Kawasaki kdx 250 2takt bj 1991

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag mensen ik ben mike ben nieuw hier in de crosser scene.
Ik heb een kawasaki kdx 250 cc 2 takt gekocht Enduro voor 500euro.
Alles werkt nog zelfs tuuter lampen knipperlichten enz enz enz
Ben van plan veel veel te leren over het sleutelen aan me motor.
Ik rijd wel eens op de maasvlakte.
Alles doet het iedergeval nog.
:+

Ik heb een aantal vragen en de komende tijd denk ik wel meer ook, ik hoop dat er mensen zijn die mij gaan bijstaan in me nieuw hobby.
Ik ben met deze even begonnen als start, ik wil in de loop der tijd wel een nieuwere kopen.

Oke daar komen de vraagjes.

IK wil de olie gaan vervangen, ik heb de grote moer gevonden onderaan de motor waar het uit gaat lopen. Ook heb ik het draaidopje bij de achterrem gevonden waar ik het nieuwe olie in gooi.
Klopt dat?
Hoeveel nieuwe olie en welke ?moet ik erin laten lopen als ik het ga verversen?
Welke mengsmering moet ik aanhouden? Welke benzine? En olie? (voor in de tank)

Dat word me eerste klusje aan me nieuwe oud beestje motor :]

Ik hoop dat mensen me de komende tijd een beejte gaan helpen, heel erg bedankt iig voor de hulp en andwoorden, tips zijn ook altijd welkom wat betreft een beurtje.

Mvg Mike :W
 
Laatst bewerkt:
welkom !

er zitten zoiezo 1 / 2 kdx bezitters op mf ,die melden zich vast nog
met olie verversen zit je goed met je redenatie,en de olie is gewoon bij de crosswinkel te koop ,
ik heb BO GB6 maar je hebt zoveel merken ,kies maar :P
hoeveelheid weten ze daar ook wel .
ik meng 1:40 met 98 octaan en castrol R2


suscces :]
 
op menno zijn olie wil ik niet tegenop ;) zo heeft ieder wel zijn merken van olie, ik gebruik voor alles denicol O-) syn 100 voor de mengsmering 1:40 is wel dure olie |( voor je bakolie hoeveelheid staat soms op de rechter carterdeksel aangegeven ofwel een kijkglaasje deze tot ongeveer in de helft vullen , of een niveauschroefje deze vullen tot het eruit loopt . normaal zal dit ongeveer 750 tot 800 cc zijn met je bike rechtopstaand!
 
Dag Menno en Gianni dank voor het welkom en andwoorden.

Heel erg bedankt voor de tips, alleen is voorlopig niet meer nodig.
Gisteravond weze rijden erop en na een half uurtje stond ineens het achterwiel en kickstarte vast.
Jaja een vastloper, muurvast.
Het ziet er niet goed uit, hopen dat de schade beperkt blijft tot het zuigertje, maar ben bang dat ook de cilinder naar de klote is , beetje triest, ik spoug er ook goed van!!
Dus ik ga nou sneller dingen leren dan dat ik van plan was.
Dus me eerste project word de cilinder en zuiger eraf te halen en eventueel laten homen.
Iemand misschien een goed adresje hiervoor? Voor niet te veel ;(
Als mensen me tips kunnen geven over het verwijderen van cilinder en zuiger die zijn natuurlijk altijd welkom. Want vast zit hij ;(

Ik wist dat dit er wel eens van zou komen, maar zooo snel, maar ja sleutelen wil ik dus ook graag gaan leren jammer dat het alleen weer geld gaat kosten ,maar ja het lijkt me wel interesant om te gaan leren.
Alleen hij staat zo vast dat ik hoop dat ik ooit die cilinder van de zuiger af krijg!!

Alvast bedankt voor de tips!!

Groeten Mike

Ps ben hier dus zeer regelmatig terug komend voor vraagjes en ik plaats dan foto`s.
 
Laatst bewerkt:
niels zit in oost nederland als ik het goed heb,maar hoe zit die nou zomaar vast ?
sid vicious hier vanhet forum heeft er ook een al 12 jaar
en die heeft zijn 1e zuiger nu net vervangen ongeveer ,dus ze naaien niet zomaar vast?
ben je vergeten te mengen ?
of 1:50 gemengd?
 
Hoi Kx500freak

Ik denk dat ik hem te snel open heb getrokken.
Er zat goede mengsmering in 1:40 zo heb ik hem gekocht bij die man.
Tenminste dat zei hij wel.
Ik ben er wel flink ziek van.
Dus dan maar openen en kijken hoe en wat, deze crosser reed ook nog op ze eerste zuiger.
Heb ik me laten vertellen dan he, ik zie ook nergens sporen dat hij ooit is open geweest, maar ja wie ben ik. IK denk maar weet niks zeker natuurlijk maar ik denk dat de cilinder ook kapot is maar zeker weten doe ik het niet natuurlijk. ;( Ik hoop van niet, maar hij staat zo vast, dat ik denk van wel.
Jullie denken het zeker ook, hoop niet dat het blok ook daardoor kapot is.

Groeten Mike (niet meer :]) voorlopig dan he, ik ben wel vastberaden hem weer te laten rijden, want voor de rest is echt alles goed. (denk ik :) )
 
Laatst bewerkt:
kop eraf en cilinder los , aan cilinder trekken en gelijk met blok hout en hamer op de zuiger tikken . zo komt hij normaal wel eraf , gelijk ook naar de oorzaak ervan zoeken, kleur van bougie kijken : wit is te arm, of te weinig of geen water , ofwel zuiger kapotgelopen door te lang erin te zitten enz... krukas en drijfstang ook maar kontroleren als hij toch open moet
 
als je hem in de bijv: 2e of 3e versnelling gaat duwen ,en hij blokkeert compleet,
dan zou je indd wel eens schade aan de lagers en de drijfstang kunnen hebben,buiten de cilinder en zuiger gerekend,
je zult hem moeten los proberen te krijgen iig en fotoos maken ,
als jehulp nodig hebt met plaatsen vraag maar.

ik zou je graag helpen ,maar ik woon ook ver uit de buurt ,zwolle ..
gianni geeft ook weer goeie tips lees ik alweer :}
 
Laatst bewerkt:
Hoi Giannie en Kx500freak,

Ik ga hem zondag of die zondag erop met een vriend openmaken, die heeft er meer verstand van als mij. Ook zal ik eens kijken naar de bougie Gianni watvoor kleur die is.
Kx500freak, ik zal eens proberen wat je zegt dus hem in 2 de of 3de versnelling zetten en duwen, maar volgens mij zit die muurvast, maar ik ga dit zeker even proberen.
IK ga overal als die open gaat goede foto`s van maken en plaatsen, hulp met foto`s plaatsen kan ik wel gebruiken denk ik, want ik wou er al 1 van de crosser plaatsen maar dat lukte indd niet, was te groot ofzo.
Jammer dat je in zwolle woont ja dan. Want ik kan zeker alle hulp gebruiken cq leren door goed mee te kijken, als die eenmaal rijd weer (hopelijk) wil ik ook eens met forummeetings meedoen en dergelijke lijkt me leuk, ik kan in deze hobby helemaal opgaan merk ik, jammer dat het nu van korte duur was, maar misschien komt hij er wel weer beter uit dan.
Zodra de cilinder eraf is, zoals Gianni aangeeft zal ik allemaal foto`s plaatsen.
IK houd jullie opde hoogte want ik merk dat de behulpzaamheid hier groot is op het forum, bedankt daarvoor, jullie zien me nog zeer regelmatig terug.
Toen het gebeurde reed ik denk 10 a 15 km/pu en stond in 1 klap stil, toen gelijk maar gaan lopen naar huis.
Koelvloeistof zat vol en de motor rookte goed door de smering zei de man waarvan ik hem heb.
MIsschien toch te snel te hard gereden, maar dit doe ik dus nooit meer!!! '(
Ik zal eens proberen in de 3 de versnelling en ik laat het jullie weten als die open is.
(Als dat lukt dan he)

Bedankt Mannen, toppie hulp hierzo. :} :}

Gr MIke

Ps al zeg ik het zelf ben een volhouder, dus rijden zal hij weer ;( ;( hopelijk ;)
 
Laatst bewerkt:
mm stond je in 1 klap stil zonder enige waarschuwing ,
uit het blok bijv ,ratelende en krakende geluiden of zo ?
misschien is er iets anders aan de hand dan een vastnaaier ?
oja als je fotos erop wilt zetten ,moet je ff naar www.fotoverkleinen.nl gaan.
dan kun je ff aanpassen en dan willen ze erop !

als je onderdelen nodig hebt weet ik wel iemand die nog alles heeft van k(d)x
ook nieuw spul

en je hebt hier de grootste kawa-kx 2takt gek van nl te pakken en gianni is al net zo gek ,maar dan belg :P
hulp kan je hier altijd krijgen :)
 
Laatst bewerkt:
HEy kx500freak :]

Tof man, ja alles blokkeerde in 1 keer en geen geluiden of dergelijke gehoord.
Wiel stond vast en kickstart ook, geen beweging in te krijgen. Ging erg snel.
IK zal waarschijnlijk wel onderdelen nodig hebben, tof dat je die dan misschien kan regelen voor me!! Als ik weet wat ik nodig heb ben je de eerst waar toe ik me richt. :) Onderdeeltjes zij zeker wel duur, maar ligt natuurlijk aan wat ik nodig hebt.
Ik ben van plan net zo gek als jullie erop te worden , alleen heb ik nog heeel erg veel te leren en ben dat ook zeker van plan!! ;)
Bedankt voor de tip van de foto`s, ik zal morgen gelijk eens een foto gaan plaatsen van de motor. Hoe groot mogen de foto`s zijn?
Ja wat zou het dan kennen zijn eigenlijk? Als het geen vastnaaier is?
Is een kx250 precies hetzelfde kwa onderdelen cilinder en dergelijke?
Morgen ook ff ze 3 testen zoals je aangaf, ik laat het weten + een foto van me bike.

Thanks gozer 4 the support. :]

Groeten MIke

ps ik reageer altijd snel omdat ik een email krijg desnoods via me tel. 8-)
 
Laatst bewerkt:
hey mike ,de fotos zijn 480x640 voor forum formaat ,
is makkie ,je hebt 3 formaten ,middelste = de goeie,

als die zo vast is geslagen zit het haast wel in het onderblok ,
heb je al lopen trekken aan die cilinder dan ,weet je of die er af wil ?

ik denk dat inwendig de 2 niet veel verschillen ,kx /kdx
maar kan het zo ff navragen voor je,

nu we weten dat die zo is vastgeslagen ,kun je indd nog ff in 3 proberen los te drukken ,
anders begin maar met ontmantelen van je moto,
kan je het blokkie met die maat van je lostrekken ?


kijk ook eens in mijn topicje :) zie je wat voor kawafreak ik ben haha
 
@kx500freak
Yep ik zal het nog ff in ze 3 proberen, ik dacht laat ik al me krachten eens verzamelen en toch eens hard op de kickstarter duwen (weet niet of dat slim was) maar ik kreeg hem een slag naar beneden, met veeeeel kracht.als die weer omhoog komt zit die weer muurvast. :/
Het blokkie eraf halen gaat wel lukken tenminste als die maat eens een keer tijd hebt.
Ben nog afhankelijk van hem helaas. '( Ik houd je op de hoogte, ik hoop dat het zondag nog gaat lukken.

@Niels
Big-end ik weet nog niet wat je daarmee bedoelt hellaas '( , ja indd jammer dat ik ver weg zit, koffie of dergelijke had anders natuurlijk al klaar gestaan voor jullie!! ;)

Ik hoop zoiezo zondag de cilinder eraf te hebben en anders helaas de zondag erop pas. '(

Bedankt gasten!!! :')

Groeten Mike

Ps ik ga nu ff een foto maken en met jullie delen. Staat er zo op! ;)
 
Laatst bewerkt:
Iets los achter het vliegwiel of koppeling/bak?
Een vastloper van de zuiger hoor je idd vaak aankomen, bigend trouwens ook.
Al met al is het nog niet best, jammer.
Aan de andere kant leer je wel meteen hoe de zaak in elkaar zit.
 
@GAssen
Dat zou natuurlijk ook nog kennen, maar ik begin denk met de cilinder want de rest snap ik helemaal nog niet. En indd ik leer het allemaal wel meteen, dat word ook me hobby, want vind het wel leuk om te gaan doen cq kijken.

Foto`s moet ik die niet uploaden? Kan niet de url van het bureaublad nemen toch?
Ik zie wel het knopje voeg afbeelding toe.
 
Laatst bewerkt:
@kx500freak
Yep ik zal het nog ff in ze 3 proberen, ik dacht laat ik al me krachten eens verzamelen en toch eens hard op de kickstarter duwen (weet niet of dat slim was) maar ik kreeg hem een slag naar beneden, met veeeeel kracht.als die weer omhoog komt zit die weer muurvast. :/
Het blokkie eraf halen gaat wel lukken tenminste als die maat eens een keer tijd hebt.
Ben nog afhankelijk van hem helaas. '( Ik houd je op de hoogte, ik hoop dat het zondag nog gaat lukken.

@Niels
Big-end ik weet nog niet wat je daarmee bedoelt hellaas '( , ja indd jammer dat ik ver weg zit, koffie of dergelijke had anders natuurlijk al klaar gestaan voor jullie!! ;)

Ik hoop zoiezo zondag de cilinder eraf te hebben en anders helaas de zondag erop pas. '(

Bedankt gasten!!! :')

Groeten Mike trouwens ben 28 jaar en ja je weet al waar ik woon!

Ps ik ga nu ff een foto maken en met jullie delen. Staat er zo op! ;)


Zo zat het big-end van mijn kameraad zijn KX250 er in.. :)

full
 
@GAssen
Dat zou natuurlijk ook nog kennen, maar ik begin denk met de cilinder want de rest snap ik helemaal nog niet. En indd ik leer het allemaal wel meteen, dat word ook me hobby, want vind het wel leuk om te gaan doen cq kijken.

Foto`s moet ik die niet uploaden? Kan niet de url van het bureaublad nemen toch?
Ik zie wel het knopje voeg afbeelding toe.

Dan op bladeren drukken, en dan naar je bureaublad.
Foto toevoegen, en dan 'verstuur reactie'. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan