Kawasaki kdx 250 2takt bj 1991

Status
Niet open voor verdere reacties.
zuigerveer kan ook wel , nicasil is je cilinderwand . je cilinder kan hersteld worden door deze wand te vernieuwen , ik zou zeker je onderblok goed zuiver maken dat je 100% zeker bent dat er geen metaaldeeltjes enz... meer inzitten !!!
 
ja maar ik ben van belgie , dus daar heb je niet veel aan denk ik ;) er zal wel een adres gepost worden door menno of zo :Y
 
enne... kontroleer zeker je krukaslagers en big end heel goed!!!! of laat er iemand naar kijken als je twijfeld anders ga je niet lang plezier hebben
 
Oke het nicasillen begrijp ik nu ook,
heb dit adresje gevonden http://www.atmoirschot.nl/techniek/nikasil.php?location=2
Indd Limburg ook geloof ik. Of naar powerseal zoals ik lees.
Dsu je raad me aan toch het blok te splitsen en voor de zekerheid de krukas lagers ook te vervangen?
Uitstellen daarvan is dus niet verstandig omdat er misschien kliene stukjes van de zuigerveren in kunnen zitten?
Als ik dat niet doet loop ik dan risico dat de cilinder weer kapot gaat of alleen dat ik hem alsnog weer moet gaan splitsen dan? (omdat de lagers stuk gaan)

Op zich is het niet veel werk ff het blok eraf halen ;)

Gr mike :}
 
Laatst bewerkt:
lagers kunnen nog wel goed zijn maar je weet niet wat ze al geleden en gevreten hebben , ik weet natuurlijk niet wat je budget is maar als je u blok splitst : big end 150euro alle bloklagers ongeveer 150euro ,nicasil ongeveer 200 , zuiger dikke 100euro :r als de versnellingen en koppeling enz goed zijn heb je een kompleet blokrevisie voor ongeveer600 euro (als je het zelf doet )
 
over de cilinder en zuiger en evt verdere parts :
van de vegt

vraag even naar gerko of bert,of anders wil ik ook wel bellen

verder voor nicasil kan je daar ook terecht ,maar misschien dichterbij is nol bikker !
ik weet niet psies waar bikker zit ,maar google doet wonderen

wat gianni zegt klopt idd ,je kunt hem nu beter nakijken ,en vervangen wat moet ,
dan sluit je alles uit :Y
 
hahahaa mooie waakpoes/kat :}
ja he :) die zal ook wel graag met mijn kleine willen spelen :o
full
 
@Gianni
Jullie hebben me overtuigd, toch maar geheel open gooien dan ;)
Hopen dat die na de revisie wel een tijdje mee gaat dan :P
Denk dat ik dat maar moet gaan doen.
Thanx gozer

ps, ik zou indd het vogeltje niet bij de kater laten, het enigste wat je dan nog vind is veertjes ;)

@Menno
Bedankt voor de linken ik zal eens gaan bellen Maandag :}
Hopen dat ik na de revisie weer een tijd ermee kan doen _O- _O-

Thanks gasten

Ik houd jullie op de hoogte alhoewel het nou wel allemaal wat langer gaat duren '(

Groeten Mike :W
 
Laatst bewerkt:
Hey Gianni *D
Ja daar heb je gelijk in en ik ga het indd zo aanpakken.............relaxt aanpakken want heb indd alle tijd. :}
Ik heb wel 1 bout die niet los wil, al meerdere duren pijpsleutels op kapot gedraaid.
Tenmisnte duur? 12 euro voor pijpsleutel, nou was het net de laatste want de bout is dol.
Het is de bout die aan het frame castzit met 2 ijzeren plaatjes aan de voorkant van het blok. De ijzeren plaatjes zitten weer met 4 bouten en die gaan wel los gelukkig.
Dus dan maar die bout af laten slijpen er uit laten tikken.Want hij moet er tussen uit om te splisten. Anders hebben jullie nog een ideetje.
Wat is eigenlijk goed gereedschap voor een schappelijke prijs? Ferm, mannesman is hopeloos.
Gelukkig heb ik elke pijpsleutel terug gebracht naar de winkel, want er zat zo gezegd 10 jaar garantie op terwijl het gewoon troep is.

En nog ff over die cilinder die krassen zijn wel 2 mm diep ook denk ik, is dat met opnieuw nicasillen wel weer te doen? En ze zeggen alle gedemonteerd aanleveren, ik krijg de losse deeltjes er niet uit, ik zie niet hoe? ;)

thanks gozer :)

ps moet nog ff sparen om alles weer te laten maken cq onderdelen kopen.
Kan het wel kopen maar wintersport enz enz moet ook nog ff betaalt worden.

Ik ga als eerst het blok splitsen en de lagers, keerringen en pakkingen vervangen, daarna cilinder opsturen en nieuwe zuiger erbij.
Is het echt van belang dat die big end ook vervangen word of moet ik die gewoon door een prof laten controleren?

groeten Mike :]
 
Laatst bewerkt:
een goede 6kant dopsleutel is altijd beter dan 12kant en als hij echt dol is gewoon overslijpen :Y 2mm is normaal geen probleem , word toch opgevuld met nicasil . big end kan je in motorzaak laten kontroleren en krukas eventueel ook laten balanceren
 
Morgen me gereedschap ff ophalen.
Ik heb een ratelset van gedore gekocht. Topspul schijnt!
30 euro van een kennis

groeten Mike

Goed gereedschap is indd het halve werk, gister bijna 10 doppen verziekt van gamma kwaliteit.

Is trouwens het blok van een kx hetzelfde als een kdx kwa cilinder enzo? :}
 
Laatst bewerkt:
Nog eentje[afbeelding]

Ben benieuwd wat jullie me kunnen vertellen en er van vinden, en Menno of je me verder kan helpen voor de onderdelen eventueel :}

Thanks gasten Groeten Mike


Zow, die kan in de afvalbak :9 . Daar heeft idd iets tussen gezeten.
Je bigend zou ik toch even laten controleren door iemand die er verstand van heeft. Zonder ervaring moet je wel n goed fingerspitzengefuhl hebben wil je n beetje speling voelen. Ik zou dat risico niet nemen als ik dat nog nooit had gedaan.
Check zelf wel even of je de krukas aand het einde van de as op en neer kunt bewegen (bij de ontsteking of koppelingskant). Zo test je evt speling op je krukaslagers.
 
Laatst bewerkt:
Heyyy Paulus,
uhh afvalbak??? :9 Nee joh die kan opnieuw worden ge`nicasealt worden, dus dat gaat gebeuren. En indd de zuigerveer heeft er tussen gezeten. En vervolgens nog een paar klappen erop gehad.
Bigend laat ik indd ff controleren en de lagers van de krukas ga ik vervangen.Better safe then sry.

Ik gaat het door powerseal laten doen. :]

Groeten Mike :}
 
Laatst bewerkt:
Hey Menno, goedenavond gozer
Nee die heb ik nog niet gebeld, ik ga daar wel de nodige onderdelen halen, zoals pakkingset lagers, misschien big end enz enz
Morgen ff bellen want van het weekend gaat hij open. (maar dat was nog niet zeker, nu wel)

Groeten Mike

Hopen dat het het allemaal wel waard is. ;)
 
Laatst bewerkt:
als je nagaat ,500 voor je kdx ,op MP doen ze nog 1250 heb ik wel eens gezien ,
en dan weet je niet wat je koopt in principe,
nu heb je hem straks perfect en fris en geen verrassingen meer .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan