kawasaki gtr1000 of bmw r1100rt

wim57

MF'er
28 mrt 2014
82
5
ouderkerk
hallo,ik wil graag een paar meningen horen over deze motoren,
ben op zoek naar een leuke tourmotor nu heb ik er 2 op het oog nl,kawa gtr1000 of bmw r1100rt er zit een groot prijsverschil tussen deze 2.
ik hoor dat de kawa erg zwaar zou zijn,en de bmw beter handelbaar,graag hoor ik jullie mening.
mvrgr wim
 
ga proefrijden..totaal andere karakters..

het boxergevoel staat je aan..of je haat het.. (bmw r1100rt)
Je zou het dan beter kunnen vergelijken met een bmw k1100lt (4 cilinder in lijn)
 
ik ga zeker proefrijden.
kwalitatief zijn deze dan gelijkwaardig?
als ze beiden een goed comfort bieden zit een prijsverschil van 1500eu tussen
 
GTR is een gedateerde fiets, daar straalt de leeftijd van af, cockpit , enz...
BMW's zijn altijd ouwelullenfietsen geweest, daar valt dat niet op
 
Heb een GTR1000 gehad en rijd nu een R1150RT. Blok karakteristiek is uiteraard heel anders, een 2cylinder boxer schudt en bonkt maar is bewezen betrouwbaar. Een GTR rijdt heel wat soepeler maar is wat gedateerd, wat wel weer een voordeel is want goedkoper in aanschaf. Bij Geert den Bekker in Oss (ghia.nl) staan er een aantal te koop.

Handelbaarheid van een GTR is ok, je merkt niet veel van het gewicht als je rijdt. Wel zwaar om op de middenbok te hijsen. Een boxer is toch heel anders. Door laag zwaartepunt als een blok op de weg, je merkt erg weinig van het gewicht maar ook erg makkelijk op de middenbok te zetten. In de bocht moet je wel een beetje gas erop houden vanwege het 'stil vallen' van het blok als je het gas dicht draait, dat is bij een 4-in-lijn minder.

Ga rustig een proefrit maken, dan merk je het verschil en wat je het meest bevalt. Als je op zoek bent naar een toermachine met grote koffers kan je ook voor een K75RT,K100LT of K1100LT gaan. Die combineert de soepelheid van een (3 of) 4-cylinder lijn blok met de betrouwbaarheid van de BMW. Heb ook een K100LT gehad en heb toch spijt dat ik deze heb moeten inruilen. Dus misschien ook een idee? ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan