Kawasaki gtr1000 wil niet aanpakken

Chris41

Rookie
12 dec 2021
26
39
Goedemorgen,

Ik ben met een Kawasaki gtr1000 van 1997 bezig. Motorisch helemaal uit elkaar gehad, nieuwe keerringen, zuigerveren, pakkingen e.d. Nu zover dat die weer lopen moet maar hij heeft er nog weinig zin aan. Nokkenassen teruggeplaatst zoals omschreven wordt dus die zouden goed moeten zitten. De bougies vonken dus dat zou ook goed moeten zijn, maar hij geeft niks. Motor komt echt goed rond met starten, maar er komt geen rook uit de uitlaat. Ik denk zelf dat die geen benzine krijgt. Wat zou ik het beste kunnen testen? Wil graag bepaalde dingen kunnen uitsluiten alvorens ik hem naar de garage ga brengen. Wie heeft er een idee?

Mvg
Chris
 
Onderin staat die op het merkteken 1-4.
De rechter nokkenas dus de inlaat staat op "in" naar rechts vlak met de kleppendekselbodem en dan het streep merkteken naar boven en de uitlaat nokkenas staat "ex" naar links vlak met de kleppendekselbodem en die streep merkteken ook naar boven. Zo heb ik het uit het werkplaatshandboek gehaald. Ik kan er vanavond wel even een foto van maken. Wil wel zeker weten of het zo goed is.
 
Naar de garage brengen!? Als je het blok helemaal leeg hebt gehad, dan ga je toch niet meer naar een garage?
Het kan niet moeilijk zijn, zoals geschreven zijn er maar een paar voorwaarden nodig voordat het ding gaat draaien.

Hou vol, neem even afstand, kijk er nog eens rustig naar. Je kan het!

Ik geloof dat er ook een paar van die vastgepinde how-to's staan, met logische storingszoek stappenplannen. Die kunnen misschien nog wel helpen

Edit, hierzo: technische FAQ - topics verzameld op onderwerp
 
Nog even een paar fotos van de nokkenas hoe die er nu in ligt. Onderin staat die op 1-4. Het zou nog kunnen dat ik 1-4 niet op het bovenste dooie punt heb staan.
 

Bijlagen

  • IMG20240214201323.jpg
    IMG20240214201323.jpg
    358,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG20240214201317.jpg
    IMG20240214201317.jpg
    354,7 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan