kawasaki GTR 1400; wie gaat dat verbeteren ?

En dan snap ik niet, waarom er geen alternatieve manier is om hem te starten...
Die is er als het goed is wel, je kunt de motor ook starten zonder batterij door de FOB tegen je het zwarte deel van je contactslot te houden, wordt ook uitgelegd in de handleiding.

Maar los daarvan hoor je er (minimaal) 2 FOB's bij te krijgen... Dus terug naar de dealer zou ik zeggen!
 
Okee....De GTR n paar dagen in bezit. Erg onder de indruk. Heb t idee dat ie zich tot n 4 a 5000 rpm beschaafd gedraagd. Prima. Daarna gaat t rap vlotter.
Voor ons redelijk zinloos, voor mijzelf soms leuk. Bij 4000 rpm rijd ie n mooie 140 km/u. T is n lange zoektocht geweest maar deze gaat lang bij ons blijven. Kan totaal geen manco s vinden, dus genieten.
 
Mocht je de respons anders willen, er is in Noord Holland een GTR-rijder die de ECU kan flashen en diverse instellingen kan veranderen naar je wensen. Ik heb de "volle" respons al bij een wat lager toerental laten vrij komen, hij remt wat minder af op de motor en de radiator-fans slaan een paar graden eerder aan, wat handig is bij een type 1 die nogal snel heet wordt.
 
Ahh, ok. Vjnd t voorlopig ok zo, ook ivm garantie. Wel n andere vraag. K act. Rechts display de 2 cirkeltjes met de 2 halve maantjes erbuiten. Wat doet k act en bij welke tekentjes doet deze eea? Vind de manual hier wat onduidelijk in of.....ik ben dom....Ook zeer asnnemelijk!!
 
k-act is tractie-controle, hoe dat ingesteld staat weet ik niet aangezien ik een type 1 heb zonder tractiecontrole... De 2 cirkels zijn geloof ik voor de gelinkte remmen, dus bedienen van één van de twee zorgt toch voor remmen met beide. Maar daar zou je even voor in de handleiding moeten neuzen...
 
Hmm. Volgens mij is K act t abs systeem. In t boekje staat wat ie doet maar zie ff niet hoe eea vermeld word in t display. KTRC is traction controle....
Maar k blijf zoeken, thnx..
 
"K-ACT (Kawasaki Advanced Co-active braking Technology) is een remsysteem waarbij voor- en achterrem aan elkaar worden gekoppeld."

Het is dus inderdaad de koppeling van de voor- en achterrem, niet de tractiecontrole.
 
Heb inmiddels wat info gevonden. Zover ik lees is de ene stand n lichte koppeling van alles, de andere n zwaardere koppeling. Eea hangt ook nog s af van de snelheid en de kracht op de remhendel/ pedaal. Ik ga het s uit proberen....zien of t verschil er daadwerkelijk is.
 
Het was niet zozeer bedoeld als grap, eerder als conclusie. Ik heb meerdere throttle locks gehad, maar de ervaring leerde me dat hier in NL het zo goed als zinloos is... Langer dan 1 a 2 kilometer zonder aan je gashendel te hoeven zitten is de max lijkt het... tenzij je dagelijks 's nachts de afsluitdijk of A2 uit moet rijden misschien, maar de rest van de tijd zet ik hem er niet eens op.
 
Mccruise. Google maar s. Niet echt goedkoop....maar idd, even lekker voor n minuutje, daarna toch weer n blikken opstakel. Toch overweeg ik t wel...
 
Hallo allemaal, ik ga van het weekend kijken bij een gtr van 2014 zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten? kan niet 1 2 3 iets vinden via google"?
 
Hallo allemaal, ik ga van het weekend kijken bij een gtr van 2014 zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten? kan niet 1 2 3 iets vinden via google"?
Ik heb die van mij van 30.000 naar 100.000 gereden in 3 jaar tijd, ik volg het onderhoudsboekje maar verder "misbruik" ik hem best wel, door niet heel goed warm te rijden, hij staat het hele jaar buiten, en regelmatig 200+ richting Italië . eenmaal daar is het schitterend rijden met dat zware ding.

Nog nooit wat gehad, helemaal niks. Ook regelmatig laten vallen, maar dan kan ik hem oprapen en zo weer verder, sta te kijken van de bouwkwaliteit.

Enig probleem is de hoeveelheid dat banden en remmen vervangen moeten worden, maar dat hoort erbij.
 
Kleppen stellen is nogal rot/veel werk bij deze motoren, dus als dat recentelijk aantoonbaar gedaan is, is een pluspunt.
Controleer ook de remschijven, die kunnen ( origineel) wel eens kromtrekken.
En een klein kort uitlaat dempertje zal al gauw te luid zijn/ geen E keur hebben, gezien de originele kachelpijp.
Maar dit is bij elke motor de moeite waard om te controleren.
 
En een klein kort uitlaat dempertje zal al gauw te luid zijn/ geen E keur hebben, gezien de originele kachelpijp.
Maar dit is bij elke motor de moeite waard om te controleren.
De Bos Hyper is een fijn klein dempertje met degelijk geluid, en staat veel mooier dan dat aardappelkanon wat Kawasaki eronder hangt.

IMG_E2657b.jpg
 
Weet iemand misschien hoe ver de uitgaande as, die naar achteren wijst, van het blok weg zit van het midden van het blok of achterwiel?
 
Geen enkele last van, hij zit er nu een paar jaar onder zonder issues. Zelfs de ( veel zachtere ) stroomkabel die eronder loopt merkt niks van de warmte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan