Kawasaki GTR1000 en Tour de France

Aha, er reden inderdaad, zoals je op de foto's kon zien ook andere merken mee. BMW's bijvoorbeeld.Daar kan ik me ook vaag iets over herinneren. Zouden ze 'm nog hebben?
Zo te zien wel: deze foto komt direct van de Tour de France site van de NOS. Hij is wat klein, maar volgens mij is de motor op de achtergrond een donkerrode BMW R uit de jaren 80.

... ff plaatje inpassen ... lukt niet ;( . Komt later!
 
Laatst bewerkt:
Deze dus:
crew%20org%20p3_tcm9-4576.jpg
 
Ja, is me inderdaad ook opgevallen. Ik zag bij een aankomst van Greg Lemond ook al zo'n GTRetje rondrijden. Zegt toch wat. In tegenstelling tot wat op mF weleens over deze Kawa wordt gezegd, vind ik hem dus niet lelijk en even karaktervol als zijn contenders en meestal mooier dan een vergelijkbare BMW. Ben alleen geen toerbinkie. En de prijzen waar je die dingen voor kunt oppikken.... Vaak zo laag.
 
Toch proef ik uit de eerste post dat hij donders goed weet hoe men over het algemeen over de overjarig uitziende GTR denkt.

(Daarnaast is alles al jaren toegespitst op die GTR-en)
 
Ja, is me inderdaad ook opgevallen. Ik zag bij een aankomst van Greg Lemond ook al zo'n GTRetje rondrijden. Zegt toch wat. In tegenstelling tot wat op mF weleens over deze Kawa wordt gezegd, vind ik hem dus niet lelijk en even karaktervol als zijn contenders en meestal mooier dan een vergelijkbare BMW. Ben alleen geen toerbinkie. En de prijzen waar je die dingen voor kunt oppikken.... Vaak zo laag.

Klopt, ik betaalde er 1600 voor ;)
 
Da's niet veel. En geen mankementen of schade eraan?

Enige mankement is dat de 6e versnelling is gedisabled, het was of dat of een nieuwe bak eronder. Voor dat geld wilde ik de gok eigenlijk wel aan...

Het beestje heeft het nieuwe 1999 zadel (soort Corbin look-alike) en toen ik hem kocht zo goed als nieuwe Metzelers eronder...
In 2000 is er een compleet nieuw uitlaatsysteem onder gehangen... Ding moest weg omdat de eigenaar particulier een BMW had gekocht en deze machine hem erg in de weg stond (klein schuurtje)

Tot nu toe is het enige wat ik er aan gedaan heb nieuwe olie, nieuwe koelvloeistof en kleppenstellen, en binnenkort zet ik er een nieuw setje remblokken op waarbij ik gelijk de vloeistof even vervang (nieuwe originele set blokken kreeg ik erbij, die hadtie altijd mee alsie naar de bergen ging met de machine)

Wat trouwens ook wel prettig is is dat je met deze machine op de snelweg gewoon lekker onderuit kan zitten als je geen haast hebt of even lekker op toeren kan jakkeren als het vlot moet.... Ik moet alleen wel oordoppen gaan aanschaffen want ik zit (ondanks het al hogere toerruitje) net met mijn helm in de turbulentie als ik de rug helemaal recht houdt....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op een amerikaanse website al wel eens hogere schermen gevonden dan ik er nu op heb zitten maar eigenlijk wil ik dat ook weer niet; met het warme weer kon ik nu de luchtstroom nog vangen door met mijn vizier open te rijden. (Deze steekt dan vol in de turbulentie zodat je wat verkoeling in je gezicht krijgt...)

Eerst die doppen maar eens proberen... (alleen dan moet ik het niet steeds uitstellen om naar een motorzaak te gaan; denk datik maar eens naar Leeuwarden ga want van de nieuwe-klant-onvriendelijkheid van Leek heb ik mijn buik nu wel vol....)
 
Vraagje.... Rij je (op zon'n GTR) dan laagtoerig of een beetje toch redelijke hoogtoerig in zo'n caravaan?.... Vraag is ingegeven door de discussie op het forum van de Guzziclub waar betoogt wordt dat je een Guzzi ten allen tijde toch boven de 3000 toeren moet zien te houden anders krijg je schade aan de bak en aan de motor. Maakt niet uit of het een 350 cc Imola is of een 1100 cc Le Mans.
 
Terug
Bovenaan Onderaan