Kawasaki kdx 250 2takt bj 1991

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja indd dat had ook gekend, indd dom van me, maar gelukkig valt het wel mee, zoniet laat ik het ff lassen, is maar klein scheurtje dan. Maar vooralsnog ga ik ervan uit dat mee valt.
Ding zit nou nog steeds vast, maar laat het wel ff bij de crosszaak doen nu.
Bedankt voor de tip zal hem onthouden iedergeval.

Groeten Mike
 
Hooi

Heb iemand toevallig een duidelijk bedradings schema voor de motor?
Ik wil graag alle bedrading gaan nalopen! Het ziet er uit als een zooitje dus wil het ff nalopen.
Heb al gezocht via google, maar tevergeefs.
Misschien wil ik het volgend jaar in ze geheel nieuw aan gaan leggen.
Voorlopig zolang alles werkt laat ik het zo, maar het gaat er eens van komen.
Gister alles schoongeaakt en vetvrij enz enz

En die koppelingsbout is die tegendraads of gewoon zoals elke moer?

laterzz
 
Laatst bewerkt:
Het meeste spul wordt geleverd voor medemensen die tussen de 75 en 85 kg wegen. Dan moet je dus nog wel even trainen :+
100Kg betekend meestal een andere set veren (voor en achter).
Voor afsteltips zie http://www.shocktherapy.nl/shocktips.php

Edt:
En dan staat er niet bij dat als je erop gaat zitten de motor +/- 10cm mag inzakken.

Ik geloof er niets van. Voor vergelijkbare motoren die een passagier mogen vervoeren, en eventueel nog wat bagage, zit je zo boven de 150 kg draagvermogen...Deze meer terrein gerichte KDX kan volgens mij nog meer hebben...uiteraard niet gaan jumpen met een passagier, dat is een beetje dubbelop.
 
Dag Mannen

Zo koppelingshuis is eraf, ben er niet vrolijk van geworden.
Klemmen was dus heeeeeel erg dom :N
En ja hoor precies wat ik al dacht hij is ingescheurd!!

Kan iemand me vertellen of dit nog te lassen is????
Of heeft iemand nog voor een mooi prijsje een andere korf????

Zie foto`s ;( ;( ;( deze hieronder van binnen ziet het er nog mooi uit, volgens mij.

full
 
Laatst bewerkt:
als iemand me kan vertellen of dit gemaakt kan worden??
Kunnen die tandwielen eraf zodat ook de onderkant gelast kan worden en boven??

Iemand anders een korfje over??

Ben er goed ziek van!! Maar geef niet op!

Leer er iig wel van ;( :X

welke jaar tallen heb dezelfde ook, dan kan ik ook zelf zoeken als hij niet gemaakt kan worden.

Groeten Mike
 
Laatst bewerkt:
inderdaad niet erg slim -O- jammer... als het nog je originele huis is zit het groot tandwiel vast geklonken met dikke revetten , deze moet je dan uitboren om het tandwiel te verwijderen maar kan je u huis ook niet meer gebruiken denk ik omdat je u tandwiel niet meer vast kan zetten . tenzij je er terug schroefdraad in tapt of zo zoals het tandwiel terug word bevestigd als je een nieuw huis koopt
 
hey Gianni :)

IK weet precies wat je bedoelt, ik heb een adresje waar ik hem heen stuurt en die boren die revettes eruit. En zetten er dan nieuwe in , hoe weet ik niet, maar ze zeiden dat dit geen probleem was. Kosten 50 euries. Werd gewoon weer goed zeiden ze, maar het is het proberen waard , ja toch? ;)

Ik heb al weer een volgend probleem haha alle bouten zijn eruit, echt geen 1 over het hoofd gezien en nog krijg ik het blokje aan de kant van de ontsteking niet gesplitst??
Volgens de tekeingen heb ik ook echt alle bouten.....of er moet er nog 1 vanaf de koppeling kant zitten die de boel vast houd? Maar die zijn stuk korter ;)

Thanx gozer voor je andwoorden!! :}

Maar ja heb alle tijd en stop er zo nu en dan wat geld in, ik denk rond 500 a 600 euro dan is die klaar, totale kosten zijn dan 1000 a 1100 maar dan is die wel weer goed als het goed is! 8-)

Dat is het wel waard denk ik , wat denk jij?
 
Laatst bewerkt:
als het goed gelast word kan je wel riskeren , op tijd en stond eens kontroleren dan ! om je blok te splitsen moet je aan koppelingkant alles verwijderen dan pas kan je splitsen , je lagers van de krukas zitten ook heel vast in je carters en op de krukas ! hier zijn normaal trekkers voor om je blok uitmekaar te trekken , je kan het ook zonder maar dan moet je weten wat je doet natuurlijk
 
Ja indd ik laat het wel proberen, en controleer het wel ff na een paar keer rijden indd!!

Nee het gaat mij indd niet lukken en ben bang dat ik weer wat beschadig.
Ik denk dat ik hem dan maar open laat trekken door?...? haha

Groeten Mike :}
 
Laatst bewerkt:
waarom zoek je voor dat koppelingshuis geen exemplaar van een kx, dikke kans dat deze hetzelfde is.
plus dat die een stuk makkelijker te vinden zijn.
lassen lijkt mij niet verstandig.
onbalans heb je zomaar.
en mocht een exemplaar van een kx anders zijn, kun je ook de korf van de kx op het tandwiel van de kdx zetten/klinken.
 
Heb gezocht maar valt niet mee!
Ik denk dat ik hem maar laat lassen, kwa balans zal dat toch wel mee vallen?
Er komt geen hele dik las op ofzo, maar ja graag meer meningen hierover.

Word me een projectje zeg hey, heb e er toch wel lelijk in vergist jammer genoeg.
Maar leer er wel veel van.
 
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module/WhereUsed
en dat dit nr invullen 13095-1171 .Op de oude KX 1988 en 89 en de KDX 91 t/m 94.

Mocht het niet lukken, bel dan Jan Cuppen Mill - Motors (via google zo te vinden) eens op ; een oudere kawacrossleutelaar, hij heeft zelfs groen gras :+ en ontzettend veel contacten en gebruikte onderdelen.
 
heyy Gianni en mannen.

Deze vraag is gericht aan Gianni of iemand anders die het zeker weet.

Moet er van de volgende foto nog meer los om het blok te splitsen?

De rechtertandwielen moeten er wel af natuurlijk voor het lager te vervangen.

Volgens mij is alles los maar hij blijft klemmen op de krukas (lager).

Het word steeds interesanter :) :) de koppelingskant snap ik nou aardig. :}

Gelijk goede foto`s gemaakt hoe alles hoort te zitten.

groeten mike

full
 
Laatst bewerkt:
tandwiel op krukas eraf en de rest zou ik ook eraf doen werkt veel beter , schakelas er gewoon uittrekken . als je iets losdoet altijd opletten of er geen dikte ringen of vul rondelen achter zitten !!! anders vallen ze erna eruit en moet je puzzelen omdat ik denk da je geen werkplaatshandboek hebt met montage tekeningen . als alles eraf is blok met ontstekingkant naar boven draaien , alle schroeven eruit en dan lostrekken met trekker . voor je versnellingen ook opletten met rondellen die blijven plakken met olie of dergelijke en ik zet hem altijd in neutraal voor de-en montage
 
Hey Gianni

Oke duidelijk allemaal!!
Maandag ga ik langs de crosszaak die gaat hem met trekker open trekken.

Het tandwiel die op het asje zit waar het aan de andere kant je ketting tandwiel op gaat kan je beetje heen en weer bewegen??? (heb daar nog niks aan gedaan) hij gaat langs de koppelingshuis lager.
Als ik aan de kettingtandwiel op de as douwt dan is het weg, hoort die speling van die as daar?

Kicken deed hij perfect, snap dat niet helemaal!

Werkplaatshandboek moet ik indd hebben alleen kan alleen maar engelse vinden??

Hij staat in ze 1 ff kijken hoe ik die weer neutraal krijg. Koppelingshuis moet er dan zeker op?

grtzzzz

Bedankt voor al je hulp gozer!!! Leer er zeker veel van!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan