kawasaki gtr 1400 transponder probleem

srednas

Rookie
24 jul 2022
8
1
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier en in het bezit van een kawasaki gtr 1400 uit 2010.

De laatste tijd wilt mijn startonderbreker niet meer reageren op de transponder. Het gebeurd helaas maar af en toe en meestal wilt de motor na een uurtje weer starten. Bij de de dealer waar ik hem gekocht heb weten ze totaal niet waar ze moeten zoeken, is er iemand die dit probleem herkent en ook weet wat ik moet doen en is het ook mogelijk om de motor buiten zijn startonderbreker aan de gang te krijgen.

Eric
 
In de transponders zitten nieuwe batterijen, dat van die micro switch ga ik straks even proberen. De motor staat namelijk nu bij het tankstation omdat hij niet meer wilde starten. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt.
Eric
 
Motor staat weer voor de deur, micro switch schoonmaken was geen remedie helaas.
Gaan ik ff naar Kees, massa kabel losmaken werkte bij mij ook de eerste keer, de tweede keer werkte dat weer niet, nu werkte het weer wel.........
Heb jij het maar een 1 keer gehad of heb je iets vervangen of gerepareerd?

Eric
 
Motor staat weer voor de deur, micro switch schoonmaken was geen remedie helaas.
Gaan ik ff naar Kees, massa kabel losmaken werkte bij mij ook de eerste keer, de tweede keer werkte dat weer niet, nu werkte het weer wel.........
Heb jij het maar een 1 keer gehad of heb je iets vervangen of gerepareerd?

Eric
Ik heb het één keer gehad. Toen moest ik de ANWB er bij halen. Die kwam er ook niet uit. Wilde al bijna een sleepwagen bestellen. Als laatste de massa kabel losgehaald voor een paar minuten. En dat werkte. Daarna nooit meer voorgekomen. (Het was een 2007 model)

Als mijn computer vast loopt, dan werk een reset vaak ook. Denk dat het hier ook zo bij is.
 
Dank je wel voor de reactie, ik heb het nu 4 keer gehad. Ik denk dat ik maar een bedrijf ga zoeken zoals carmo in Helmond, die repareert startonderbrekers, maar Helmond almere is best een eindje rijden.
 
Hallo Hanzzzz,
Het gebeurd als de motor warm is, maar het is ook gebeurd dat ik bij de motor kom ba mijn werk als hij ruim 8 uur heeft stil gestaan. Het is wel warm in dat hok maar het is geen sauna. Eergisteren ging ik tanken, na het tanken wilde hij weer niet starten, de motor heeft toen ongeveer 3 minuten gereden....
 
Ik heb voor de zekerheid het contact gereinigd en ingespoten. De storing is tot nu aan toe weggebleven. Zodra het de kop op steekt hou ik jullie op de hoogte als ik de oorzaak dan weet. In ieder geval bedankt voor de suggesties.
Eric
 
Edit: ik zie nu wat Kawasaki Kipass in houd en mijn tips slaan nergens op.

Ik zou de bedrading vanaf de ontvanger op de motor eens nakijken.

In de microswitch hoef je het niet te zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan