kawasaki GTR 1400; wie gaat dat verbeteren ?

Die draaiknop zit bij een hoop mensen vast. De plastic draaiknop is gewoon een plastic bus die een moer aandraait, dus als het goed is kun je die eraf halen, en dan met gereedschap de moer losmaken en eventueel schoonmaken en smeren.
Ik heb op een Facebook groep voor GTR eigenaars wel eens een how-to gezien, zal eens kijken of ik die nog kan vinden.
 
:t Formshift, hartelijk bedankt voor uw info & how-to! Nu is het mij geheel duidelijk, tijd om mijn preload adjuster eens grondig na te kijken en reinigen ;):]
 
Uiteindelijk een meevaller, de preload adjuster eens losgemaakt en 'upside down' op een houtblokje wat WD40 tussen de plastic draaiknop en bus gespoten. Na 5 minuutjes kon ik de knop verdraaien, voldoende om de veer (iets harder dan gemiddeld) te stellen. Ze stond super hard ingesteld door vorige eigenaar. Het draaien ging wel wat stroef, volgende keer eens demonteren zoals in de how-to.
 
Zijn er toevallig leden uit de regio Overijssel hier ?

Ik heb nogal wat beschadigde kuipdelen, en overweeg een kit van aliexpress te kopen... Nu is er een Nederlandse winkel die ze (door)verkoopt, dus dat biedt een kans om de kuipdelen in het echt te zien... Er is tevens een site in Frankrijk die deze kits verkoopt, en goedkoper dan de Nederlandse verkoper...

 
Laatst bewerkt:
Zijn er toevallig leden uit de regio Overijssel hier ?

Ik heb nogal wat beschadigde kuipdelen, en overweeg een kit van aliexpress te kopen... Nu is er een Nederlandse winkel die ze (door)verkoopt, dus dat biedt een kans om de kuipdelen in het echt te zien... Er is tevens een site in Frankrijk die deze kits verkoopt, en goedkoper dan de Nederlandse verkoper...

Inmiddels meer dan een jaar geleden... Maar heb je je kuipdelen daar nog gekocht? Ben wel benieuwd naar de kwaliteit.
 
Afhankelijk van hoeveel er gedaan moet worden kan zo'n kit in combinatie met de tank in dezelfde kleur laten spuiten nog flink goedkoper zijn dan alles nieuw kopen of alles laten spuiten...

Maar afgezien van de tank heeft de kit ook geen zijkoffer- en spiegelkappen, dus die moet je ook nog meenemen in de overweging.
 
Van de week het voorwiel van de GTR eruit gehaald. Hij pulseerde de laatste tijd erg tijdens het remmen, en één remschijf was sowieso iets krom door een niet-zo-slimme actie met een schijfremslot... :X

Dus nieuwe schijven gekocht, en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de velg eens grondig te poetsen, want dat slijpsel is een drama op lichte alu velgen. Ook ontdekt dat mijn vrouw de geur van Alu-teufel in de badkamer niet zo tof vind. -O-

IMG_5192.jpeg


IMG_5211.jpeg


IMG_5279.jpeg
 
Dat word n mooie goede update.
Wij hebben afgelopen week n GTR 1400 gekocht. Fijne motor, veel te regelen met vering e.d., rijden ook fijn. Lijken behoorlijk betrouwbaar te zijn? Vind de mogelijkheden betreffende snelheid, acceleratie best overdreven voor n tourmotor, ok, sportief, andere kant als ie t kan is ie ervoor gemaakt. Dus safe zat denk ik maar. Klein missertje, geen cruise maar ach.....
 
"Lijken behoorlijk betrouwbaar te zijn?"
- Ik kan van de GTR niet echt "typische" kwaaltjes bedenken eigenlijk nee... De type 1 wordt wat warmer dan de types 2 en 3, maar zelfs dat is per persoon verschillend of je het als vervelend ervaart.

Met name het koppel vind ik erg fijn. Ik en mijn vriendin zijn beiden wel aan het gewicht, en als we dan met 3 volle koffers op reis gingen had de vorige motor wel een kilometer nodig om de 130 te halen, en nu is dat geen enkel probleem, evenals een snelle acceleratie om iets snel in te halen gaat zelfs dan nog prima.

Voor tips en trucs zijn er op Facebook meerdere eigenaren-groepen, sowieso een Nederlandse en een Benelux, en in Amerika zijn er 2 grote FB
groepen.
 
Dank je, met lijken bedoelde ik dus ook eigenlijk probleemloos, ik kende ze niet, vandaar mijn woord lijken. Deze bevestiging doet ons goed....joetjoep verteld ook niets schokkends...toppie!
 
Vraag aan allen.
Zoals eerder hebben wij n gtr 1400 aangeschaft. Maar die uitlaat........zonder koffers vooral, goed bedoeld, niet zo fraai. Welke vervangingspijp is aan te bevelen en....wie zou evt n keurige in de verkoop hebben....geen haast, wel ideetjes op doen.
Thnx.
 
Ikzelf ben erg blij met mijn Bos Hyper. Deze wordt geregeld aangeboden op Marktplaats door een handelaar.


Kleiner, niet schreeuwerig, maar wel een leuke brom ( en zelfs zonder db-killer een net geluid ). Andere opties zijn de Skorpion Serket ( ± €550 ) en de Akrapovic Titanium ( ± €1100 ), maar die zijn dus een stukje duurder.

IMG_5824.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Deze had ik inmiddels ook gezien....vanmorgen bij de motor geweest,, word klaar gemaakt, schijnen een redelijk normale en n hele lange onder te kunnen zitten? Ik krijg de redelijk normale lengte.. ..heb t over de standaardpijp dus...iig erg bedankt!!
 
De nieuwere typen hadden een iets kortere standaard pijp bij mijn weten dan de type 1, maar ze zijn uitwisselbaar, dus ik denk dat ze dan de uitlaat van een type 2 of 3 hebben liggen.
 
Owkee.......zal dan de 2 of 3 hebben kijkende op div site s....Naar men zegt is ie volledig standaard..ga mij nog meer verdiepen, dank weer...
 
2015, begrepen dat t de laatste update was? Type 3 dan lijkt mij.
Zoals t nu lijkt......zaterdag halen. :t
 
2015 was het overgangs-jaar van type 2 naar type 3. Het risico is dus dat het er eentje is van bouwjaar 2014 die pas in 2015 voor het eerst op naam is gezet. Maar de types 2 en 3 zijn vrij simpel uit elkaar te houden, de type 2 heeft zwarte stuurhendels en glanzende getinte remvloeistof-reservoirs op het stuur, waar de type 3 de mat-witte reservoirs heeft en een zilverkleurig stuur.
 
Vanochtend herkende mijn motor de sleutel niet. Gelukkig altijd een batterijtje bij me, maar hij herkent hem nog steeds niet.

En dan snap ik niet, waarom er geen alternatieve manier is om hem te starten...

Maar goed, weet iemand waar je zo'n sleutel kunt laten bijmaken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan