gedaan. Over 10k km wil ik het best overwegen. :)
 
Zo, nieuwe BT45 achterop, en de aansluiting gemaakt voor de navi.

De tip voor het stadslicht was een goede! Ik heb gewoon het stekkertje voor het stadslicht losgemaakt en daar de contacten voor de navi ingezet. Stadslicht is toch onzin.

Wat een kloteklus om het wiel ertussenuit te krijgen zeg! Ik heb even lopen stoeien met plankjes hout en het losmaken van de schokbreker, omdat anders de achteras even hoog is als de uitlaat.

Wel vandaag de 10.000 km grens overgegaan sinds aanschaf!
 
Laatst bewerkt:
Zo, afgelopen weekend de GTR's opgehaald:

11uthcmhkeurw.jpeg


Het ging de beste man aan zn hart zn motoren te zien gaan, maar vanwege een geestelijk gehandicapte zoon en een scheiding kon hij het niet meer opbrengen het beestje weer rijdend te maken!

Thuis aangekomen, motoren in de loods gezet en begonnen met demonteren om te kijken welk frame als hoofdmotor gebruikt zou worden!
Deze beslissing was snel genomen, aangezien 1 frame best last heeft van roest en het andere frame als nieuw is!

Eerst het motortje even vertroeteld met nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter!
Hierna de klepjes even gesteld, en het motortje geflushed!
Daarna kreeg hij een vers oliefiltertje en een slok verse olie!

Na een paar uurtjes noeste arbeid stond de GTR er zo bij:

i1teispfqfg8g.jpg


6k4zkosi8dosk.jpg


Hierna even een uitgebreide testrit gemaakt, om te kijken of hij zich gedroeg zoals een GTR zou moeten.
Dit was het geval, dus nu kan ik de resterende spulletjes bestellen(Uitlaatpakkingen) om de GTR weer helemaal in orde te maken.

Gisteren heb ik de GTR nog eventjes gepoetst, en toen stond hij er zo bij!

ylbuxpk1fg7hn.jpg


mr5lqcnnyta3d.jpg


Binnenkort even de spiegels weer netjes zwart spuiten, en dan gaat de GTR over 3 weekjes gezellig mee naar de GP van Spa, Belgie!
 
Ik heb de spiegels nog wel ja, alleen zij deze volgens mij niet erg netjes meer (afbladderende lak).
afbladderende lak maakt me niet zoveel uit als het glas maar goed is.
dus als je ze wil verkopen ( tegen een vriendelijk prijsje :P ) graag :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal

Ben nieuw hier en ga weer opstappen ,mijn naam is Johan en 47 jaar na veel lezen en zoeken toch maar eens een GTR proberen.in de jaren 90 een Florida v65 een 900 boll'dor en een Triumph trophy 1200 gehad.
Nog een paar week varen en dan een zwarte 94 er ophalen ,
In de tussentijd de 4 forums aan het doorlezen . Pff een hele klus.Ik laat jullie wel weer weten hoe het gaat als de Kawa voor de deur staat.
 
beste mensen ,
ben hier nieuw, heb vorige week een gtr bouwjaar 96 gekocht
heb een paar problemen ermee.
vanaf 4 à 5000 toeren begint hij te slepen toeren de hoogte in maar geen kracht
denk aan koppeling versleten of is het iets anders
graag info:
dank u
 
Hoi Dena,

Maf probleem. Kleppen stellen/carburateurs schoonmaken en synchroon zetten al geprobeerd?
 
beste mensen ,
ben hier nieuw, heb vorige week een gtr bouwjaar 96 gekocht
heb een paar problemen ermee.
vanaf 4 à 5000 toeren begint hij te slepen toeren de hoogte in maar geen kracht
denk aan koppeling versleten of is het iets anders
graag info:
dank u

Gevalletje koppeling of verkeerde olie?
Even de rechter kap eraf en dan heb je in no-time het deksel los. En aangezien je alle deeltje hebt doorgenomen moet je stukken van Ton tegen zijn gekomen. Ik had zijn proza verzameld en gedeeld met Woudschim. Lees iedergeval het stuk over de koppeling e.d.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan